Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 okt 2008 18:57

Ik voelde me idd aan de kant geschoven. En het was dubbel pijnlijk omdat ik maar al te graag zelf kinderen zou willen hebben.

En missF dat ben ik dus niet met je eens, ik heb wel veel ervaring met kinderen, pas veel op, ook in mijn eentje op 3 of 4 kids. Mijn nichtjes zijn bijna als eigen kinderen voor me.

Je hoeft ze op de oppas niet op te voeden, idd 'alleen' spelen, luiers verschonen, zorgen dat ze niet weglopen en elkaar niet in de haren vliegen.
En de verantwoording voor zoveel kinderen kun je als volwassene toch gewoon dragen? Daar hoef je toch geen eigen kinderen voor te hebben?

Overigens heb ik vaak genoeg met moeders opgepast die veel en veel minder deden dan die 3 meisjes die ik tot mijn beschikking had.
AfbeeldingAfbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 07 okt 2008 19:03

Ik vind dat leeftijd meer zegt dan of je zelf wel of geen moeder bent.
Kijk, als die vrouw dat zei terwijl je dan 16 bent...oké. Maar als je een leeftijd hebt dat je zelf moeder kán zijn, dan is het niet leuk. Zeker als je al ervaring hebt met neefjes en nichtjes.
Maarja, ze had het wrs niet eens door..? :roll:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 okt 2008 19:11

Denk ik ook niet, ze zal niet met opzet een rotopmerking maken.

En ik word binnenkort 25, dus wel een respectabele leeftijd :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 okt 2008 19:17

zeker. In mijn vorige kerk, werd vaak aan meiden gevraagd of ze als 'moeder' op wouden passen, dus zeg maar met nog een meisje erbij. In de kerk waar we nu zitten is het regelmatig zo dat er twee meiden oppassen of jongens, ik heb er geen problemen mee en net wat heidebloem zegt, je hebt er soms meer aan dan aan bepaalde moeders.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2008 19:18

ik weet van een kerk waar de jeugdvereniging de oppasdienst doen. En verder geen moeders of vaders aan te pas komen. Nou de ouders van de kinderen hoor je niet eens klagen ofzo.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 okt 2008 19:22

Ik denk dat die kinderen het juist super leuk vinden. Mijn ervaring is dat er met 'meisjes' veel meer leuke dingen gedaan worden dan met 'moeders'. (uh, in welke categorie val ik dan? 'vrouwen' ofzo :wink: )
AfbeeldingAfbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 okt 2008 20:43

Er zijn genoeg meisjes van 16 die veeeel beter met kinderen kunnen omgaan dan dat ik dat kan, dat heeft totaal niets met leeftijd te maken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2008 12:02

Lalage schreef:Er zijn genoeg meisjes van 16 die veeeel beter met kinderen kunnen omgaan dan dat ik dat kan, dat heeft totaal niets met leeftijd te maken.
Nou inderdaad, voor mij geldt hetzelfde!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2008 16:34

Toen ik 18 was ben ik wel gestopt met de creche in de kerk. Ten eerste omdat ik verkering kreeg en dus niet elke keer wilde oppassen, maar ook omdat er erg weinig kids waren en ik dan op moest passen met een moeder, vond daar niks aan :wink: Wilde eigenlijk gewoon zelf de leiding hebben :P
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 okt 2008 16:48

NdW schreef:
MissF schreef:Maar dan nog klopt het toch gewoon?
Je bent toch geen moeder? Of ben ik nou dom?

Het klopt wel... maar het kwam er waarschijnlijk zo uit van: jij bent geen moeder dus niet goed genoeg, of te jong en onervaren. En dat is idd niet leuk en kan pijnlijk zijn.
pijnlijk! HOe je het ook bekijkt.... ze vroegen mij van de Kerk of ik met kinderen wilde werken op woensdagmiddag. Helaas kan het niet omdat ik dan altijd moet werken. Ze vonden dat ik zo leuk met de kinderen van m'n schoonzus omging :D

Natuurlijk zou je meer ervaren kunnen zijn als je echt moeder bent, maar dat is ook niet altijd zo. Je kan bijv. veel oppassen en veel inzicht hebben zonder dat je moeder bent. Dus dat gaat idd niet altijd op. Op zich snap ik je argumenten wel, MissF :)

ik heb zelf bij m'n oude Kerk opgepast, en ik had het idee (toen was ik 19) dat ik een beetje werd buitengesloten. Er waren nog 2 "echte" moeder bij en ouders die hun kind wegbrachten gingen altijd naar de vrouwen toe en niet naar mij. Ik kreeg vervolgens een baby in m'n handen die ik voeding moest geven zodat de rest dat niet hoefde te doen :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 08 okt 2008 18:53

Een moeder is niet per definitie een goede oppas. Daar blijf ik wel bij. Net zoals niet alle moeders goede moeders zijn.
AfbeeldingAfbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 okt 2008 19:51

Ik snap dat het heel frustrerend kan zijn wanneer je niet voor een goede oppas word gezien maar zullen we hier maar weer verder gaan met de kinderwens.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 okt 2008 17:15

Memmem schreef:Ik snap dat het heel frustrerend kan zijn wanneer je niet voor een goede oppas word gezien maar zullen we hier maar weer verder gaan met de kinderwens.

Ja idd. Die is er bij mij nog steeds...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 okt 2008 20:45

Memmem schreef:Ik snap dat het heel frustrerend kan zijn wanneer je niet voor een goede oppas word gezien maar zullen we hier maar weer verder gaan met de kinderwens.

Ok, maar het had wel zeker met mijn kinderwens te maken!
AfbeeldingAfbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 okt 2008 22:00

Ik heb ook een enorme kinderwens. Ik mag dan nog wel 18 (bijna 19) zijn, maar moeder zijn lijkt me heerlijk. Ik wil wel eerst mijn studie afmaken, maar daarna gaan mijn toekomstige man en ik echt voor een kindje. Het lijkt me zoiets moois een klein mensje. Maar we leggen alles in Gods handen.

Terug naar “Archief”