BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 19:04

Lorijntje schreef:Hm, volgens mij is een eigen kindje maar voor een tijdje leuk.

Deze uitspraak begrijp ik dan weer totaal niet. Elke normale moeder houdt zielsveel van haar kind. Denk je nu echt dat die na een jaar zoiets heeft van; Bah, de lol is eraf, was ik er maar nooit aan begonnen..

:shock:

Het is geen rolgordijn die je na een paar jaar zat bent, maar een levend wezen. (Iets gevarieerder ook dan een rolgordijn :roll: )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 dec 2006 19:16

Corine schreef:Mooie qoute van mn Ds vanavond: "Het optimale aantal kinderen hoeft niet het maximale aantal te zijn.... Maar laat dat nu maar aan de Heere over hè.."

Ik denk dat je zelf ook als man met verstand bij de vrouw moet liggen!!! en de vrouw met verstand bij de man :oops:

die het begrijpt, verstaat wat ik bedoel!!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 14 dec 2006 23:29

Corine schreef:
rosalie83 schreef:
TheKeimpe schreef:Om terug te komen op de opmerking van Corine, in de terdege stond pas een interview met ds. Pieters. Een opmerking van hem was dat je ook het tijdelijk niet zien zitten van kinderen krijgen aan God voor moest leggen: "Heere, wilt U er voor zorgen dat er nu even geen kindje komt?" Ik vroeg me alleen wel af hoe hij dat zich voorstelt. Je kunt toch niet bidden om zoiets en dan gewoon rond de vruchtbare periode gemeenschap hebben?

Nee, dat denk ik dus ook niet. We hebben ook gewoon hersenen die we kunnen gebruiken. :roll:

Jammer dat je nu net de laatste én belangrijkste zin van Thekeimpe weglaat.. Laat ik het zo zeggen, de ds doelde erop dat het heus niet de bedoeling is om elk jaar een kind te krijgen. En onze Ds is inderdaad tegen voorbehoedsmiddelen. Daarom zegt hij ook: "Laat het maar aan de Heere over." Jammer dat ons vertrouwen op de Heere zo klein is dat we zelf maar van alles bedenken wat goed voor ons is.
TheKeimpe, geniet er lekker van. Twee kids kort op elkaar is super leuk! Sommige mensen.. Tja, ik heb die reactie ook menig maal gekregen.. Lekker langs je heen laten gaan.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 14 dec 2006 23:29

Corine schreef:En nee, als je niets wil gebruiken lijkt het me ook wel logisch dat je rond de vruchtbare periode je eigen ff mak houd. Er staat ook in de Bijbel dat je verstandig met elkaar om moet gaan. (vrij vertaald)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 14 dec 2006 23:30

Paprikameisje, ik heb nog meer gezegd.. zie bovenstaande quotes..

Terug naar “Archief”