De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 25 mei 2014 19:42

ineke-kitty schreef:Je persoonlijke kwalificaties aan mijn adres negeer ik maar gewoon, echter als de paus beweert dat allah en de God van de Bijbel in wezen eenzelfde figuur zijn, dwaalt hij wel zeer, want dat is een pertinente leugen die uit de koker van de duivel zelf komt.

Dat mag jij vinden evengoed kan ik vinden dat indien jij beweerd dat Allah en God in wezen twee verschillende figuren zijn, jij wel zeer dwaalt, want het is een pertinente leugen die uit de koker van de duivel komt.
Zeker ook niet, net als faramir die video bekeken, waarin wordt bewezen dat de RK -kerk precies dezelfde symbolen gebruikt als de Islam.
Vooral niet doen hoor, want dan komt de waarheid aan het licht.

Ik heb inmiddels al van Rotterdam gehoord dat het totale kolder is wat er in de film voorkomt. Maar het bleek al wel eerder (holle aarde oa) dat jij werkelijk alles geloofd wat men je voorschotelt en hoe krankzinniger hoe beter lijkt wel je motto.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 06:43

ben db bd schreef:Vergun mij ook mijn mening te geven over het eren van de uit 360 goden geselecteerde woestijngod, maangod lees ik hier, Allah.

Dat die niet dezelfde is als de God JHWH van Israël en de christenen, moet iedere eerlijke waarnemer m.i. aan wat aan hem toegeschreven wordt aan daden en verordeningen wel erkennen. Maar weten die moslims veel, denk ik dan. Zij wandelen niet in het licht van Gods Woord zoals wij, dus moeten ze het ook maar doen met de abracadabra zoals hun dat in koran en Hadith voorgehouden wordt.

1) de maangod Allah ; ik ben beter van u gewend, zomaar iets voor zoete koek slikken ? geen eigen studie naar zo'n bewering ?

2) het abracadabra van de Koran ; dit is wel een "hele losse flodder" beste bouwvakker buiten dienst. Temeer omdat heel veel verhalen en leringen identiek zijn aan de Bijbel.

3) we zijn het er waarschijnlijk over eens dat JHWH van Abram dezelfde God is als de Vader van Jezus Christus. Waarom zou de God van het verbond met Abram, Izaak en Jacob niet de God zijn van Ismael ? Abram en zijn zoon Ismael werden op dezelfde dag besneden.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 06:45

[color=#800000]Vergun mij ook mijn mening te geven over het eren van de uit 360 goden geselecteerde woestijngod, maangod lees ik hier, Allah.

Dat die niet dezelfde is als de God JHWH van Israël en de christenen, moet iedere eerlijke waarnemer m.i. aan wat aan hem toegeschreven wordt aan daden en verordeningen wel erkennen. Maar weten die moslims veel, denk ik dan. Zij wandelen niet in het licht van Gods Woord zoals wij, dus moeten ze het ook maar doen met de abracadabra zoals hun dat in koran en Hadith voorgehouden wordt.
[/color]

1) de maangod Allah ; ik ben beter van u gewend, zomaar iets voor zoete koek slikken ? geen eigen studie naar zo'n bewering ?

2) het abracadabra van de Koran ; dit is wel een "hele losse flodder" beste bouwvakker buiten dienst. Temeer omdat heel veel verhalen en leringen identiek of aanvullend zijn aan de Bijbel.

3) we zijn het er waarschijnlijk over eens dat JHWH van Abram dezelfde God is als de Vader van Jezus Christus. Waarom zou de God van het verbond met Abram, Izaak en Jacob niet de God zijn van Ismael ? Abram en zijn zoon Ismael werden op dezelfde dag besneden.[/quote]

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 mei 2014 06:49

rotterdam schreef:3) we zijn het er waarschijnlijk over eens dat JHWH van Abram dezelfde God is als de Vader van Jezus Christus. Waarom zou de God van het verbond met Abram, Izaak en Jacob niet de God zijn van Ismael ? Abram en zijn zoon Ismael werden op dezelfde dag besneden.

Omdat het verbond / (Testament) met de vrije was en NIET met de slaaf.
Paulus legt dat notabene duidelijk uit in zijn brief aan de galaten 4;21-31)
Niemand komt tot God dan door Jezus Christus.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 06:58

KIDNAPPED NIGERIAN SCHOOL GIRLS IN NEW DANGER AS FREEDOM DEAL IS SCRAPPED AT 11th HOUR.

Daily Mail

Nigerian jihadist leader who ordered kidnap of 300 schoolgirsl claims .........
" God told me to sell them".

The Mirror.

Tuurlijk, wat allah zegt moet natuurlijk gedaan worden.
En dan maar beweren dat allah dezelfde God is als de God van de Bijbel.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 07:07

3) we zijn het er waarschijnlijk over eens dat JHWH van Abram dezelfde God is als de Vader van Jezus Christus. Waarom zou de God van het verbond met Abram, Izaak en Jacob niet de God zijn van Ismael ? Abram en zijn zoon Ismael werden op dezelfde dag besneden.

Omdat het verbond / (Testament) met de vrije was en NIET met de slaaf.
Paulus legt dat notabene duidelijk uit in zijn brief aan de galaten 4;21-31)
Niemand komt tot God dan door Jezus Christus.

Geen idee waarom je dit voor de zoveelste keer komt vertellen.
Deze discussie gaat hier niet over.
De vraag is ;
Waarom zou de God van Abram, Izaak en Jacob van oorsprong niet dezelfde God als Allah ?

Als het verbond uitsluitend met de vrije was, blijft de vraag waarom God wil dat Ismael besneden zal worden, Ismael redding geeft in de woestijn en hem een grootste belofte geeft.

9 Verder zei God tegen Abraham: En wat u betreft, u moet Mijn verbond in acht nemen, u en uw nageslacht na u, al hun generaties door.
10 Dit is Mijn verbond dat u moet houden tussen Mij en u en uw nageslacht na u: al wie mannelijk is bij u moet besneden worden.
11 U moet het vlees van uw voorhuid laten besnijden en dat zal een teken zijn van het verbond tussen Mij en u.
12 Elk kind bij u van acht dagen oud, al wie mannelijk is, moet besneden worden, al uw generaties door: degene die in uw huis geboren is én degene die van enige vreemdeling voor geld gekocht is, die niet tot uw nageslacht behoort.
13 Degene die in uw huis geboren is én degene die met uw geld gekocht is, moeten zeker besneden worden. Zo zal Mijn verbond in uw vlees tot een eeuwig verbond zijn.
14 Maar hij die mannelijk en onbesneden is, van wie het vlees van zijn voorhuid niet besneden wordt, die persoon moet van zijn volksgenoten worden afgesneden; hij heeft Mijn verbond verbroken.
23 Toen nam Abraham zijn zoon Ismaël, allen die in zijn huis geboren waren en allen die hij met zijn geld gekocht had, al wie mannelijk was onder de leden van het huis van Abraham, en hij besneed het vlees van hun voorhuid op diezelfde dag, zoals God tot hem gesproken had.
24 Abraham was negenennegentig jaar toen het vlees van zijn voorhuid bij hem besneden werd,
25 en Ismaël, zijn zoon, was dertien jaar toen het vlees van zijn voorhuid bij hem besneden werd.
26 Op diezelfde dag werd Abraham besneden, en ook Ismaël, zijn zoon.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 07:17

ineke-kitty schreef:KIDNAPPED NIGERIAN SCHOOL GIRLS IN NEW DANGER AS FREEDOM DEAL IS SCRAPPED AT 11th HOUR.

Daily Mail

Nigerian jihadist leader who ordered kidnap of 300 schoolgirsl claims .........
" God told me to sell them".

The Mirror.

Tuurlijk, wat allah zegt moet natuurlijk gedaan worden.
En dan maar beweren dat allah dezelfde God is als de God van de Bijbel.

Heeft u het boek "Als de olifanten vechten van Dirk Bracke" wel eens gelezen ?
Denk het niet - moet u eens doen - interessant - het gaat over de Lord's Resistance Army (LRA) uit Noord-Oeganda en hun leider Joseph Kony, die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen en een staat wil uitroepen gebaseerd op de Bijbelse tien geboden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 mei 2014 07:29

rotterdam schreef:Heeft u het boek "Als de olifanten vechten van Dirk Bracke" wel eens gelezen ?
Denk het niet - moet u eens doen - interessant - het gaat over de Lord's Resistance Army (LRA) uit Noord-Oeganda en hun leider Joseph Kony, die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen en een staat wil uitroepen gebaseerd op de Bijbelse tien geboden.

Waarmee weer een perfect voorbeeld gegeven wordt dat niet iedereen die zegt christen te zijn, ook christen is.
Ik hoop dat je me eindelijk begint te snappen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 07:38

mealybug schreef:Waarmee weer een perfect voorbeeld gegeven wordt dat niet iedereen die zegt christen te zijn, ook christen is.
Ik hoop dat je me eindelijk begint te snappen.

Ja ja - iedere idioot die zegt christen te zijn is dat niet maar dwazen die menen moslim te zijn die zijn dat wel.
Hou je argumenten wel een beetje op niveau a.u.b. - dit is me te simpel.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 11:48

Ik hou me niet bezig met allerlei boeken die geschreven worden over zogenaamde "profeten" die een eigen staat op willen richten.
Ik hou me bezig met het feit dat de Islam een grote rol gaat spelen in de komende wereldregering van de antichrist, en zich in eerste instantie zal afspelen in het Midden-Oosten, en de landen rondom Israel.

Overigens was Ismael de zoon van de slavin Hagar, die weggezonden werd.
Het eerstgeboorterecht ging naar Izak, en van Ezau naar Jakob, en van Ruben naar Jozef, en van Jozef naar zijn 2 zonen Efraïm en Manasse.
Maar dat is weer een ander onderwerp.
Ismael zal altijd ondergeschikt zijn aan Izak, en daarmee aan het volk Israel.
Dat is gewoon een Bijbels feit.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 12:01

ineke-kitty schreef:Dat is gewoon een Bijbels feit.

Nog een Bijbels feit ;

En God hoorde de stem van Ismael; en de Engel Gods riep Hagar toe uit den hemel, en zeide tot haar: Wat is u, Hagar? Vrees niet; want God heeft naar des jongens stem gehoord, ter plaatse, waar hij is.
Sta op, hef den jongen op, en houd hem vast met uwe hand; want Ik zal hem tot een groot volk stellen.
En God opende haar ogen, dat zij een waterput zag; en zij ging, en vulde de fles met water, en gaf den jongen te drinken.
En God was met den jongen; en hij werd groot, en hij woonde in de woestijn, en werd een boogschutter.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 12:04

Ja, EN?

Dat er volkeren uit hem zouden voortkomen, betekent nog niet dat hij de eerste plaats in zou nemen. Beter de Bijbel bestuderen is het advies.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 12:09

ineke-kitty schreef:Ja, EN?

Dat er volkeren uit hem zouden voortkomen, betekent nog niet dat hij de eerste plaats in zou nemen. Beter de Bijbel bestuderen is het advies.

??????? heb ik dat gezegd ? nee dus.

Dat vraag was "is de God van Ismael dezelfde als de God van zijn broer Izaak ?"

God was met de jongen en hoorde zijn stem - u ook ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 12:35

POPE FRANCIS REFERS TO " STATE OF PALESTINE" .

On Holy Land trip he calls Mahmoud Abbas a....... 'Man of peace" .

A tremendous show of support for the genocidal jihad against Israel.
A dark day for the papacy, the Roman Catholic Church, and free people everywhere.

JihadWatch Org.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 13:02

Uit Ismael zijn de Arabische volkeren voortgekomen, en die geloven in de god Allah, en NIET in de God van Abraham, Izak en Jakob.

Zeker, de God van Abraham was ook de God van Ismael, echter hebben de Ismalieten de God van de Bijbel verruild voor de maangod Allah, met zijn symbolen van de maan en de sikkel.
Twaalf vorsten zijn uit Ismael voortgekomen, namelijk: Nebajoth, Kedar, Adbeel, Mibsam, Misma, Duma, Massa, Hadar, Thema, Jetur, Nafis en Kedma.
En weet je waar zij woonden?
Juist: Van Havilla tot Sur toe, hetwelk tegenover Egypte is, daar gaat gij naar ASSUR.
Het zijn ARABIEREN, en dus GEEN Israëlieten.
Zij behoren NIET tot het volk van Israel.

Psalm 83:6-9
Want zij hebben in het hart tezamen geraadslaagd; tegen U hebben zij een verbond gemaakt;
De tenten Edoms, en der ISMAELIETEN, Moab en de Hagarenen........"

Ook heeft zich ASSUR bij hen gevoegd.

Terug naar “Archief”