Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mormeltje
Mineur
Mineur

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mormeltje » 14 okt 2009 21:52

Wat bedoel je Evelien? Als je namen gaat noemen kan je miss beter ff PB'en.
What goes around, comes around

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 okt 2009 14:22

mormeltje schreef:Nou Gerdien B., ik zou het lekker doen tegen de burgerlijke zeurpieten. Het is toch onbeleefd om over zo'n gevoelig onderwerp te gaan praten, zo brutaal? Dat is het toch.
Mijn schoonzusje kan bijv. geen kinderen krijgen, die krijgt ook veel geintjes om de oren. Het is voor haar super kwetsend.
Ik wilde op een gegeven moment heel graag een relatie, en vond het pijnlijk als mensen erover begonnen. Die paar relaties die ik had voor mijn huidige vriend, hadden een pijnlijke afloop. Om daar dan op lompe manier mee geconfronteerd te worden...
Ik ken zo 5 meiden in mijn omgeving, die een verkering eigenlijk niet zagen zitten maar het niet uitmaakten om maar niet single te hoeven zijn. Ze zijn nu getrouwd, begonnen onmiddelijk aan kinderen, en stortten zich helemaal daar op. Dat vind ik echt een tikkende tijdbom.

dat heet dus sociale druk, je kan toch niet vrijgezel zijn, kijk eens om je heen , iedereen heeft verkering is getrouwd etc.. waarom jij nog niet.. tsja dan gaan sommige mensen dus trouwen om het getrouwd zijn... lekkere basis hoor... maar ze zullen het nooit tegenover de buiten wereld toegeven maar je kan het wel zien aan de lichaamshouding etc.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 20 okt 2009 15:11

Precies Spons. Ik denk dat dit vaker gebeurt dan we denken. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om het bed te delen met iemand waar ik niet echt verliefd op ben/waar ik niet echt van hou. Op een gegeven moment worden kinderen groot, en zul je het toch met elkaar moeten rooien. In de reformatorische gezindte komen ook steeds meer scheidingen voor.
Niet dat ik denk dat al die mensen onbezonnen aan een huwelijk zijn begonnen, maar dit zou wel een oorzaak kunnen zijn.
What goes around, comes around

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Re:

Berichtdoor Andréa B. » 02 nov 2009 12:37

Mortlach schreef:[..]Dan wordt het voor kennisgeving aangenomen en verder dienen ze hun gedachten voor zich te houden.[..]

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn. Mijn ouders kunnen vreselijk zeiken. Ik luister naar ze en ga er dan vandoor. Oke, het zijn mijn ouders, ze hebben me grootgebracht en misschien wel een beetje gemaakt wie ik nu ben, maar dat wilt niet zeggen dat ze zich helemaal met míjn leven mogen bemoeien. Ik acht mezelf volwassen genoeg om eigen keuzes te maken, zéker op het gebied van liefde en geloof. Dat mijn vriend uit een andere kerk komt, dan dat wij komen, jammer dan. Hij gelooft toch, is dat niet het belangrijkste? Dat 'ie een andere politieke voorkeur heeft dan mijn ouders en mij, so what.
Het zorgt hier thuis regelmatig voor verhitte discussies en een boel gezanik. Maar ik heb gelukkig een enorm gladde rug, en hoewel sommige opmerkingen me meer pijn doen dan ik eigenlijk wil, trek ik me er vrij weinig van aan. Heb ik eindelijk de vent van mijn leven gevonden, zou ik dan mijn ouders roet in het eten laten strooien? Nee, of ik gek ben. Hmm, ja, gek op Rafaell. :mrgreen:

rafaell schreef:Waarom je geen relatie hebt? Omdat je dan volledig vrij bent om te doen en laten wat je wilt lijkt me een goede reden :) De enige reden waarom ik dat opgeef/op zou geven is dat ik iemand ontmoet die me meer waard is dan die relatief grote vrijheid én die gewoon relax is en een eigen leven en mening heeft. Oja, ze moet ook monogaam kunnen zijn.

8-[ :-oo :D
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Re:

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2009 15:00

Andréa B. schreef:Dat mijn vriend uit een andere kerk komt, dan dat wij komen, jammer dan. Hij gelooft toch, is dat niet het belangrijkste?

Uh, nee, zelfs dat niet, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wél vinden. Het kunnen van die zaken zijn waardoor je wel of niet bij elkaar past natuurlijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 02 nov 2009 15:32

Teruglezende in dit topic kan ik volgens mij wel de conclusie trekken dat jij niet gelovig bent. Logisch dat je weinig waarde hecht aan een (persoonlijk) geloof van iemand anders. ;) Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij eigenlijk niet heel erg belangrijk was, maar dat mijn vriend het wel is, is alleen maar mooi genomen. En het voegt ook wel weer wat extra's toe.

Maar het gedeelte wat jij gequote hebt, en het gedeelte wat erna komt over politieke voorkeur bedoelde ik eigenlijk als soort reactie op mijn ouders. Dat mijn zwager uit de GG kwam was schijnbaar geen probleem, maar dat mijn vriend uit de PKN komt opeens wel. En dat snap ik niet, geloven in God is geloven in God imho.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2009 16:27

Andréa B. schreef:Teruglezende in dit topic kan ik volgens mij wel de conclusie trekken dat jij niet gelovig bent. Logisch dat je weinig waarde hecht aan een (persoonlijk) geloof van iemand anders. ;) Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij eigenlijk niet heel erg belangrijk was, maar dat mijn vriend het wel is, is alleen maar mooi genomen. En het voegt ook wel weer wat extra's toe.

Hmm, had nou ipv "niet-gelovig" "niet-christelijk-gelovig" getypt en je had gelijk. Ik hecht ontzettend veel waarde aan het geloof van iemand anders, zowel als aan dat van mezelf.

Ik zie ook wel dat een rabiaat-orthodoxe christen niet iets moet beginnen met een rabiate atheïst, maar van een beetje variatie word je allebei beter. Dat voegt zeker wat extra's toe. Het heeft meer met open staan voor elkaar te maken, en respect voor elkaars denkbeelden. En ja, dat geeft soms problemen, maar wat mij betreft is dan maar van te voren zorgen dat je precies dezelfde denkbeelden hebt een gemiste kans. Of je moet van jezelf vinden dat je geloof "af" is, en dat daar niks meer aan verbeterd kan worden, maar om eerlijk te zijn vind ik mensen die dat van zichzelf denken pas echt eng.

Maar het gedeelte wat jij gequote hebt, en het gedeelte wat erna komt over politieke voorkeur bedoelde ik eigenlijk als soort reactie op mijn ouders. Dat mijn zwager uit de GG kwam was schijnbaar geen probleem, maar dat mijn vriend uit de PKN komt opeens wel. En dat snap ik niet, geloven in God is geloven in God imho.

tja, ik geef je daar helemaal gelijk in hoor. God toont zich in allerlei vormen, en in heilige stilte en mindfulness is overal hetzelfde.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 02 nov 2009 16:47

.
Laatst gewijzigd door Andréa B. op 15 aug 2017 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 nov 2009 19:29

Ach ik ben altijd blij dat er veel verschillende soorten mensen bestaan, het zou maar een saaie bedoening zijn als iedereen hetzelfde zou zijn :) En ik heb weinig met hokjesdenkers, je hebt overal chille en minder chille mensen. Over die politieke voorkeur: maakt niet uit, als goed gereformeerde jongen ga ik later toch voor mezelf en voor mijn vrouw stemmen 8)

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 02 nov 2009 20:40

rafaell schreef:(...) als goed gereformeerde jongen ga ik later toch voor mezelf en voor mijn vrouw stemmen 8)

Ach ja, zoals het een goed gereformeerde vrouw betaamt, is ze het toch in alles met je eens, en bovendien ontzettend volgzaam, dus ik zie niet in waarom niet... :-oo
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 nov 2009 21:31

Dat is dan niets voor mij een goed gereformeerde vrouw 8-[

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 02 nov 2009 21:59

Klinkt wat saai hè... ;) Maar waarom wil jij later voor je vrouw gaan stemmen?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 nov 2009 22:14

Dat wil ik helemaal niet, dat was een grapje. Nee kom op zeg, dat is wel het laatste wat ik zou gaan doen, of ze moet niet kunnen en mij machtigen natuurlijk, maar dan stem ik gewoon voor haar wat zij wil. En als ze geen gebruik wil maken van haar stemrecht vind ik dat ook prima.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 02 nov 2009 22:21

rafaell schreef:Dat wil ik helemaal niet, dat was een grapje. Nee kom op zeg, dat is wel het laatste wat ik zou gaan doen, of ze moet niet kunnen en mij machtigen natuurlijk, maar dan stem ik gewoon voor haar wat zij wil. En als ze geen gebruik wil maken van haar stemrecht vind ik dat ook prima.

=D>

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 02 nov 2009 22:31

rafaell schreef:Dat wil ik helemaal niet [..]

Ook al wilde je dat wel, dan had je toch lekker pech. [-( :mrgreen:
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Terug naar “Archief”