Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

le Chevalier de Moralité
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor le Chevalier de Moralité » 11 mar 2006 21:51

Aragorn schreef:
le Chevalier de Moralité schreef:Mijn hart klopt voor vele vrouwen,
ik hoop nog lang niet te trouwen!

En dat zegt een moraalridder.. 8)

Deze ridder doet geen beloften die hij niet na kan komen
Bovendien worden vele vrouwen dan van hun dromen ontnomen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 mar 2006 21:04

De eerste de beste die op mijn bruiloft lollig denkt te zijn door privé dingen op te gaan rakelen, krijgt in no time een telefoontje van mijn advocaat, plus een proces aan zijn broek/haar rok!!!! :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 mar 2006 19:20

Katlheen schreef:De eerste de beste die op mijn bruiloft lollig denkt te zijn door privé dingen op te gaan rakelen, krijgt in no time een telefoontje van mijn advocaat, plus een proces aan zijn broek/haar rok!!!! :mrgreen:
Daarom trouwen we ook met zn 2en op een eiland, schat 8) :mrgreen:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 20 dec 2007 16:51

Ik zat even terug te bladeren in de topics, en kwam deze tegen, lijkt me leuk om mee verder te gaan.

Mijn ideale trouwdag:

Niet te veel mensen, dan overzie ik het geheel niet zo goed meer en wordt er erg moe van. Als daggasten onze ouders, broers en zussen met aanhang en de opa's en oma's. Misschien nog een heel goede vriendin.

Op de dag zelf, 's morgens foto's maken. Het mooist lijkt me bij zonsopgang, ook al moet ik dan misschien wel heel vroeg uit bed :wink: Maar goed dat vind ik zelf gewoon de mooiste uurtjes van de dag, lekker rustig en mooi enzo, maar ik dwaal nu af.
's Middags naar het gemeentehuis, niet al te lang. Daarna met elkaar wat drinken en taart eten of zo iets.
Het lijkt me leuk en lekker om met de daggasten pannenkoeken te gaan eten. Dat is misschien wel beetje raar, maar goed mijn vriend en ik lusten ze allebei heel graag. En ik denk ook wat voordeliger in de kosten als dat je uitgebreid gaat eten ofzo.
's Avonds kerk met alle gasten voor de receptie/feest er ook bij. Daarna receptie/feest tot een uur of 11. En geen stukjes, daar heb ik een hekel aan.

De jurk: een wittige, of in ieder geval lichte kleur, met niet al te veel frutseltjes er aan. Wijd uitlopend vind ik wel mooi, en twee stoffen ook wel, een gladde en iets bewerkts.

De auto: maakt mij niet zo veel uit, zo veel zit je er toch niet in op zo'n dag.

Voor degene die hier eerder hebben gepost en inmiddels getrouwt zijn, was je bruiloft zo als je hier beschreven was, of helemaal niet, of iets er tussen in?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 20 dec 2007 18:49

Leuk dit topic...

Een heel stel van die bruiloften zijn inmiddels geweest :D
En?
Was het ideaal?

Esra en ik zijn nog steeds niet getrouwd, want mijn opleiding is nog niet klaar. (Zit in Belgie, da's lastig)

Wel hebben we inmiddels een datum: 29 september 2008. :mrgreen:
Ook is er al aardig wat geregeld:
-Dagindeling vastgesteld
-Kerk en dominee besproken
-Esra heeft haar jurk uitgezocht
-Kleding voor mij ongeveer gevonden
-Gastenlijst is min of meer vastgesteld
-Trouwauto geregeld (komt aardig in de buurt bij het eerder genoemde busje :mrgreen: )

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2007 18:56

Onze trouwdag was ideaal :lol: Lekker ruim ingepland alles, dat vond ik wel erg prettig. Verder had ik de kerk iets anders gedaan want met knielen ging het een beetje fout :oops: :P en de receptiezaal had toch wat groter moeten zijn, we hadden nu 1.5 zaal en we hadden beter de 2de zaal er helemaal bij kunnen nemen. Maar dat kwam omdat we niet zo heel veel neven en nichten hadden verwacht. Dus een tipje is om te vragen of mensen willen aangeven of ze komen en met hoeveel personen.

Verder zou ik het graag allemaal nog een keertje overdoen op dezelfde manier, want de 'blunders' maakt het wel uniek!! (al vielen de blunders wel mee hoor :mrgreen: )

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 dec 2007 23:38

Lekker saampies in het gemeentehuis en dan met de rugzak met smak geld op wereldreis gaan. We zien wel wanneer we ooooooooooooit terugkomen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 dec 2007 07:31

*Annet* schreef:Lekker saampies in het gemeentehuis en dan met de rugzak met smak geld op wereldreis gaan. We zien wel wanneer we ooooooooooooit terugkomen.

je lijkt m'n vriend wel. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 dec 2007 10:53

Het was een prima dag.
Veel kinderen overdag, dat maakte het gewoon super.
En dan zou ik het feest in tweeen willen. Eerst met alleen familie, een paar dagen later alleen vrienden.
Het waren er nu gewoon teveel. En dat is erg leuk, maar 250 mensen kun je neit allemaal spreken, en dat vond ik vreselijk irritant.

En ik zou graag in een luxe hotel de huwelijksnacht door willen brengen. Ik vond het deze keer onzin om 250 euro voor 1 nacht te betalen.

En ik zou een andere jurk aan doen. Hij was voor die ene keer perfect, maar als ik voor een tweede keer zou trouwen, dan doe ik het anders.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 dec 2007 11:05

*Annet* schreef:Lekker saampies in het gemeentehuis en dan met de rugzak met smak geld op wereldreis gaan. We zien wel wanneer we ooooooooooooit terugkomen.

Dat wil ik opzich ook wel, maar ik denk eerder dat het een tegenovergestelde dag wordt :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 dec 2007 11:59

Ideale trouwdag.... pfff.... :roll:
Ik vind een trouwdag iets om heel erg tegenop te kijken... Ik ben bang dat ik allemaal verkeerde keuzes maak en dat ik daar dan van baal....
Blech... ik zou die dag graag overslaan...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2007 12:26

alsof geen keuze maken wel een goede keuze zou zijn ;)

Je moet je gewoon niet zo druk maken. Moet je kijken bij hoeveel mensen het hier goed is gegaan :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 dec 2007 18:01

Acire: wij vonden onze trouwdag veel leuker dan we tevoren hadden gedacht ;)

Wat we wel anders hadden gewild: een hotelletje in plaats van het jeugdhotel op huwelijksreis. Al had dat ook wel z'n charmes en hadden we toen nog geen geld... misschien moeten we het maar eens over doen :lol: Verder waren we erg moe, ik dacht dat zondagmiddag op reis makkelijk kon als je vrijdag getrouwd ben, maar dan ben je nog steeds doodop! Dus als het even kan: eerst een paar dagen thuis (lekker saampjes) en dan misschien nog 's op reis. Maar ja, ik wilde snel beginnen met m'n eigen brood verdienen, dus net 10 dagen getrouwd begon ik met werken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 dec 2007 23:13

WIj vonden de trouwdag erg gezellig, maar we vonden het overdreven zoals er over gepraat werd. Het was lang onze mooiste dag in ons leven niet. Dat was toch echt toen we verkering kregen :)
Achteraf heb ik me er te druk over gemaakt. Ik vond het weinig voorstellen eigenlijk, al is het natuurlijk wel erg bijzonder om 's avonds eindelijk naar het huisje te vertekken en eindelijk lekker samen te wonen.

Ik snap dan ook niet wat er aan is om te trouwen als je al samenwoont :)

Ach, het is best tof, die dag, maar niet zo geweldig als in meisjesdromen voorkomt (vonden wij. Ik heb dan ook nooit die dromen gehad, das misschien het verschil :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 dec 2007 22:49

bij ons ging het ook heel simpel, ik kan jouw verhaal er wel in herkennen MissF :)
wij hebben samen een datum uitgezocht, gingen gewoon rustig de voorbereiding in, alles gewoon normaal op tijd geregeld en eenmaal op de dag liep alles soepel. In m'n hoofd en dromen was het een perfecte grote geweldige bruiloft met toeters en bellen, maar dat was (gelukkig) niet waar. Het was een kleine, gezellige, lieve bruiloft met al onze vrienden en familie om ons heen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”