eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 14:13

ajl schreef:uhm.... het is inderdaad off topic, maar ook mensen met een andere baan doen vaak dingen thuis. Jurisprudentie lezen en dossiers/zittingen voorbereiden gebeurt bij mij althans ook vaak in mijn vrije tijd. Docenten zijn echt niet avond aan avond aan het nakijken en voorbereiden. En een week vakantie inleveren houdt ook vaak maar een paar dagen in.

Nou dan vergis jij je wel heel sterk daarin.

Toen mijn vader nog natuur en scheikunde gaf was hij pas zo rond etens tijd thuis. Ging eten en na het eten zat hij altijd voor school achter z'n bureau (nakijkwerk, tentamens maken, werkstukken na kijken....) en dan kwam er ook nog bij dat hij ouderavonden had (van 7:00 - 22:30). Na z'n werk tijd vaak ook nog eens cursussen (verplicht). En dan ook nog de vergaderingen die je hebt (hij gaf toen nas, wiskunde. en gaf les aan LWO leerlingen die toch wel even net wat meer aandacht vroegen dan een vbo/mavo/havo/vwo-er).

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 okt 2009 14:15

ajl schreef:uhm.... het is inderdaad off topic, maar ook mensen met een andere baan doen vaak dingen thuis. Jurisprudentie lezen en dossiers/zittingen voorbereiden gebeurt bij mij althans ook vaak in mijn vrije tijd. Docenten zijn echt niet avond aan avond aan het nakijken en voorbereiden. En een week vakantie inleveren houdt ook vaak maar een paar dagen in.

bovendien zijn er uren ingeroosterd om dat soort werk te doen (een vriendin van mij is lerares ) ze hebben ook een stuk thuiswerk maar een onderwijzer heeft gewoon veel vrije tijd in verhouding tot andere beroepen, dan nog de 2 verplichte dagen van een huwelijk dus het lijkt me dat dat gemakkelijk te regelen is, wat te denken van de vrije dagen zoals pinksteren enzo..als dat gunstig valt wordt er vaak nog een dag tussen geplakt dus zijn ze opeens bv donderdag, vrijdag , za , zondag vrij (oke andere feestdag , maar jullie snappen wat ik beodel ) het is dus onzin om te zeggen dat men geen geschikte dag kan vinden om te trouwen !

Maar ik pers. vindt het heel raar als je echt gaat trouwen dat je elkaar bij wijze van spreke nog nooit naakt hebt gezien ofzo, Een badpak , bikini kan dan wel een aardig idee zijn. Lijkt me ook raar als je nooit geknuffeld hebt waarbij je half bloot bent ofzo, is een beetje een schemer gebied (voor veel mensen hier dan ) Persoonlijk vindt ik het raar als je opeens van zwart , na wit gaat omdat je getrouwd bent,

volgens mij (lees persoonlijke mening ) bouw je naar elkaar toe op sexueel gebied, maar hou je wel aan een persoonlijke grens,die voor ieder verschillend is. Je gaat toch ook niet in het donker na je trouwen naar bed zodat je de ander niet bloot ziet ... lijkt me lastig , hou je van iemand maar op lichamelijk gebied ben je dan zo blind als het maar zijn kan (terwijl je iemand wel bv geestelijk goed kent ) maar kan me voorstellen dat zoiets lastig en heel persoonlijk is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2009 14:43

Precies, een full-time werkende onderwijzer geeft ongeveer 20 uur les in de week.

Maar weer on topic; het lijkt mij ook niet natuurlijk als je elkaar pas ontkleed ziet als je getrouwd bent, all the way gaan lijkt mij dan niet fijn/plezierig. Voor de gemiddelde vrouw in ieder geval niet. Er wordt in refo kringen altijd gewaarschuwd dat je lichamelijk niet te snel moet gaan en geestelijk naar elkaar toe moet groeien,maar je kan ook te veel geestelijk bezig zijn. Lichamelijk aantrekkingskracht en passie moet toch ook opgebouwd worden. Lijkt mij dat je daar in je huwelijk ook plezier aan moet hebben.
Laatst gewijzigd door ajl op 05 okt 2009 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 14:57

Volgens mij is het toch ook wel gezond om met elkaar eens te gaan zwemmen, of op vakantie te gaan.. (tenminste zo hebben wij dat wel gedaan) En om eerlijk te zijn ben ik daar wel heel erg blij mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 okt 2009 15:15

Trouwen moet ook een logisch gevolg zijn van, denk ik. Wij trouwden, en het was soms even wennen, het alleen maar samen zijn (ik kwam uit een gezin van toen nog 5 personen, mijn man van toen nog 4). Maar verder was het gewoon heel logisch en heel normaal. Ook het met elkaar naar bed gaan. De hele riks ervoor hadden we gelukkig echt al wel gehad, waardoor we echt niet eerst nog wekenlang elkaar 'af moesten tasten' ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 okt 2009 16:00

Evelien schreef:Volgens mij is het toch ook wel gezond om met elkaar eens te gaan zwemmen, of op vakantie te gaan.. (tenminste zo hebben wij dat wel gedaan) En om eerlijk te zijn ben ik daar wel heel erg blij mee.

ho ho op vakantie samen gaan , dat is de kat op het spek binden (althans volgens sommige personen ) en al helemaal niet in 1 tent samen .... maar wel op kamers bij elkaar mogen komen waar schoonouders niet zijn.... dat mag dan weer wel.... ](*,) goh als ik nu wat zou willen uitvreten... waar zou ik dat dan liever doen... in een tent van nog geen halve milimeter stof of ....

maar je hebt gelijk in een vakantie leer je elkaar ook goed kennen, en zie je ook wat meer van elkaar, en zwemmen deden wij ook veel , (grappig dat ik nu even 20 jaar terug ga in de tijd ) en wandelen ook.

Gebeurt het nog dat men ook nog elkaar thuis ziet, (bij bv beide ouders ) maar dat je dan absoluut niet alleen gelaten wordt... en men te pas en onpas.. binnen komt met een smoes ... want zo leer je elkaar ook niet kennen .

Al met al zal het per persoon en opvoeding schelen in hoe je met elkaar omgaat, elkaar deels naakt ziet (of juist absoluut niet ) en een balans vinden tussen sexualiteit en geestelijk leven, het een sluit het ander namelijk absoluut niet uit... tenzij je monnik of non wil worden...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 okt 2009 16:09

Hmmm 'k ben blij dat m'n schoonouders ons er een beetje vrijer in laten dan m'n ouders...Dar mogen we zondagsmiddags rustig ff samen op z'n kamer in bed slapen, die vertrouwen er gewoon op dat we 'oud en wijs genoeg zijn'...'K moet zeggen dat dat wel fijn is....
Bij ons thuis zijn ze nou ook niet superstreng...We mogen bijv. savonds als we naar bed gaan wel evne bij elkaar op de kamer, maar als 't te lang duurt (langer dan 20 minuten ofzo) dan komt er wel de vraag of 't niet 's tijd word om ons eigne bed op te zoeken :lol:

Maar goed...Ieder z'n eigen ding...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 okt 2009 16:49

dat is op zich dan wel weer een goed teken :) je moet ook op een gegeven moment los laten, alhoewel er ook ouders zijn die hun kind letterlijk tot in de dood willen opvoeden...(gelukkig geen ervaring persoonlijk ) omdat dat Gods wil en plicht is volgens hun geloofsbeleving . maar daar kan je dan ook weer meer schade mee berokkenen.

blijft dus eigenlijk wel een spanningsveld tussen ouders vs hun kinderen en tussen een aankomend stel onderling qua sexualiteit en Geestelijk groeien. daar een balans in vinden is de kunst, aan de hand van elkaars normen en waarden en de invulling die God de betrokkene persoon geeft !

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 okt 2009 18:58

Ik blijf erbij dat je in alle opzichten naar een huwelijk toe moet groeien, zodat het ook op lichamelijk gebied een natuurlijk verloop heeft. Niet opeens 'moeten' omdat je getrouwd bent en dan voor 't eerst elkaar naakt zien en gelijk tot actie over willen gaan ( 8)) want dat lijkt me niet te werken...

Wij gingen na ons trouwen 6 dagen naar Ameland en daarna waren we allebei nog een weekje thuis en hebben we nog de nodige klusjes in en om ons huis gedaan. Verveeld hebben we ons niet en aan de andere kant vond ik het ook niet heel erg om weer aan het werk te gaan. 't Was vervelender dat mijn man nadien elke week een paar dagen weg was i.v.m. zijn werk, maar dat is inmiddels gelukkig ook voorbij dankzij zijn nieuwe job.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 okt 2009 19:40

Evelien schreef:Volgens mij is het toch ook wel gezond om met elkaar eens te gaan zwemmen, of op vakantie te gaan.. (tenminste zo hebben wij dat wel gedaan) En om eerlijk te zijn ben ik daar wel heel erg blij mee.
maar jij woonde toch al samen voordat je ging trouwen ?? Dan lijkt het mij dat je ook snel(ler) stappen onderneemt door bijv. samen te zwemmen of op vakantie gaan. Niet negatief bedoeld overigens.
Ik heb een half jaar alleen gewoond maar echt niet dat m'n toen aanstaande bleef slapen ! Hij ging 's avonds gewoon weer terug naar zijn ouders. We logeerden elk weekend bij de ouders en allebei een aparte kamer. Wel 's avonds nog even bij elkaar maar niet slapen. Het is wat voor 'afspraken' je maakt met elkaar of je juist elkaar naakt ziet of wil zien of juist niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 19:45

kwebbel schreef:
maar jij woonde toch al samen voordat je ging trouwen ?? Dan lijkt het mij dat je ook snel(ler) stappen onderneemt door bijv. samen te zwemmen of op vakantie gaan. Niet negatief bedoeld overigens.
Ik heb een half jaar alleen gewoond maar echt niet dat m'n toen aanstaande bleef slapen ! Hij ging 's avonds gewoon weer terug naar zijn ouders. We logeerden elk weekend bij de ouders en allebei een aparte kamer. Wel 's avonds nog even bij elkaar maar niet slapen. Het is wat voor 'afspraken' je maakt met elkaar of je juist elkaar naakt ziet of wil zien of juist niet.

Maar wij woonden allebei op ons zelf toen we verkering kregen. En sliepen de weekenden bij elkaar. Niet bij beide ouders en om nou elke keer op en neer te karren vonden we eigenlijk overbodig (scheelt heel wat in de kosten).

Wij sliepen wel allebei appart voor we gingen trouwen en hadden onze eigen slaapkamer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2009 19:46

Mijn man en ik sliepen elke week wel bij elkaar. Ik woonde op kamers en hij woonde toen weer tijdelijk bij zijn ouders. Van zijn huis naar het mijne was ongeveer 45 minuten fietsen.Op zich was dat goed te doen, maar eigenlijk deden wij dat nooit. Als wij elkaar zagen door de weeks of in een weekend, bleven wij ook slapen. Nu zagen wij elkaar niet elk weekend en door de week ongeveer 1x. Ik denk dat zijn ouders raar opgekeken hadden als ik op een andere kamer zou slapen dan op zijn kamer :lol:

@ Evelien....dat vind ik wel knap van jullie om dat zo af te spreken. Ik denk dat ik dat niet zo gedaan zou hebben. Nu scheelt het denk ik dat jullie beiden achter die keuze stonden. Mijn man was/is op dat gebied anders opgevoed dan ik.
Laatst gewijzigd door ajl op 05 okt 2009 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 okt 2009 19:47

Evelien schreef:
kwebbel schreef:

Maar wij woonden allebei op ons zelf toen we verkering kregen. En sliepen de weekenden bij elkaar. Niet bij beide ouders en om nou elke keer op en neer te karren vonden we eigenlijk overbodig (scheelt heel wat in de kosten).

Wij sliepen wel allebei appart voor we gingen trouwen en hadden onze eigen slaapkamer.
dus toch samenwonen begrijp ik want jullie woonden wel in één huis ? haha scheelde idd in de kosten :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 19:50

ajl schreef:Mijn man en ik sliepen elke week wel bij elkaar. Ik woonde op kamers en hij woonde toen weer tijdelijk bij zijn ouders. Van zijn huis naar het mijne was ongeveer 45 minuten fietsen.Op zich was dat goed te doen, maar eigenlijk deden wij dat nooit. Als wij elkaar zagen door de weeks of in een weekend, bleven wij ook slapen. Nu zagen wij elkaar niet elk weekend en door de week ongeveer 1x. Ik denk dat zijn ouders raar opgekeken hadden als ik op een andere kamer zou slapen dan op zijn kamer :lol:

@ Evelien....dat vind ik wel knap van jullie om dat zo af te spreken. Ik denk dat ik dat niet zo gedaan zou hebben. Nu scheelt het denk ik dat jullie beiden achter die keuze stonden. Mijn man was/is op dat gebied anders opgevoed dan ik.

Mijn man had daar ook andere opvattingen over. Maar ik wilde het absoluut niet (wel sliepen we in 1 slaapkamer als we op vakantie gingen). Misschien was ik nog niet echt los van de opvattingen van onze beide ouders.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 okt 2009 09:01

Ik vind het echt nogal naïef om te denken dat seks alleen maar komt door samen op één kamer te slapen.
Veel ouders hebben blijkbaar toch nog wel dat idee ofzo. En inderdaad lijkt het me erg gezond om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien. Anders is dat toch ook een scheef begin? Ik begrijp trouwens ook echt niet dat mensen binnen een maand al met elkaar in bed duiken, dat lijkt me ook scheef. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe lang je al bij elkaar bent. Als je na 1,5 jaar trouwt (zit daar misschien één vakantieperiode tussen) ken je elkaar gewoon nog minder goed dan na een jaar of 5. Niet dat het één beter is dan het ander, maar op lichamelijk vlak scheelt dat denk ik een hoop.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”