rafaell schreef:Toch doet het mij deugd dat 22% hier CDA gaat stemmen

Mij ook. Ondanks het gejengel van allerhande Woutertjes heeft dit kabinet doorgezet op de lijn die het heeft ingezet. Mede als gevolg hiervan kan Nederland inhaken op het herstel van de wereldeconomie en met succes! Nederland heeft de laagste werkloosheid van alle EU-landen (en dat zijn er toch 25), ja, het gaat zelfs beter dan in het (paarse) jubeljaar 2001, het aantal uitkeringen is gedaald en de staatschuld is voor het eerst onder 50% van het nationaal inkomen gedaald...
Goed, ik kan de halve troonrede wel gaan herhalen, de cijfers liggen er en ze zijn gunstig voor ons land.
Ik snap daarom de kritiek van de Woutertjes niet, maar dat heb ik wel vaker gehad de laatste jaren. De PvdA heeft het nooit kunnen verkroppen dat zij de formatie van 2003 uiteindelijk verloren heeft, net als in 1977, toen Nederland een tweede kabinet-Den Uyl bespaard bleef. En dan kan men mij wel van het napraten van Verhagen verwijten, Verhagen heeft gewoon gelijk dat hervormingen met een eigenlijk ultra-conservatieve partij als de PvdA eigenlijk te laf is om echte beslissingen te nemen. Meedrijven op successen van, parasiteren op anderen, dat is wat de Woutertjes doen. CDA en VVD hebben getoond, net als in de jaren 80, bereid te zijn hun eigen populariteit ondergeschikt te maken onder het nationaal belang.
De enorme successen van minister Van Ardenne van Ontwikkelingssamenwerking worden helaas nauwelijks in beeld gebracht, maar degenen die OS een beetje volgen, zien dat ook hier sterke vooruitgang is geboekt. Persoonlijk vind ik dat ook een pluim waard.
Er moet nu nog gewerkt worden aan de onderkant van de samenleving - voedselbanken zijn een schande in een rijk land als Nederland. Maar ik heb dan ook het volste vertrouwen in een nieuw kabinet met Balkenende als premier dat dit probleem gaat oplossen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.