Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 09:01

gefeliciteerd ajl
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2008 10:14

Wauw, gefeliciteerd, ajl! Geniet er van! (en vertel als je je helemaal goed voelt even hoe alles is gegaan enzo ;) )
Hugo, die naam is hier de revue nog niet gepasseerd...hm....ook wel erg leuk :D

Gister bij mijn oma geweest, een echte babyfan. Ze had een wit boxpakje en twee witte rompertjes gekocht voor me. En daarnaast heb ik haar ledikantje meegenomen (die had ze ooit neergezet voor haar kleinkinderen, maar volgens haar krijgt ze die toch niet meer), met bodem en matrasje en hoeslakentjes.
Ook een hele stapel witte slabben (en 1 roze, met roze cape, voor als het echt een meisje wordt :D ), en een berg witte lakentjes. Zo lief!

En eergisteravond eindelijk het goede behang besteld. Wat een zoektocht, ik dacht echt dat het niet bestond. Toch geel met grijs en wit. Schotse ruitje. Jippie, helemaal leuk :D

laat dat kindje nu maar komen (onee, dat mag nog even duren)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 aug 2008 15:05

Haha nou lekker enthousiast zeg :D je bent er lekker vroeg met verzamelen! Mijn oud-collega deed het ook, die had wel 20 pakjes van maat 50-56 :roll: gelukkig paste hij er ook nog in toen hij geboren werd :mrgreen:
Zijn jullie er inmiddels uit met de namen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 15:29

ajl schreef:Afgelopen zondag is Hugo geboren. Alles goed gegaan. Het mooiste en liefste jongentje van de wereld! Alles is goed gegaan.

Gefeliciteerd.

Foto? :D
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2008 16:21

Meisjesnaam hebben we al heel lang, maar jongensnaam nog niet. Iedereen verzint maar mee. Gister heb ik bij mijn oma maar even het namenboekje van haar kerkelijke gemeente doorgespit, en dat leverde weer 4 leuke namen op. Ben benieuwd wat de vader van het kind er van vindt ;)

Vandaag naar de babyzaak in Kesteren geweest. Superleuk allemaal! Gewoon ff neuzen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 aug 2008 19:12

MissF schreef:Meisjesnaam hebben we al heel lang, maar jongensnaam nog niet. Iedereen verzint maar mee. Gister heb ik bij mijn oma maar even het namenboekje van haar kerkelijke gemeente doorgespit, en dat leverde weer 4 leuke namen op. Ben benieuwd wat de vader van het kind er van vindt ;)

Vandaag naar de babyzaak in Kesteren geweest. Superleuk allemaal! Gewoon ff neuzen.

Haha zal ik al onze jongensnamen uit de gemeente ook even uit het jaarboekje overtypen? :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 19:56

het grappige is dat , ik bij de eerste 2 werkelijk geen leuke jongensnaam kon verzinnen, en het werden ook meisjes, en bij mn jongste twee echt moeite had met het zoeken van nog een meisjesnaam, en het werden idd jongens :D Hidde en Age mischien nog iets voor je lijst :wink:

verder ga je vernoemen of niet?? waarom hebben jullie dat wel of niet gedaan? zomaar een nieuwsgierige vraag, bij mij zijn ze wel vernoemd maar niet letterlijk

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2008 20:57

Wow, volgens mij hebben we zelfs de jongensnaam nu :) Ik kwam hem tegen in oma's boekje, en hij vond het ook meteen leuk :)

Ik wilde eigenlijk helemaal niet vernoemen, dat hoeft voor mij niet zo. Maar mijn man vindt het wel mooi. Maar ik wilde geen namen die pers‚ afgeleiden moesten zijn van degene die we vernoemen. Dus we hebben gewoon een leuke meisjesnaam (en nu dus jongensnaam :) ) gevonden, en daar plakken we dan bijv de naam van zijn of mijn moeder aan vast.
De opa's worden sowieso niet vernoemd, omdat ik die namen echt niet mooi vind. Maar mijn moeder en schoonmoeder hebben gewoon prachtige voornamen, die zou ik eerder vernoemen.
Dus de jongen krijgt waarschijnlijk ook wel een extra naam, maar dan die van zijn overgrootopa of oom ofzo.
Al vind ik het nog steeds niet nodig ;) Maar nu hebben we de deal mooi gesloten, en hou ik me er maar aan :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2008 06:27

Ik vind het zelf wel leuk dat ik vernoemd ben, gelukkig heeft mijn moeder wel de mooiste namen uit de stamboom gehaald. Mijn vader wilde mij eigenlijk een andere naam geven, maar je begrijpt al wie de broek aan heeft op dat vlak ;)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 aug 2008 06:33

Ik vind het ook leuk dat ik vernoemd ben, wij thuis allemaal trouwens. Alleen is m'n jongste broertje naar een tante vernoemd, dat is dan wel weer een beetje raar... :|
Ik zou eigenlijk Klaske heten, maar dat hebben m'n ouders net voor m'n geboorte nog veranderd in Saskia
(en dat vind ik nog steeds jammer... En trouwens: Klaske lijkt meer op Klaasje, maar goed... ;) )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2008 06:53

vernoemen? neu niet aan ons besteed. Sorry maar zoiets vindt ik zo raar.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 aug 2008 06:54

Wij gaan onze kinderen ook niet vernoemen, ze hebben toch al een naam :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2008 06:55

haha precies ja. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2008 07:34

Galateia: ga je er ook niets achter plakken ofzo? Dat zie je toch weleens bij geadopteerde kinderen, dat ze er nog een naam bij krijgen.

Och, het is ook niet zo gegaan dat mijn ouders mij perse naar iemand wilden vernoemen, maar mijn moeder kwam mijn roepnaam tegen op een rouwkaart en vond dat een hele mooie naam. Ze vroeg toen aan haar moeder: 'Waarom heet ik niet zo?' Ze had namelijk een hekel aan haar eigen naam. Toen zei mijn oma: 'Als je zelf een dochter krijgt dan noem je haar maar zo.' We hebben ook allemaal een tweede voornaam gekregen, want als je dan de eerste niet mooi vindt, mag je de tweede als roepnaam gebruiken.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 aug 2008 07:40

Lalage schreef:Galateia: ga je er ook niets achter plakken ofzo? Dat zie je toch weleens bij geadopteerde kinderen, dat ze er nog een naam bij krijgen.

Nee, we denken op dit moment van niet. Het kind is wie hij/zij is. En dat is precies goed! Ik denk dat een naam zo belangrijk is voor je identiteit, dat ik hun naam wil laten zoals deze is. Voornaam en - indien bekend - achternaam en dan onze achternaam erachter. En dat vind ik al best wel jammer: als het mogelijk was kinderen te adopteren zonder dat deze onze eigen achternaam kregen, dan deden we dat.

Door hun naam/namen intact te laten hopen we voor onze kinderen bij te dragen aan een betere 'verwerking' op latere leeftijd. Stel dat ze op zoek gaan naar hun oorsprong (ik hoop dat ze dat willen, lijkt me heel gezond): dan komen ze in het kindertehuis waar ze hebben gewoond en om dan je naam in een archief tegen te komen, om misschien zelfs familie te ontmoeten met voor een deel jouw naam in hun naam, om te weten dat je gekend bent... dat lijkt me van 'levensbelang' voor onze kinderen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”