Berichtdoor Marnix » 20 jun 2007 07:49
rafaell schreef:Marnix schreef:SimonT schreef:tja ik heb nog geen goede verklaring gezien!
Misschien moet je het topic dan nog een keertje gaan lezen... Er zijn genoeg redenen gegeven... over niet begeren, seks in een relatie en niet daar buiten, het feit dat het bij de meesten samengaat met verkeerde gedachten etc.
Vanwaar de gelijkstelling tussen zelfbevrediging en begeren? En wat is je definitie van seks als het alleen binnen een relatie is toegestaan? Bedoel je met relatie een huwelijksrelatie of een andere vorm van relatie? En tot slot is 'bij de meesten' niet bij iedereen, dus moet je niet generaliseren. Het verkeerde zit dan blijkbaar niet in de zelfbevrediging, maar in de gedachten van sommigen.
Rafael, ik generaliseer niet. Ik heb al eerder gezegd dat als je kan masturberen terwijl je denkt aan een groen weiland vol mooie bloemetjes (en GEEN bijtjes erbij, anders wordt het link

) daar niets mis mee is. De handeling op zich is niet fout, maar de gedachten erbij maken het gevaarlijk. Die gedachten hebben volgens mij wel degelijk met begeren te maken. Je fantaseert over iemand die niet van jou is en waar je geen relatie mee hebt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”