Happy One..op jou ga ik later in! (geen tijd meer voor nu.)
Maar de teksten die Goofy geeft, bedoel ik ook. Daarin staat de verkiezings en verwerpingsleer ook beschreven.
Ik ben benieuwd

Moderator: Moderafo's
Kun je me bewijstekesten geven dat er mensen zijn die wel zoeken, maar waarvan God besloten heeft dat ze niet kunnen vinden?
Dippie schreef:Kun je me bewijstekesten geven dat er mensen zijn die wel zoeken, maar waarvan God besloten heeft dat ze niet kunnen vinden?
Is de gelijkenis van de 5 wijze en 5 dwaze maagden hier geen voorbeeld van?
De dwaze maagden zochten toch echt de Bruidegom, en ze vonden Hem, maar Hij liet hen niet binnen, want ze waren te laat.
Hieruit leer ik dat ik Hem moet zoeken, eer het te laat is. Ik moet voorbereid zijn op Zijn komst. Ik kan Hem wel zoeken, door te bidden, te lezen in Zijn Woord, enz... Maar als ik Zijn Genade niet in mij krijg, zal het voor mij te laat zijn.
Dat zou dus betekenen dat ik Hem wel gezocht heb, maar Hij mij niet binnen gelaten heeft....
Dat zou dus betekenen dat ik Hem wel gezocht heb, maar Hij mij niet binnen gelaten heeft....
Happy One schreef:Happy One..op jou ga ik later in! (geen tijd meer voor nu.)
Maar de teksten die Goofy geeft, bedoel ik ook. Daarin staat de verkiezings en verwerpingsleer ook beschreven.
Ik ben benieuwd, mn naar teksten die het zwartgedrukte woordje aan gaan tonen.
Jo'tje schreef:Als jij dus nú zorgt dat je olie hebt, en op voorraad hebt, dan zal Hij je niet afwijzen. Als je pas op het moment dat Hij terugkomt denkt: help, had ik Hem nu maar gezocht, dán is het te laat.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Rien67 schreef:Het was een gelijkenis hé, dus we moeten de lijn doortrekken naar de boodschap achter die gelijkenis.
Even een paar berichten naar boven scrollen....
wat betekent die olie volgens jou?
Jezus' Eigen woorden.13 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag en op welk tijdstip hij komt.
Poesje schreef:Happy One schreef:Happy One..op jou ga ik later in! (geen tijd meer voor nu.)
Ik ben benieuwd, mn naar teksten die het zwartgedrukte woordje aan gaan tonen.
Hmm, je leest de SV hé? Daar staan de Dordtse Leerregels in. Ik zou zeggen..lees hoofdstuk 1 eens. Dan praten we daarna verder..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten