KRO Tien Beloften

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 feb 2005 11:23

jas schreef:
Raido schreef:
jas schreef:Je bent echt niet goed op de hoogte. Ze bidden wel degelijk tot de beeltenissen van Maria. Je moet eens wat vaker naar de kro kijken.
Hoe doe je dat als je geen tv hebt? :wink:

Ik weet niet of jij tv hebt. Ik in elk geval wel. En ik zou niet weten waarom ik die niet zou mogen hebben.
Zeg ik ergens of ik dat niet mag hebben Jas? ik heb alleen geen TV, en ik mis het niet :mrgreen:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 feb 2005 15:18

jas schreef:
Raido schreef:
jas schreef:Je bent echt niet goed op de hoogte. Ze bidden wel degelijk tot de beeltenissen van Maria. Je moet eens wat vaker naar de kro kijken.

Ik weet niet of jij tv hebt. Ik in elk geval wel. En ik zou niet weten waarom ik die niet zou mogen hebben.

Met de meeste thuislezers hoef ik niet te discussieren over de verderfelijkheid van de tv.. 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 feb 2005 15:33

Aragorn schreef:
jas schreef:
Raido schreef:

Met de meeste thuislezers hoef ik niet te discussieren over de verderfelijkheid van de tv.. 8)
En over de vrouw in het ambt

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 08 feb 2005 16:57

Veel mensen hebben tegenwoordig een gebrek aan moraal, om het over christelijke moraal nog maar niet eens te hebben.

Ik vind het positief dat ze er iets proberen aan te doen. Dan kunnen wij wel zeuren dat het niet helemaal de tien geboden zijn en ik weet ook wel dat dat zo is, maar zij doen tenminste nog iets, zij nemen dan maar het risico om uitgelachen te worden!
Als heel Nederland zich ging gedragen naar de roomse tien geboden, zag de wereld er al een stuk beter uit!
the most important things in life are not things

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 feb 2005 00:42

Aragorn schreef:
jas schreef:
Raido schreef:

Ik ben bijna overal en in alles de uitzondering die de regel bevestigt.
M.a.w. ik ben geen standaard man.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 feb 2005 00:46

lindita schreef:Veel mensen hebben tegenwoordig een gebrek aan moraal, om het over christelijke moraal nog maar niet eens te hebben.

Ik vind het positief dat ze er iets proberen aan te doen. Dan kunnen wij wel zeuren dat het niet helemaal de tien geboden zijn en ik weet ook wel dat dat zo is, maar zij doen tenminste nog iets, zij nemen dan maar het risico om uitgelachen te worden!
Als heel Nederland zich ging gedragen naar de roomse tien geboden, zag de wereld er al een stuk beter uit!

Maar realiseer je wel, beste lindita, dat dit schijn zou zijn. Want de genade van onze Heere Jezus Christus zou verdraaid worden in een naar de hel leidende werkheiligheid.
Ik denk daarom dat de wereld met haar zonde nog beter af is, opdat de genade vermeerderd worde, dan met de werkheiligheid en schone moraal van Rome, waarin het waarachtig genadewerk van God niet meer vernomen zou worden. Want het zijn zondaren die met God verzoend moeten worden en niet zichzelf gereinigd hebbende rechtvaardigen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 feb 2005 09:04

Laat ik het zo zeggen, de wereld is een beetje bang voor "Gij zult NIET" ze hebben gewoon liever het omgekeerde, dat ze zelf nog wel een beetje goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat dat verkeerd is (deze reclame)

caprice

Berichtdoor caprice » 09 feb 2005 18:35

Ze gaan uit van het goede in een mens?

Dat is niet zo best, want wat voor goeds is er nou nog te vinden in de gevallen mens?
Dan houd ik liever de versie van de Bijbel maar aan, want dát is Gods Woord.
Hetgeen dat daarin staat is belangrijk, of het nu wel of niet aangenaam is voor het vlees.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

2 positieve geboden ...

Berichtdoor groenrondballetje » 09 feb 2005 18:47

Raido schreef:Laat ik het zo zeggen, de wereld is een beetje bang voor "Gij zult NIET" ze hebben gewoon liever het omgekeerde, dat ze zelf nog wel een beetje goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat dat verkeerd is (deze reclame)

caprice schreef:Ze gaan uit van het goede in een mens?
Dat is niet zo best, want wat voor goeds is er nou nog te vinden in de gevallen mens?
Dan houd ik liever de versie van de Bijbel maar aan, want dát is Gods Woord.
Hetgeen dat daarin staat is belangrijk, of het nu wel of niet aangenaam is voor het vlees.

Ik dacht ineens aan een niet geheel onbelangrijk derail

Volgens mij draait Jezus de 10 geboden ook om naar twee positieve geboden
(Evangelie volgens Lucas, Mattheus, Marcus etc ...)

Klaarblijkelijk is het aantal van 10 niet heilig voor God, maar wel de complete inhoud van de 10 geboden.

Zelfs de negatieve formulering van de 10 geboden is niet heilig voor God, , maar wel de complete inhoud van de 10 geboden.

Zou het dan toch om de boodschap gaan ? :wink:

"houden van God met alles wat je bent en van je naasten als jezelf"
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

Collateral

Berichtdoor Collateral » 09 feb 2005 20:11

jas schreef:... ik ben geen standaard man.

Houden zo! :)

Ik heb de reclames nog niet gezien, maar vind het idee wel aardig.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 09 feb 2005 21:41

Lastig om hier op te reageren als je niets zo erg beschikking hebt over een TV (behalve dan op uitzendinggemist.nl) :( :? :?

Maar goed, ik denk dat het wel goed is om de geboden eens aan de kaak te stellen. Maar het hoofdgebod luidt:
Gij zult God liefhebben met geheel uw hart en met alle krachten, en gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

Maar de wet laat ons zien hoe zondig we zijn, en geeft een maatstaf voor ons leven. En daarom vind ik het dan wel een goed plan om dat als reclame te gaan gebruiken, ik hoop dat het echter wel netjes blijft.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 09 feb 2005 22:59

Nou de filmpjes vind ik wel erg netjes en rustig! In de openingspost staat een link naar de filmpjes die je kunt bekijken. Ik vind sommige wel wat vaag, maar na wat bezinning kom je er wel uit. Wel leuk dat je ze niet meteen ''vat'', want zo blijft een en ander in elk geval bij mij wat ''doorsudderen''.

EQ.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 10 feb 2005 15:49

jas schreef:
lindita schreef:Veel mensen hebben tegenwoordig een gebrek aan moraal, om het over christelijke moraal nog maar niet eens te hebben.

Maar realiseer je wel, beste lindita, dat dit schijn zou zijn. Want de genade van onze Heere Jezus Christus zou verdraaid worden in een naar de hel leidende werkheiligheid.
Ik denk daarom dat de wereld met haar zonde nog beter af is, opdat de genade vermeerderd worde, dan met de werkheiligheid en schone moraal van Rome, waarin het waarachtig genadewerk van God niet meer vernomen zou worden. Want het zijn zondaren die met God verzoend moeten worden en niet zichzelf gereinigd hebbende rechtvaardigen.

Dus we moeten ons maar niet meer aan Gods geboden houden want daardoor worden we immers niet bekeerd, we worden immers bekeerd door de genade van God? En die genade wordt nog extra verheerlijkt als we maar zoveel mogelijk zonden doen? Er is een stroming geweest die dat denkt en die door jouw geliefde Kersten fel is bestreden (dat heb ik nl geleerd uit mijn kort begrip cathechesatieboekje!) [-(

Ik zeg alleen maar dat de wereld er beter uit zou zien als iedereen zich aan deze geboden zou houden. Geen corruptie en andere zakkenvullerij, geen misbruik meer, geen moord.
Ik heb nooit gezegd dat iedereen dan ineens bekeerd is!
Jij leest weleens vaker iets wat er niet staat, en dat doe je nu dus weer!!!

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 10 feb 2005 15:56

lindita schreef:Ik zeg alleen maar dat de wereld er beter uit zou zien als iedereen zich aan deze geboden zou houden. Geen corruptie en andere zakkenvullerij, geen misbruik meer, geen moord.

Daarin heb je wel gelijk. Toch hadden we denk ik van een christelijke omroep wel iets meer mogen verwachten. Christus is de vervulling van de wet, staat in de bijbel, dus zijn naam had best genoemd mogen worden. Wat zou de reden zijn dat Hij niet genoemd wordt, vraag ik me wel eens af.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 10 feb 2005 16:00

Maja de Bij schreef:
lindita schreef:Ik zeg alleen maar dat de wereld er beter uit zou zien als iedereen zich aan deze geboden zou houden. Geen corruptie en andere zakkenvullerij, geen misbruik meer, geen moord.

Daarin heb je wel gelijk. Toch hadden we denk ik van een christelijke omroep wel iets meer mogen verwachten. Christus is de vervulling van de wet, staat in de bijbel, dus zijn naam had best genoemd mogen worden. Wat zou de reden zijn dat Hij niet genoemd wordt, vraag ik me wel eens af.

Ik had het zelf ook anders gedaan denk ik. Inderdaad wel duidelijk erbij gezet dat het de geboden van God zijn, dat het uiy de Bijbel komt e.d.

Terug naar “Archief”