Dat klopt. Maar is homofilie dan een dadelijke zonde? Of een ziekte?
Het blijft moeilijk.
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Dat klopt. Maar is homofilie dan een dadelijke zonde? Of een ziekte?
Het blijft moeilijk.
Riska schreef:Waarom trekken jullie het niet veel breder?
Is seks het enige waarmee we al dan niet kunnen zondigen?
Kom nou - er zijn zoveel dingen, heb het daar eens over.
Ja, en daar zijn ook 'verborgen zaken' in. Oplichting, pesten - op school en helaas ook op het werk. Kortom: hoe maken we het de medemens zo vervelend mogelijk in de wereld?
Andere zonde: "In naam van God"... en we doen veel in naam van God, tot aan oorlogvoeren toe... Is dat geen misbruiken van Gods naam?
Zonde dus?
Ik noem maar een paar dingen. Maar ik ben zeer bang dat dit onderwerp dus weer verzandt in het zoveelste topic over seks in het algemeen en homoseksulaiteit in het bijzonder.
Riska
Gershwin schreef:Sex voor het huwelijk... zonde? toon het aanweer een leuke discussie.
Gershwin schreef:Sex voor het huwelijk... zonde? toon het aanweer een leuke discussie.
Gershwin schreef:Volgens mij is het probleem achter sexuele zonden dat je er a. jezelf b. de ander mee beschadigt. Wanneer dat dan is, wie zal het zeggen... Beschadig je iemand met sex voor het huwelijk? Wel als je diegene daarna dumpt. Met HS? ik zie het niet...
Gershwin schreef:Doet jezelf allemaal schade (helaas). Dus ik ben een beetje bang dat we het eens zouden kunnen worden als we hierop door gingen. Daarom, ontopic.
Gershwin schreef:Die vrouw lijdt daar schade onder, knulletje. Snap je wel, of zal opa Gershwin het nog eens uitleggen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten