respect voor ander gelovigen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Phryxus
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phryxus » 08 sep 2004 12:48

Marnix schreef:Weet ik, maar kijk dan eens wat verder dan je neus lang is.

Je vriend/vriendin kan eeuwig gelukkig zijn bij God (waar jij oko heen mag gaan) of hij/zij kan eeuwig verloren gaan... wat wil je? Jij hebt er invloed op.

Jah, uhm... Maar zoveel lef heb ik niet hoor.
Wil jij het kruisje zijn op mijn schatkaart?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 sep 2004 12:54

kurtyo schreef:Aan de andere kant: het is niet de bedoeling om in naam van God andersdenkenden uit te roeien. (Lang leve George W. :()

Hier moet ik toch even tegen ageren :lol: : waar zegt ons aller vriend president Gert Struik dat hij in naam van God moslims uitroeit omdat ze moslim zijn? Of waar blijkt dat uit?

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 14 sep 2004 21:54

Aragorn schreef:
kurtyo schreef:Aan de andere kant: het is niet de bedoeling om in naam van God andersdenkenden uit te roeien. (Lang leve George W. :()

Hier moet ik toch even tegen ageren :lol: : waar zegt ons aller vriend president Gert Struik dat hij in naam van God moslims uitroeit omdat ze moslim zijn? Of waar blijkt dat uit?

Dat heeft 'Gert Struik' :lol: zoals jij hem noemt zeker weten gezegd. Hij had het na de aanslagen letterlijk over een CRUSADE against terrorism.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 22:02

Precies, tegen terrorisme. Het is dus een kruistocht tegen moslims die terrorist zijn, en niet tegen alle moslims ómdat ze moslim zijn. Dat is een subtiel verschil.. :wink:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 sep 2004 22:03

het brabants dagblad vermelde het vandaag zo: niet alle moslims zijn terroristen, maar de meeste terroristen zijn wel moslim
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 sep 2004 22:05

de praktijk wijst het iedergeval uit.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 sep 2004 22:06

het is misschien off-topic, maar de moslims gaan nu er toch over nadenken hoe ze hun imago wat beter kunnen laten worden, want ze willen niet worden vergeleken met de moslim terroristen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 14 sep 2004 22:32

http://oud.refdag.nl/vs/010919vs18.html
Aragorn schreef:Precies, tegen terrorisme. Het is dus een kruistocht tegen moslims die terrorist zijn, en niet tegen alle moslims ómdat ze moslim zijn. Dat is een subtiel verschil.. :wink:
Nou, ik vind duizenden onschuldige doden en een vrij rondlopende Osama een bijzonder treurig resultaat van een 'crusade against terrorism'.
Daarnaast vind ik net zoals in het krantenartikel dat je gewoon moet oppassen met dat soort woorden. Hij zegt feitelijk hetzelfde als radicale moslims die tot Jihad oproepen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 23:00

heiden schreef:http://oud.refdag.nl/vs/010919vs18.html
Aragorn schreef:Precies, tegen terrorisme. Het is dus een kruistocht tegen moslims die terrorist zijn, en niet tegen alle moslims ómdat ze moslim zijn. Dat is een subtiel verschil.. :wink:
Nou, ik vind duizenden onschuldige doden en een vrij rondlopende Osama een bijzonder treurig resultaat van een 'crusade against terrorism'.

Klopt, de resultaten zijn niet zoals we die graag zouden willen zien, maar dat verandert niks aan de kwestie, die ging over intenties.

En kruistocht is idd een wat beladen woord, dat kun je beter niet gebruiken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 23:24

Ik moet zeggen dat door het optreden van bepaalde users hier mijn respect voor zevendedagadeventisten en dergelijke niet groter is geworden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 sep 2004 13:08

Heiden snapt mij... Het is officieel geen oorlog tegen de Islam. Maar het is tenminste 'opvallend' dat onze christenvrienden uit Amerika de boel daar platknallen met als resultaat een hoop gevangenen waar de schuld niet van is bewezen, een hoop wel schuldigen maar vooral veel dode burgers waardoor de woede van de moslims alleen maar verergerd, waardoor zij weer gaan protesteren en rebelleren waardoor Amerika weer meer moslims dood. De intenties zullen zowel te maken hebben met terorisme als met de moslims. Waarschijnlijk vanwege het feit dat de meeste terroristen momenteel moslim zijn. Gezien het feit dat de aanpak van Amerika totaal nergens op slaat is het niet gek dat ze de woede van de gehele moslimgemeenschap over zich afroepen. En het is dus ook niet gek dat mensen de strijd van Bush zien als de strijd tegen moslims en tegen de Islam.

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 15 sep 2004 14:12

kurtyo schreef:Heiden snapt mij... Het is officieel geen oorlog tegen de Islam. Maar het is tenminste 'opvallend' dat onze christenvrienden uit Amerika de boel daar platknallen met als resultaat een hoop gevangenen waar de schuld niet van is bewezen, een hoop wel schuldigen maar vooral veel dode burgers waardoor de woede van de moslims alleen maar verergerd, waardoor zij weer gaan protesteren en rebelleren waardoor Amerika weer meer moslims dood. De intenties zullen zowel te maken hebben met terorisme als met de moslims. Waarschijnlijk vanwege het feit dat de meeste terroristen momenteel moslim zijn. Gezien het feit dat de aanpak van Amerika totaal nergens op slaat is het niet gek dat ze de woede van de gehele moslimgemeenschap over zich afroepen. En het is dus ook niet gek dat mensen de strijd van Bush zien als de strijd tegen moslims en tegen de Islam.

Het is een drama wat er gebeurt nu :(
Ik denk dat Bush wel echt iets tegen het terrorisme wil doen en dat het nu idd lijkt alsof het alleen tegen moslims bedoelt is, maar dat is de groep waar zich de (meeste) terroristen in bevinden..
Hoe dan ook, ik denk dat de gedane acties niet echt bevorderlijk zijn geweest voor de wereldvrede (en dus respect voor andersdenkende/gelovenden)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 sep 2004 14:15

Het feit dat zich binnen de moslimgemeenschap de meeste terroristen bevinden is GEEN argument voor wat Bush doet en gedaan heeft. Het is GEEN argument voor het doden van burgers. Daarbij is het ook niet heel verwonderlijk dat het terrorisme en geweld oplaaien.

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 15 sep 2004 14:24

kurtyo schreef:Het feit dat zich binnen de moslimgemeenschap de meeste terroristen bevinden is GEEN argument voor wat Bush doet en gedaan heeft. Het is GEEN argument voor het doden van burgers. Daarbij is het ook niet heel verwonderlijk dat het terrorisme en geweld oplaaien.

Hierdoor merk je ook dat we in een vicieuze cirkel zitten: terroristische aanslag=>ingrijpen amerika (of wie dan ook) =>aanslag/dreiging als ze niet terugtrekken=>niet toe willen geven=>onthoofding e.d....zo blijft het maar doorgaan en ik zie niet in dat dat snel op zal houden.
En voor het doden van burgers is NOOIT een argument, maar ik neem aan dat je dat niet als reactie op mijn post zei, toch? :-s

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 sep 2004 14:25

In zoverre dat jij zei dat de meeste terroristen te vinden zijn onder de moslims. En ik zei dat dit geen argument was voor het doden van burgers en de manier van werken van Amerika.

Ophouden? Als Amerika eens een poging waagt tot luisteren?

Terug naar “Archief”