Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 apr 2004 13:56

Aragorn schreef:
Funlover schreef:
Aragorn schreef:Eh, Funlover, misschien helpt het als je je verdiept in de reden waarom het uitgegaan is. Probeer die te begrijpen, net zolang tot je zelf ook tot de conclusie komt dat het beter is zo. (Zij hij, wiens verkering ondertussen ook een maandje uit is)

Overigens vind ik het wel een beetje jammer als hij heel blij begint te praten terwijl hij toch zou moeten weten dat je er nog niet overheen bent en dattie jou daarmee valse hoop zou kunnen geven...

Uhm de reden is dit misschien wil je helpen onderozeken;): Ik hou niet meer genoeg van je voor een relatie!!!
Hoe kan ik me hier beter in verdiepen en daar mijn troost in vinden/?!!

Ja ik vind het ook erg moeilijK!! Ik snap het niet!! Hij doet nu weer TE Leuk:(

HELP ik verdrink in onzekerheid!!

Hm, heb je het er al (uitgebreid) met hem over gehad hoe hij precies tot de conclusie is gekomen dat hij te weinig van je hield? Heeft dat een speciale oorzaak, is het gewoon zachtjesaan minder geworden, is hij door een bepaalde gebeurtenis tot de conclusie gekomen dat het allang zo was, enz?
Als je dat echt voor jezelf helder hebt, kun je denk ik makkelijker accepteren dat het gewoon niet meer kan zo. (is tenminste mijn ervaring)

Ik zou ook gewoon tegen hem zeggen dat je niet weet wat je moet denken van dat hij nu gewoon heel aardig doet en net doet alsof er niks aan de hand is. Vragen wat hij er nu echt van denkt en waarom hij je deze onzekerheid aandoet.
(kvoel me al een hele dr. love.. :mrgreen: )

Rapidootje: dat verschilt per persoon. Ik ben nooit zo heel erg kwistig met zulk soort termen als ik er niet echt iets mee bedoel, maar andere mensen weer wel.. dat hij 2x per dag mailt is denk ik wel positief, maar alst een andere keer weer 1 weerk duurt, tja, dat kan denk ik ook niet als je verliefd bent..

Hee Aragorn,

Ik zal je vertellen wat ik van zijn kant weet......ik geloof hem...maar ja hij kan liegen natuurlijk! Maar daar ga IK niet van uit!!!
Hij zegt dat hij het opeens kwijt was....het was weg....hij ging zoeken en zoeken maar het leek steeds minder te worden! Het was echt iets van mijn kant....en ik had niks verkeerd gedaan. Hij ergerder zich niet aan me...er was niks verkeerds gebeurd. Het zakte opeens! In 2 weken tijd....was het gewoon weg.......het hele mooie vele van me houden was afgezakt in 2 weken tot 0,0 voor een relatie dan! Maar vrienden konden we wel blijven.....

....ik heb gezegd dat ik het niet snapte en dat ik het heel onwerkelijk vond! Hij zei: Het kan gebeuren...en ik snap het soms ook niet!!!

ja...ik heb het aardig helder! Maar ik vind het zo onwerkelijk het lijkt net een boze droom vooral omdat het altijd zo mooi was!! Ik hoop nog steeds dat ik zo wakker word :wink:
Ik accepteer eht steeds meer en meer maar er zijn echt momenten waarop ik echt booos ben en schreeuw....omdat ik het zo onwerkelijk vind...dat ik me verlaten en alleen voel! En dat ik gek word!! Maar het accepteren en verwerken is op gang!!

Maar nu ff een vraag naar jou:P Heb jij het al verwerkt?! En hoe voel jij je?! En wie heeft het uitgemaakt??? :wink: Jullie zijn zo belangstellen voor mij en jullie helpen me goed...maar nu ff belangstelling voor jou!!
En ik vind je al een hele dr. Love hoor :lol:

Een vrolijke groet van Funlover!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 apr 2004 14:36

Over het feit dat iemand de ‘ware’ is en ‘het’ helemaal is maar later opeens niet meer kan ik wel iets zeggen.
Als iemand een (jarenlange) relatie hebt, en één van de partners word verliefd op een ander, gaat met die ander ervandoor, dan zegt die partner heel vaak dat hij nooit veel van je gehouden hebt. Of nooit echt gelukkig geweest is met je. En dat meent hij/ zij ook vaak! Dat komt denk ik, dat als de liefde over is (en men heeft een ander) dat men snel vergeet hoeveel diegene van je gehouden heeft.
Voor jou, die achterblijft met een kater, is dat niet voor te stellen, dat die lieve woordjes niets betekend hebben.
Ik kan alleen maar zeggen, die woordjes hebben wel veel betekend en ze waren (over het algemeen) wel gemeend, alleen je ex partner is dat gewoon ‘vergeten’ omdat hij/zei niet meer van je houd en niet meer met de gedachte bij jou is.
Zelf heb ik het ook meegemaakt, en ook van mensen uit mn omgeving heb ik veel van die verhalen gehoord.
En bij iedereen komt het keihard aan, eerst ben je alles en dat ben je het niet meer. dat duurt een tijdje voor je het verwerkt hebt.
Maar..positief blijven, er komt een dag dat er een ander komt die jou helemaal ziet zitten!
:D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 21 apr 2004 14:48

Zo te zien kun je je onderschrift weer wijzigen columbus! Je bent nu geen 'ex-' meer.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 21 apr 2004 15:07

[quote="rosekapje"][quote="Gandalf"]
Laatst gewijzigd door Rapidootje op 06 jul 2004 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 apr 2004 15:40

Rapidootje schreef:
rosekapje schreef:
Gandalf schreef:
Rapidootje, als ik jou was zou ik gewoon om opheldering vragen. Helemaal omdat je ook al 2 jaar verliefd op hem bent. Ik merk uit je verhaal dat het niet 'normaal' is dat hij 'Love' onderaan mailtjes zet. Blijkbaar zit er toch iets bij hem, maar durft hij het nog niet aan je rechtstreeks te benaderen. Wil je echt zekerheid, laat hem dan ook duidelijk merken wat je voor hem voelt, dan is voor hem misschien de drempel ook lager om je aan te spreken hierover.

Lieve Rapidootje,

en Gandalf, bedankt voor je reactie, je haalt me gedeeltelijk de woorden uit de mond (of uit het toetsenbord :mrgreen: ). Maar inderdaad, gezien het tijdsbestek.... 2 jaar, is en erg lange tijd. Ik denk dat je hem het beste kunt vertellen dat je hem leuk vind, verliefd op hem bent. Wees daarover eerlijk, dat zal al een stuk opluchting geven. Maar wat wat Gandalf zegt, over dat er toch iets bij hem zit en je misschien niet rechtstreeks durft te benaderen. Ik zou het niet durven beweren, maar er kan wat inzitten, eventueel ook niet.

Ik zou zeggen, rapidootje, schraap je moed bij elkaar (hoeft echt niet meteen voor de volgende keer dat je hem ziet). Vertel hem wat je van hem vind, wat je voelt. Dat kan echt nooit kwaad. Je schept iig een stuk opendhied en daardoor duidelijkheid....

en ik kan ruwweg geschat twee scenario's bedenken hoe het dna verder zal gaan.... :mrgreen: :roll: :D

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Ik heb er al heel vaak over gedacht om het gewoon te vragen. Maar elke keer durf ik het op het laatste moment toch niet, en ik heb er ook steeds geen spijt van dat ik het nog niet gedaan heb. Misschien is hij er nog niet klaar voor om verkering te hebben. Hij heeft nog nooit echt verkering gehad (ik ook niet trouwens).
Misschien zou ik het wel moeten doen. Dan is die onzekerheid in ieder geval weg. Maar ik weet niet wat ik erger vind: onzekerheid of zeker weten dat hij me niet hoeft.
Vindt een jongen het niet vervelend om gevraagd te worden door een meisje? Misschien denk ik heel ouderwets, maar ik vind het veel logischer als een jongen een meisje vraagt dan andersom. Ligt dat aan mij?

Ik ben een vat vol tegenstrijdigheden, sorry hoor! Maar in ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.

Hee Meis,

Laat ik dan ook nog maar ff op jou reageren;) Een patient tegen patient :wink: hahah :)
Je hoeft hem niet perse te vragen...dat vind ik ook voor een jongen...dan zijn we dus al samen ouderwets :wink: Maar je kunt hem wel een duwtje in de rug geven...want het is voor een jongen ook wel een grote stap!! Vraag hem in ieder geval...hoe ondeugend het ook is...dat je je wel eens afvraagd of dat woordje 'love' nou nog meer te betekenen heeft dan alleen maar een gewone groet.....je kunt zeggen....dat je je dat heel ondeugend wel eens afvroeg! Verder kan je hem in ieder geval vertellen dat je hem eigenlijk wel erg leuk vind! En dat je van binnen voelt dat je ff tegen hem moet zeggen dat je hem lief vind. Dat vind ieder mens leuk om te horen.....het is altijd fijn als mensen om je geven.!! Maar idd het is een moeilijk zaak....en meestal moet je ff een knopje om zetten....voordat je zoiets doet!! Ik hoop dat je er iets aan hebt! En ik wil je ff succes wensen en reageer gerust!! En laat ook ff weten...als je iets in die richting tegen hem gezegd heb! Geef hem gerust een hint!
Nee heb je...en Ja kan je krijgen!!
Veel Liefs
Funlover

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2004 16:21

Lieve Funlover,

Sorry, ik qoute even niet, want dan krijgen we van die lappen tekst. Ik hop dan ook dat ik niet wat vergeet, zo ja, ik lees het zelf ook nog wel door en anders tik je me maar op mijn vingers (niet te hard aub :mrgreen: )
Maar ik vind inderdaad dat je het hem gewoon moet vertellen. Ik denk trouwens dat dat ook best wel een opluchting voor je kan zijn. Je hebt het hem verteld en loopt er zelf dan ook al minder mee rond. Ook hij weet waar hij aan toe is, wat zijn gedrag met jou doet. Misschien past hij het dan aan, omdat hij jou toch geen hoop meer wil geven (dit kan zker een teken van liefde van zijn kant zijn).

Mag ik vragen wanneer dat ongeluk plaatsgevonden had, voordat je verkeroing had, tijdens of na, als het ervoor was, kan ik zijn reactie eigenlijk wel begrijpen, niet om het goed te praten, maar oke. Hij heef tvolgens jou moeite om zijn gevoelens onder woorden te brengen? Zo ja, des te meer reden toch om jouw gevoelens aan hem te vertellen?! :)

En om op Columbus zijn woorden terug te komen, hij heeft gelijk. Die woorden waren gemeend. Hij hield van je, volgens mij hoef je daar echt niet aan te twijfelen.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 apr 2004 16:35

Rapidootje schreef:Ik heb er al heel vaak over gedacht om het gewoon te vragen. Maar elke keer durf ik het op het laatste moment toch niet, en ik heb er ook steeds geen spijt van dat ik het nog niet gedaan heb. Misschien is hij er nog niet klaar voor om verkering te hebben. Hij heeft nog nooit echt verkering gehad (ik ook niet trouwens).
Misschien zou ik het wel moeten doen. Dan is die onzekerheid in ieder geval weg. Maar ik weet niet wat ik erger vind: onzekerheid of zeker weten dat hij me niet hoeft.
Vindt een jongen het niet vervelend om gevraagd te worden door een meisje? Misschien denk ik heel ouderwets, maar ik vind het veel logischer als een jongen een meisje vraagt dan andersom. Ligt dat aan mij?

Ik ben een vat vol tegenstrijdigheden, sorry hoor! Maar in ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.

Lieve Rapidootje,

Allereerst wil ik zeggen dat ik met je meeleef!
Het is heel moeilijk om iedere dag in onzekerheid te leven en dat al twee jaar lang!
Wat betreft wie wie moet vragen: Ik vond ook altijd dat een jongen aan mij verkering moest vragen. Maar diep in mijn hart was dat eigenlijk omdat ik zelf veel te bang was om verkering te vragen. :P
Gelukkig heeft mijn vriend het aan mij gevraagd. 8)
Maar goed, nu over jou. Als het voor jou moeilijk wordt om nog langer in onzekerheid te leven, dan zou ik er voor kiezen om zelf de stap te zetten en hem te vragen wat hij van je vind.
Ik weet niet precies hoe jullie relatie met elkaar nu is, maar je zou bijvoorbeeld eens kunnen vragen of hij met je uit wil. Je hoeft toch niet persé direct verkering te krijgen?
En als hij er nog niet aan toe is om verkering te krijgen, maar hij voelt wel wat voor je, dan weet je in ieder geval ook waar je aan toe bent.
Maar ik zou als ik jou was eens eerlijk nadenken over wat je liever wilt: Onzekerheid of weten dat hij niets met je wil.
Het lijkt me namelijk dat een van de twee gevoelens hiervan overheerst.
En als hij je niet wil, dan is dit in ieder geval een hoofdstuk dat je af kunt sluiten. Hoe moeilijk dat ook is. Maar laten we daar nog maar niet van uit gaan, want je weet helemaal niet wat hij tegen je zal zeggen als je hem vraagt wat hij van je vind.
Als hij je ook maar een 'normaal' meisje zou vinden, dan zou hij denk ik ook geen love onder z'n mailtjes zetten.
Ik hoop dat je iets aan m'n antwoord hebt.
Veel succes!

Liefs dr. Bloempie

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 apr 2004 16:39

tkf schreef:Zo te zien kun je je onderschrift weer wijzigen columbus! Je bent nu geen 'ex-' meer.

ai ai, ik kon het niet laten :? het was sterker als mezelf :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 apr 2004 17:20

Hee meis....ik quote dan ook maar niet meer!! :) Het ongeluk gebeurde na mijn ongeluk...het was anderhalve week uit!!
Ik twijfel ook niet aan die oprechte gemeende woorden....want ik geloof ook wel dat ie het meende...maar waar zijn zijn gevoelens opeens...dat is meer waar ik me mee afvraag!!

Ik ga er is hard overnadenken om het hem te vertellen....misschien mail ik hem wel xtje...maar ik zal eens goed over nadenken! Want heb liever ook niet dat hij mij een zeurpiet vind zo van.....wat wil je nou?!!? Doe ik leuk tegen je is het nog niet goed! Ik ga ook eerst ff zijn reactie afwachten als ik hem weer in het echt zie......als hij dan nog meer doet waar ik meer hoop van krijg ga ik hem er op aanspreken...vinden jullie dat een goede optie van mij?!!!?!?!? Ik heb hem na mijn verkering namelijk niet meer gezien......en 7 mei in de vakantie ga ik hem weer zien.......of duurt dat nog te lang of meot ik dat niet doen?! Wat zeggen julllie ervan?!

En waarom een extra reden om mijn gevoelens te uiten als hij ze moeilijk kan verwoorden? Dat vat ik nie thelemaal sorry :oops:

Veel liefs!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 apr 2004 17:24

Ik beetje iets doms. Dr Rosekapje!
Het ongeluk gebeurde nadat mijn verkering uit was!! :oops:

Soms ben ik door ongeluk echt nog kluts kwijt :wink:
Iemand hem soms gezien?? :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 17:49

Funlover schreef:Hee Aragorn,

Ik zal je vertellen wat ik van zijn kant weet......ik geloof hem...maar ja hij kan liegen natuurlijk! Maar daar ga IK niet van uit!!!
Hij zegt dat hij het opeens kwijt was....het was weg....hij ging zoeken en zoeken maar het leek steeds minder te worden! Het was echt iets van mijn kant....en ik had niks verkeerd gedaan. Hij ergerder zich niet aan me...er was niks verkeerds gebeurd. Het zakte opeens! In 2 weken tijd....was het gewoon weg.......het hele mooie vele van me houden was afgezakt in 2 weken tot 0,0 voor een relatie dan! Maar vrienden konden we wel blijven.....

....ik heb gezegd dat ik het niet snapte en dat ik het heel onwerkelijk vond! Hij zei: Het kan gebeuren...en ik snap het soms ook niet!!!

ja...ik heb het aardig helder! Maar ik vind het zo onwerkelijk het lijkt net een boze droom vooral omdat het altijd zo mooi was!! Ik hoop nog steeds dat ik zo wakker word :wink:
Ik accepteer eht steeds meer en meer maar er zijn echt momenten waarop ik echt booos ben en schreeuw....omdat ik het zo onwerkelijk vind...dat ik me verlaten en alleen voel! En dat ik gek word!! Maar het accepteren en verwerken is op gang!!

Maar nu ff een vraag naar jou:P Heb jij het al verwerkt?! En hoe voel jij je?! En wie heeft het uitgemaakt??? :wink: Jullie zijn zo belangstellen voor mij en jullie helpen me goed...maar nu ff belangstelling voor jou!!
En ik vind je al een hele dr. Love hoor :lol:

Een vrolijke groet van Funlover!

Hm, dat is wel erg onwerkelijk ja, zo van het ene op het ander moment. Kan ik me ook moeilijk voorstellen eigenlijk. "Het kan gebeuren" vind ik dan een beetje zwak klinken.

En ja, vrienden blijven.. ken je het nummer "Are You Kidding Me" van Anouk? Of je uiteindelijk gewoon vrienden wordt zal de tijd leren. Ik weet ook nog niet hoe dat gaat met mij en m'n ex. Vriendschapschemie is toch weer net iets anders dan liefdeschemie zegmaar.

Maar ook omdat hij volgens jou heel erg iemand van maskers is, zou ik er toch eens naar gaan graven wat nu de echte reden is.

Bij mij? Zij heeft het uitgemaakt. Ze twijfelde al een poosje, maar had dat ook goed aangegeven. Toen hebben we besloten elkaar een poosje niet meer te zien en toen werd het voor mij steeds duideiljker dat het weleens fout zo lopen. En dat bleek uiteindelijk dus ook zo te zijn.. :wink:
Waarom? Tja, ze twijfelde gewoon aan haar liefde voor mij, vond dat ze ook nog eens zelfstandiger moest worden, wat zo ook beter zou gaan, enz. Aan het begin is het natuurlijk zwaar k*t, maar ik geloof dat ik het nu redelijk verwerkt heb. Er zijn ook een heleboel andere mooie dingen int leven en de toekomst ligt (weer meer) open!

groeten,
aragorn

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2004 18:04

Funlover schreef:Hee meis....ik quote dan ook maar niet meer!! :) Het ongeluk gebeurde na mijn ongeluk...het was anderhalve week uit!!
Ik twijfel ook niet aan die oprechte gemeende woorden....want ik geloof ook wel dat ie het meende...maar waar zijn zijn gevoelens opeens...dat is meer waar ik me mee afvraag!!

Ik ga er is hard overnadenken om het hem te vertellen....misschien mail ik hem wel xtje...maar ik zal eens goed over nadenken! Want heb liever ook niet dat hij mij een zeurpiet vind zo van.....wat wil je nou?!!? Doe ik leuk tegen je is het nog niet goed! Ik ga ook eerst ff zijn reactie afwachten als ik hem weer in het echt zie......als hij dan nog meer doet waar ik meer hoop van krijg ga ik hem er op aanspreken...vinden jullie dat een goede optie van mij?!!!?!?!? Ik heb hem na mijn verkering namelijk niet meer gezien......en 7 mei in de vakantie ga ik hem weer zien.......of duurt dat nog te lang of meot ik dat niet doen?! Wat zeggen julllie ervan?!

En waarom een extra reden om mijn gevoelens te uiten als hij ze moeilijk kan verwoorden? Dat vat ik nie thelemaal sorry :oops:

Veel liefs!!

Lieve Funlover,

Ik zou 7 mei afwachten als ik jou was, je zegt dat duurt nog zlang, nou volgens mij valt dat wle me, nog ruim twee weken. Lijkt me juist en goede tijd om het eea nog wat te laten bezinken.
En het is ook prettiger om het misschien met hem te bespreken als je hem ook daadwerkelijk ziet dan over de mail, dat zou ik persoonlijk niet doen. Je kan dan wel een antwoord van hem terug krijgen, maar ikzelf zou het prettiger vinden om ook zijn reactie te kunnnen zien.

waarom een extra reden, je had het net zelf over een duwtje in de rug geven, dat bedoel ik daarmee ook. Hij praat er misschien niet zo makkelijk over, maar doordat jij erover begint is de drempel al wat verlaagd.

Lieve Funlover, ik ben benieuwd wat je gaat doen, meer als onze mening geven kunnen we ook niet.... :)
en ik zou zeggen, lees aragons bericht hierboven ook goed door. Voor hem was het ook heel moeilijk, mar zoals je zelf ook kunt lezen, komt hij er ook bovenop!

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

PS. Als ik de kluts zie, dan hoor je het van me.... (en ja, dan vind ik zijn reactie lichtelijk aan de vreemde kant, maar oke)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 18:46

Wil er nog wel ff aan toevoegen dat ik het onterecht en kortzichtig van hem zou vinden als hij zou reageren met: "wat wil je nou, ik doe toch aardig tegen je!"

Het gaat niet om aardig doen, het gaat om duidelijkheid en inzicht in elkaars gevoelens. Alleen dan kun je elkaar begrijpen en is het veel makkelijker om te verwerken. Als hij vrienden wil blijven zal hij ook over dingen moeten kunnen praten, dus dat is dan alvast een goede oefening... :wink:

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 21 apr 2004 18:57

Hey allemaal,
Laatst gewijzigd door Rapidootje op 06 jul 2004 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

(Ef. 3:20)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 apr 2004 19:02

Nou, ik moet wel zeggen, ik sms best veel, maar daar zet ik ook vaak liefs achter, bij veel mensen.

Daar bedoel ik niks mee, en die mensen doen dat bij mij ook, zónder bijbedoelingen hoor.

Dus dat hoeft niks te betekenen. :wink:

Terug naar “Archief”