Het Weermannetje schreef:Moeten we dan ook maar naar bordelen gaan? Misschien is dat ook wel goed.
Je weet zelf ook wel dat dit grote onzin is, dus ik reageer er maar niet op.
Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Weet ik. Maar ik bedoel ermee te zeggen, waar leg je de grenzen dan?
Equilibrist schreef:Als echte niet-christelijk opgevoeddeben ik bijna alle kerkstromingen en genootschappen af geweest. Ik wist me nl. geen raad met alle meningen, en het leek me interessant om alles zelf eens te bezoeken.
Hieronder een verslagje daarvan:
Voordat ik tot geloof kwam, eind augustus 2000, gidste ik mijzelf aan de hand van de kerkelijke kaart door christelijk Nederland. Bijna alle denominaties en genootschappen heb ik in de twee jaar die aan de millenniumwisseling voorafgingen bezocht – Rooms-katholiek, charismatisch, Luthers evangelisch, gereformeerd en vrijzinnig. En alles
wat daartussen en daarnaast zit. Zo ben ik in de Oud Ger.Gem. geweest maar ook in SOW en genezingsdiensten.
Omdat het team van Evangelisatie en Recreatie in Zeist, een organisatie van jongeren uit de Gereformeerd vrijgemaakte Kerk, een grote rol heeft gespeeld in mijn zoeken en vinden van God, werd het gereformeerde gedachtegoed een boeg in mijn ‘kerkshoppende’ leven – nu niet met een bijna Saulinsitische inslag (voor mijn bekering kon je me wel anti-christelijk noemen, red.), maar als overtuigd nieuwkomer, niet wetende wat me te wachten stond.
Omdat ik tot bekering kwam in de vakantie voelde ik mij enigszins verloren toen ik weer thuiskwam en doorkreeg wat er allemaal bij een ‘christelijk leventje’ hoorde.
Nog maar een keer de kerken bezoeken waarvan ik dacht dat ik me er wel op mijn gemak zou voelen. Dat viel erg tegen, waardoor ik uit pure noodzaak de plaatselijke ‘vrijgemaakte’ gemeente ging bezoeken. Toen ik mij op school eens liet ontvallen dat ik me daar niet op mijn gemak voelde, nam een klasgenoot mij mee naar Evangelische gemeente CAMA ‘Parousia’. Tot op de dag van vandaag is dit ‘mijn’ gemeente, en probeer ik elke week een dienst of activiteit te bezoeken. Precies negen maanden en zeven dagen na mijn bekering liet ik mij in deze gemeente dopen omdat ik voor God en voor de gemeente –waar ik me al aardig thuis ben gaan voelen- wilde getuigen van de veranderingen in mijn leven.
(Dit is een stukje uit een artikel dat ik voor school moest schrijven).
Kortom: 'ik heb het wel zo'n beetje gezien' (positief bedoeld), en ik vind dat daar geen nadelen aan zijn, in mijn geval.
Ik zit vaak in verschillende kerken en gemeenten en ben tolerant en sta open voor de verschillen en overeenkomsten. En... nergens heb ik God niet gezien! Dat was erg mooi om mee te maken!
Het Weermannetje schreef:Nee, oke, dat wilde ik even weten. Ik denk dat de 1 de grenzen ook iets anders legt dan de ander. Ik denk niet altijd, dat al blijf je bij de kerk dat het even goed is, als dat je in een andere kerk was gebleven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten