Vin schreef:Ok.
Wat kan ik doen?
ER is een hoop te doen. Op allemaal terreinen. Ik denk dat je open moet staan om een taak te krijgen. Maar je mag ook zoeken. Ik denk dat je best iets mag doen wat jezelf tergelijkertijd ook leuk vind. Het ligt er ook aan wat je werk toelaat, je moet het wel geestelijk en lichamelijk vol kunnen houden. Daarnaats is je eigen ervaring en kennis belangrijk. Iemand die creatief is of pabo doet zal sneller voor een kinderclub kiezen. Een ander, die veel op houseparty's heeft rondgestruind en het gevaar en de leegheid daarvan heeft ervaren, zal veel meer bezig zijn met al die jongeren die daar nog hun ziel aan het verkwanselen zijn. Zo iemand zal voor Stichting naar House kiezen.
Er zijn veel stichtingen waar je terecht kan, zoals agape, Youth with a mission, Leger des Heils, CityMission van de windroos ect. Of misschien wel via je eigen kerk.
JE hoeft ook niet altijd gelijk een organisatie in te duiken. Hoewel het wel goed is om een professionelle organisatie achter je tebben. Die je toerust en waar je je verhaal kan delen met anderen.
Maar soms kan het ook heel dichtbij zijn, vrienden en famile, klasgenoten in de gaten houden. Om je heen kijken en signaleren als het iemand niet goed gaat. Een keer iets van jezelf opzij zetten om een ander te helpen.
Ik hoorde pas van een groepje studenten die terug kwamen van een lezing over eenzaamheid. Ze waren onwijs geschokt. Ze hebben dezelfde dag nog een projectje opgezet om wekelijks bij een bejaardentehuis in de buurt , de eenzame mensen te bezoeken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King