Waarom zo veel kerken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 12:15

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:
caprice schreef:Waar mensen werken verdwijnt de Heilige Geest.
Waar de Heilige Geest werkt verdwijnen kerkmuren.

Hier kan ik alleen maar volledig mee instemmen.

Hoho, en de leerverschillen dan?

Maar, zoals ik al eerder heb gezegd, de bekering gebeurt op dezelfde grond! En in God zijn geen leerverschillen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 apr 2004 12:38

Aragorn schreef:

Maar, zoals ik al eerder heb gezegd, de bekering gebeurt op dezelfde grond! En in God zijn geen leerverschillen.
dus er is maar 1 kerk waarin mensen bekeerd kunnen worden? (of begrijp ik je woorden nu hopeloos verkeerd, zeggen hoor als ik dat doe :oops: )
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 13:32

1 Kerk, op die manier heb je gelijk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2004 15:12

Aragorn schreef:

Precies. Dus gewoon ff met z´n allen 1 in Christus zijn en klaar is kees... :wink:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 apr 2004 16:13

Het Weermannetje schreef:1 Kerk, op die manier heb je gelijk.
ok dan begreep ik je verkeerd 8)
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 26 jul 2004 08:13

Aragorn schreef:
Aragorn schreef:

Precies. Dus gewoon ff met z´n allen 1 in Christus zijn en klaar is kees... :wink:

Was dat nu maar zo eenvoudig, maar de mens wil zijn eigen eer niet snel opgeven.
Waar het werk van een Heilige Geest in een zondaar gevonden wordt, is er altijd ootmoed, als Gods volk op zijn plaats is.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 26 jul 2004 17:46

Dat laatste heeft toch niet zoveel met de eenheid in Christus te maken maar toch meer in je persoonlijk leven tegenover de Heere?
Heb je dat zelf (ook) beleeft wat je opschrijft?

caprice

Berichtdoor caprice » 26 jul 2004 19:45

Yael schreef:Dat laatste heeft toch niet zoveel met de eenheid in Christus te maken maar toch meer in je persoonlijk leven tegenover de Heere?
Heb je dat zelf (ook) beleeft wat je opschrijft?

Daar waar ootmoed is gevoelt men dat men het zelf niet kan en daartoe bekwaam is, maar bekwaam moet worden gemaakt door God de Heilige Geest, en een ootmoedige zal een zaak aan de Heere voorleggen. Eigen eer telt dan niet meer. Gods weg is belangrijker.

Hoogmoed en hoogmoed gaan niet samen. Ootmoed en ootmoed wel.

Wat vaag omschreven misschien, maar is dit een antwoord op je vraag?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 jul 2004 09:28

Ik begrijp wat je bedoelt die termen ken ik wel. Maar mijn vraag was iig of je (dat) zelf beleeft hebt wat je opschrijft. Toch wel heel belangrijk toch?

caprice

Berichtdoor caprice » 27 jul 2004 14:48

Yael schreef:Ik begrijp wat je bedoelt die termen ken ik wel. Maar mijn vraag was iig of je (dat) zelf beleeft hebt wat je opschrijft. Toch wel heel belangrijk toch?

Het is inderdaad heel belangrijk dat dit persoonlijk doorleefd wordt.
Ik vind het wat moeilijk om die vraag te beantwoorden omdat ik er voor mezelf niet uit ben of ik mij wel bij Gods volk kan en mag rekenen. Ik vrees vaak dat er bij mij meer hoogmoed overblijft dan ootmoed.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 jul 2004 16:24

Alleen maar hoogmoed :mrgreen: :( zolang je niet tot Jezus bent gevlucht ben je toch te hoogmoedig om tot Hem te gaan, omdat je dan nog van jezelf verwacht?

Als je naar jezelf kijkt zal er ook zeker niks van terecht komen. Met deze dingen kun je toch tot de Heere Jezus gaan? Hij is de Weg. Zondekennis die tot Jezus brengt is ware zondekennis, en alleen door Jezus wordt je zalig de rest is bijzaak zoals bevinding enz. omdat dat Jezus Zelf niet is zeg maar. Ga naar Jezus, God heeft al zo super veel gedaan aan Zijn liefde hoeven we niet te twijfelen.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 jul 2004 17:15

Ik denk vaak dat die zondekennis nog niet diep genoeg is geweest.
Ik heb het er nog best moeilijk mee. Meer duisternis dan Licht.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 jul 2004 17:19

Om nog even op het onderwerp terug te komen; ik heb vandaag een bandje van de OGGiN beluisterd. Het is toch een groter verschil met de Gereformeerde Gemeenten dan ik dacht wat vorm betreft. Heel anders eigenlijk. Maar de inhoud komt op hetzelfde neer, hoewel het anders gezegd wordt. (En kinderen werden ook aangesproken!)

Ik denk dat ik binnenkort eens echt ga kerken bij een OGGiN.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 27 jul 2004 17:32

caprice schreef:Om nog even op het onderwerp terug te komen; ik heb vandaag een bandje van de OGGiN beluisterd. Het is toch een groter verschil met de Gereformeerde Gemeenten dan ik dacht wat vorm betreft. Heel anders eigenlijk. Maar de inhoud komt op hetzelfde neer, hoewel het anders gezegd wordt. (En kinderen werden ook aangesproken!)

Ga ook eens naar een PKN (geref. bond). Is goed om een beetje een brede kijk te (blijven?) hebben...
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 jul 2004 17:42

Tabitha schreef:
caprice schreef:Om nog even op het onderwerp terug te komen; ik heb vandaag een bandje van de OGGiN beluisterd. Het is toch een groter verschil met de Gereformeerde Gemeenten dan ik dacht wat vorm betreft. Heel anders eigenlijk. Maar de inhoud komt op hetzelfde neer, hoewel het anders gezegd wordt. (En kinderen werden ook aangesproken!)

Ga ook eens naar een PKN (geref. bond). Is goed om een beetje een brede kijk te (blijven?) hebben...

ga ook eens naar de hervormde kerk.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”