Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 16:18

@mic schreef:
joepie schreef:Wie zegt mij dat ze niet bij deze horen? : Mat 24,24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.
Met deze wetenschap kom je niet zoveel verder joepie, alleen dat je op moet letten dat wisten we al... Op pagina stond iets zinnigers: Niemand kan zeggen Jezus is de Heer dan door de Heilige Geest.

Iedereen kan dat zeggen. Maar ook met het hart?

Mattheus 7 vers 22:
Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2004 16:21

caprice schreef:Mattheus 7 vers 22:
Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

Dit wil nog niet zeggen dat het niet Gods kracht is. God kan een onbekeerde dominee net zo goed gebruiken om mij te stoppen.

Ik heb soms wel vraagtekens bij enkele gebedsgenezingen, maar zodra de vruchten goed zijn vindt ik het mooi
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 16:23

hijwel schreef:
caprice schreef:Mattheus 7 vers 22:

Dit wil nog niet zeggen dat het niet Gods kracht is. God kan een onbekeerde dominee net zo goed gebruiken om mij te stoppen.

Ik heb soms wel vraagtekens bij enkele gebedsgenezingen, maar zodra de vruchten goed zijn vindt ik het mooi

Zeker. Er staat nog altijd 'Velen', en niet allen.

Onze dominee gaf pas nog een vergelijking over hoe iemand door een onbekeerde de weg gewezen kon worden. Die kon je vergelijken met een dode wegwijzer die de weg aanwijst.
Die wegwijzer zal nooit komen op de plaats die hij aanwijst.
Dat kan alleen een levend iemand die meereist en je de weg wijst.

(Onbekeerden liggen dood in zonden en misdaden).

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

mag je naar een gebedsgenezingsdienst

Berichtdoor tanteoranje » 29 jan 2004 10:40

Jullie mening hierover graag: gisteren hoorde ik van een vrouw die 10 jaar lang ME (vermoeidheidsziekte) gehad heeft. Ze heeft de gebedsgenezingsdienst van Jan Zijlstra bezocht en is nu genezen. Hoe zit het dan met persoonlijke gebeden die door God verhoord kunnen worden en in haar geval: ze heeft dus jaren om genezing gebeden maar die trad niet eerder in dan na haar bezoek aan de diensten van Jan Zijlstra. Dus toch meerwaarde, dit laatste? Wat denken jullie?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: mag je naar een gebedsgenezingsdienst

Berichtdoor hijwel » 29 jan 2004 11:49

tanteoranje schreef:Jullie mening hierover graag: gisteren hoorde ik van een vrouw die 10 jaar lang ME (vermoeidheidsziekte) gehad heeft. Ze heeft de gebedsgenezingsdienst van Jan Zijlstra bezocht en is nu genezen. Hoe zit het dan met persoonlijke gebeden die door God verhoord kunnen worden en in haar geval: ze heeft dus jaren om genezing gebeden maar die trad niet eerder in dan na haar bezoek aan de diensten van Jan Zijlstra. Dus toch meerwaarde, dit laatste? Wat denken jullie?

Wat ik denk is dat Jan Zelstra zo'n vertouwen op Gods grootheid en macht heeft. Ik zelf heb veel te wijnig vertrouwen in alles wat ik vraag. Het gebed is zo krachtig!!!

Jan zelstra is er niet voor niks. God heeft die man gegeven om blinden Het licht en het licht te laten zien. Om zieken geestelijk beter te maken en lichamelijk. Bij jan zelstra staat het evangelie boven aan en daarna komt de genezing.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 29 jan 2004 12:30

bloempie19 schreef:Waar het staat wat Jezus heeft gezegd, zal ik voor je opzoeken.

Johannes 14 vers 12-14:
12 Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader.
13 En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in den Zoon verheerlijkt worde.
14 Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 feb 2004 13:44

Op een keer joeg Jezus uit iemand een boze geest weg, die hem stom maakte. Zodra de geest weg was, begon de man te praten. De mensen stonden perplex.
15 Maar sommigen zeiden: "Geen wonder dat Hij boze geesten kan wegjagen. De duivel zelf heeft Hem die macht gegeven."
16 Anderen zeiden dat Hij maar eens moest bewijzen dat Hij de Christus was en zij probeerden Hem over te halen een teken uit de hemel te doen.
17 Hij wist wel wat in hen omging. "Een land waar burgeroorlog is, verwoest zichzelf", zei Hij. "Een gezin waar altijd ruzie is, valt uiteen.
18 Als het waar is wat jullie zeggen, dan vecht de duivel tegen zichzelf.
19 Hoe kan zijn koninkrijk dan blijven bestaan? Als de duivel Mij de macht geeft boze geesten te verjagen, hoe staat het dan met uw eigen volgelingen? Want die verjagen ook boze geesten! Dat doen zij zeker ook door de macht van de duivel? Vraag het hun eens, als u durft.
20 Maar als Ik door de kracht van God boze geesten verjaag, is dat een teken dat het Koninkrijk van God gekomen is.
21 Zolang iemand goed bewapend is en zijn terrein streng bewaakt, hoeft hij zich niet ongerust te maken.
22 Maar als er iemand komt die sterker is en beter bewapend dan hij en die overwint hem, dan neemt hij hem zijn wapens af en geeft zijn buit aan anderen.
23 Wie niet vccr Mij is, is tegen Mij. Wie niet met Mij meewerkt om de mensen bijeen te brengen in mijn koninkrijk, jaagt ze uiteen.

mischien een nieuwe invalshoek

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 feb 2004 14:26

1 Corinthiërs 12 vers 9.

Dit gedeelte gaat over de gaven van de Geest, ik wil vers 9 graag citeren. Ik doe dit uit het Boek.

"De een krijgt ergens geloof voor en de ander de gave om zieken te genezen, beiden door dezelfde Geest."

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 22 feb 2004 20:31

[sarcasme mode aan]
Ergens is het onbegrijpelijk dat er op deze planeet nog zoveel zieken zijn. Niemand kan zijn ogen sluiten voor het overweldigende succes van de gebedsgenezers van de afgelopen eeuwen. Heeft de reguliere geneeskunst zijn duizenden verslagen, gebedsgenezers hebben hun tienduizenden, zoniet honderdduizenden verslagen. In dit licht bezien is het is onbegrijpelijk dat er ook nog maar 1 cent uitgegeven wordt aan de reguliere geneeskunst. Waarom zou je, als je gratis en voor niks bij een gebedsgenezer terecht kunt? Ik heb de cijfers even niet bij de hand, maar de feiten tonen onweerlegbaar aan dat een gebed veel beter werkt tegen acute hoofdpijn dan een paracetemol. Idem dito voor blinde darm ontstekingen en gebroken benen. Weg met operaties en gips; wie een gebedsgenezer heeft heeft geen ziekenhuizen van node. Gaatje in je kies? Ga naar Jan Zijlstra, niet naar de tandarts. Tumortje? Jomanda verwijdert hem wel.
[sarcasme mode uit]
:roll:
Mensen wíllen gewoon bedrogen worden.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 feb 2004 22:50

Frost, als je in de Bijbel kijkt naar de genezingen die gedaan zijn, dan komt daar altijd het geloof naar voren. Niet iedereen kan maar zomaar genezen worden. Het gaat er om dat je gelooft dat Jezus je kan genezen.
Voorbeeld:
Handelingen 14 vers 8-10:
8 En een zeker man, te Lystre, zat onmachtig aan de voeten, kreupel zijnde van zijner moeders lijf, die nooit had gewandeld.
9 Deze hoorde Paulus spreken; welke de ogen op hem houdende, en ziende, dat hij geloof had om gezond te worden,
10 Zeide met grote stem: Sta recht op uw voeten! En hij sprong op en wandelde.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 22 feb 2004 23:10

bloempie19 schreef:Frost, als je in de Bijbel kijkt naar de genezingen die gedaan zijn, dan komt daar altijd het geloof naar voren. Niet iedereen kan maar zomaar genezen worden. Het gaat er om dat je gelooft dat Jezus je kan genezen.

Ik haal de bijbelteksten maar even weg: met bijbelteksten kun je allle kanten op! Het stukje van Frost vind ik een stuk realistischer. Wat jij beweert vind ik nogal denigrerend t.a.v. mensen die oprecht geloven, en zelfs geloven dat Jezus KAN genezen.
Ik heb het tegendeel gezien in mijn leven. Gelovigen èn niet-gelovigen wordt het leed niet bespaard. Zodra Jan Zijlstra een gebroken been geneest, zal ik, zodra ik dat op het 8-uur-journaal heb gezien, mijn mening hier herzien.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 feb 2004 23:46

we hebben een jv avond gehad over dit onderwerp.
En heb eigenlijk meer vragen gekregen bij dit onderwerp.

Mijn grootste vraag is: is het goed om in te zeggen: in jezus naam ben je nu genezen. Hoe kan jij als gebesgenezer weten dat het God zijn wil is. Ik denk dat je heel zeker van je zaak moet zijn als je zegt: in jezus naam.
Eigenlijk zeg je: jezus wil dat jij beter wordt. En als het daarna dus niet gebeurt, weet ik niet of het dan goed is dat je gezegt heb: in jezus naam.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 23 feb 2004 00:05

Waarom zou God het niet willen?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2004 03:30

Dat ligt aan hoe je bidt, en dat verschilt per genezingsdienst... Jezus bad in het paradijs: Uw wil geschiede. Misschien moeten wij ook wel meer bidden. Aan de andere kant, als je genezingen in de bijbel in het nieuwe testament leest doen de genezers dat ook niet.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 08:04

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met die mevrouw en haar ME gaat.
Maar inderdaad, als die Jan een gebroken been weer kan helen wil ik misschien mijn mening nog eens herzien.
Maar zeggen dat God niet iedereen geneest maar alleen diegene die oprecht geloven, gaat mij dus te ver. Dat zou dan in houden dat die mensen die niet genezen werden niet oprecht geloven?
Denk het niet.
Ook toen Jezus terwijl hij hier op aarde was, mensen genas, hij genas niet iedereen. En er waren nog steeds volgelingen van Jezus die niet genezen werden. Denk maar aan de doorn in het vlees bij Paulus.

En laten we dan inderdaad maar de reguliere geneeskunst afschaffen want dan kunnen we het wel met gebedsgenezers.

Iedereen, mag zomaar, direct, zonder tussenkomst van iemand anders, naar God om genezing vragen. Mits je daarbij niet uit het oog verliest dat niet jouw wil maar die van God geschiedde. En het inderdaad zo kan zijn dat je net als Paulus een doorn in je vlees blijft houden, en niet genezen wordt naar onze gedachten over genezen zijn. Want we worden allemaal genezen, als we maar geduld hebben tot de jongste dag!
En de belangrijkste genezing die je kan overkomen in je leven is: dat je een kind van God mag zijn en Hij je verlost van al je zonde!
Over die genezing spreekt de Bijbel.
Let maar eens op het verhaal van die man die door zijn vrienden door het dak werd gelaten: Uw zonde zijn u vergeven! Daarmee laat Jezus zien dat al die mensen die zo hard achter hem aan liepen en dat alleen deden om de wonderen te zien die Hij deed, om de verkeerde reden hem naliepen.
Want je genezing is niet belangrijk, maar of je zonde je vergeven zijn!
En hetzelfde zie je dus bj mensen die naar gebedsgenezings diensten gaan.
Achter je gezondheid aan lopen en vergeten dat je al genezen bent!

Terug naar “Archief”