'Vallen in de Geest' (enzo)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 dec 2003 16:58

caprice schreef:
@mic schreef:
caprice schreef:
@mic schreef:
caprice schreef:
joris schreef:maar ze lijken in ieder geval te kiezen! Wat doet dat jou?

Ze lijken te kiezen ja. Maar is het wel echt?
Hoe staan ze daarna in de wereld?
Volgens mij is dit niet de weg.
Gaat het erom dat ze kiezen of hoe ze kiezen, en als het er om gaat hoe ze kiezen hoe zouden ze dan anders moeten kiezen?

Persoonlijk ken ik mensen die op de EO jongerendag tot bekering zijn gekomen, en dat is niet nep.

Mensen zien aan wat voor ogen is, maar God ziet het hart aan.
Mensen kunnen zichzelf ook bedriegen!
Zeg eens eerlijk: Dit zeg je omdat ik zeg dat hij op de EO jongerendag tot bekering gekomen is, en vanwege en of andere vreemde hersenkronkel van mensen die alleen maar in hun eigen kerkvakje denken zeggen dat dat niet kan nietwaar? God kan alleen maar mensen bekeren door ze in contact te brengen met mensen die altijd een zwart pak aanhebben en een lang gezicht trekken en op de straathoeken uitroepen hoe zondig ze wel niet zijn....

Sorry aan dit soort reacties loop ik me gigantisch te ergeren... Kun jij van jezelf zeggen dat je bekeerd bent Caprice? Zolang dat niet het geval is moet je zeker geen steken onder water gaan geven over andere mensen die zeggen dat het bij hen wel het geval is... Wat jij nu aan het doen is doodgewoon oordelen.

Ze kunnen wel bekeerd zijn, maar ze kunnen zichzelf ook bedriegen.
Zeg eens heel eerlijk, jij gaat uit van het laatste nietwaar? In de Bijbel staat dat een ieder die de naam des Heeren aanroept tot vergeving van zijn zonden bekeerd is. Als de mensen daarvan getuigen wie ben jij dan om daar je twijfels bij te zetten?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 dec 2003 17:34

Wel eens gelezen over de wolf in schaapskleren?

caprice

Berichtdoor caprice » 29 dec 2003 17:54

@mic schreef:
caprice schreef:
@mic schreef:
caprice schreef:
@mic schreef:
caprice schreef:
joris schreef:maar ze lijken in ieder geval te kiezen! Wat doet dat jou?

Ze lijken te kiezen ja. Maar is het wel echt?
Hoe staan ze daarna in de wereld?
Volgens mij is dit niet de weg.
Gaat het erom dat ze kiezen of hoe ze kiezen, en als het er om gaat hoe ze kiezen hoe zouden ze dan anders moeten kiezen?

Persoonlijk ken ik mensen die op de EO jongerendag tot bekering zijn gekomen, en dat is niet nep.

Mensen zien aan wat voor ogen is, maar God ziet het hart aan.
Mensen kunnen zichzelf ook bedriegen!
Zeg eens eerlijk: Dit zeg je omdat ik zeg dat hij op de EO jongerendag tot bekering gekomen is, en vanwege en of andere vreemde hersenkronkel van mensen die alleen maar in hun eigen kerkvakje denken zeggen dat dat niet kan nietwaar? God kan alleen maar mensen bekeren door ze in contact te brengen met mensen die altijd een zwart pak aanhebben en een lang gezicht trekken en op de straathoeken uitroepen hoe zondig ze wel niet zijn....

Sorry aan dit soort reacties loop ik me gigantisch te ergeren... Kun jij van jezelf zeggen dat je bekeerd bent Caprice? Zolang dat niet het geval is moet je zeker geen steken onder water gaan geven over andere mensen die zeggen dat het bij hen wel het geval is... Wat jij nu aan het doen is doodgewoon oordelen.

Ze kunnen wel bekeerd zijn, maar ze kunnen zichzelf ook bedriegen.
Zeg eens heel eerlijk, jij gaat uit van het laatste nietwaar? In de Bijbel staat dat een ieder die de naam des Heeren aanroept tot vergeving van zijn zonden bekeerd is. Als de mensen daarvan getuigen wie ben jij dan om daar je twijfels bij te zetten?

Omdat ik geleerd heb dat het eigendom worden van God bedaard gaat, en niet hysterisch schreeuwend.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 dec 2003 19:01

Omdat ik geleerd heb dat het eigendom worden van God bedaard gaat, en niet hysterisch schreeuwend.

1. Kun je dat ook bijbels aantonen
2. Waar haal je het vandaan dat mensen op de EO jongerendag hysterisch tot bekering komen? Ben je er uberhaupt ooit geweest???

Ja, ik heb gehoord van de wolf in schaapskleren, dat gaat over de Satan (of iets/ iemand anders) die zich goed voordoet maar dat niet is. Maar ik heb nergens gelezen dat iemand die de vruchten van de Geest draagt dat kan zonder dat hij bekeerd is. (denk aan de gelijkenis van de boom en zijn vruchten)
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 dec 2003 20:14

@mic schreef:
Ja, ik heb gehoord van de wolf in schaapskleren, dat gaat over de Satan (of iets/ iemand anders) die zich goed voordoet maar dat niet is. Maar ik heb nergens gelezen dat iemand die de vruchten van de Geest draagt dat kan zonder dat hij bekeerd is. (denk aan de gelijkenis van de boom en zijn vruchten)

Het is niet allemaal Israel wat Israel heet. Helaas ken ik meerdere mensen die zich uitgeven voor een kind Gods, maar waar blijkt dat het niet zo is. Ik weet dat ik niet voor God mag spelen maar ik ben er van overtuigd dat er vele mensen zichzelf bedriegen op weg naar de Eeuwigheid. De wolven in schaapskleren!

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 29 dec 2003 21:10

caprice schreef: Omdat ik geleerd heb dat het eigendom worden van God bedaard gaat, en niet hysterisch schreeuwend.

Net zoals jij, heb ik dat ook zo geleerd. En laten we daar maar blij om zijn. Het geeft in ieder geval een stuk minder herrie....

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 30 dec 2003 09:47

Brion schreef:
caprice schreef: Omdat ik geleerd heb dat het eigendom worden van God bedaard gaat, en niet hysterisch schreeuwend.

Net zoals jij, heb ik dat ook zo geleerd. En laten we daar maar blij om zijn. Het geeft in ieder geval een stuk minder herrie....

Ik gun jullie alle rust hoor :)

Maar ik ken ook mensen die niet eens zeker weten of ze wel gered zijn, en wachten op een moment dat God hen dat duidelijk maakt. Dat afwachten kan toch niet de bedoeling zijn?

Het doorslaan naar de andere kant ken ik helaas ook; ik kom van oorsprong uit een charismatische gemeente, en helaas gebeurde het daar maar al te vaak dat mensen die zo dachten na een tegenslag weer helemaal terugvielen in de wereld. Ook dat is niet de bedoeling.

Wat mezelf betreft: ik geloof dat Jezus is gekomen om te redden, en dat we zelf JA moeten zeggen tegen het aanbod van genade. Zoals zo mooi beschreven staat in 2Petrus 1:10

Daarom, broeders, benaarstigt u te meer, om uw roeping en verkiezing vast te maken; want dat doende zult gij nimmermeer struikelen.

Tom

joris

Berichtdoor joris » 30 dec 2003 11:15

Ben je kind van God als je niet meer zondigt?

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 30 dec 2003 11:23

joris schreef:Ben je kind van God als je niet meer zondigt?

1Jo 1:8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, zo verleiden wij ons zelven, en de waarheid is in ons niet.

1Jo 2:5 Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.

Lijkt me duidelijk dan, toch?

joris

Berichtdoor joris » 30 dec 2003 11:28

oke, en wat is er dan op tegen om iemand kind van God te noemen die toch nog zondigt?

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 30 dec 2003 11:39

joris schreef:oke, en wat is er dan op tegen om iemand kind van God te noemen die toch nog zondigt?

Op zich toch niets denk ik.....maar waarom vraag je dit?

Wel geloof ik dat als we het verlangen hebben om God te dienen, we hierdoor niet meer willen zondigen.

1Jo 2:6 Die zegt, dat hij in Hem blijft, die moet ook zelf alzo wandelen, gelijk Hij gewandeld heeft.

Overigens geloof ik niet zo dat we in staat zijn om niet te zondigen, maar daarvoor is Jezus gestorven, als offer voor onze zonden.
Zoals je al merkt is 1Johannes mijn favoriete brief, er wordt veel gezegd over de liefde van God.

Tom

joris

Berichtdoor joris » 30 dec 2003 13:14

Het is niet allemaal Israel wat Israel heet. Helaas ken ik meerdere mensen die zich uitgeven voor een kind Gods, maar waar blijkt dat het niet zo is.
om deze quote zeg ik het.
hEt lijkt dat je je pas kind van GO dmag noemen alsje perfect bent. Maar omdat je dan perfect bent, zal er ook wel weer wat mis zijn waardoor je je toch niet kind van Go dmag noemen.

Ik heb het idee dat refo''s altijd een weerwoord hebben om God maar niet aan te nemen.

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 30 dec 2003 14:05

joris schreef:
Het is niet allemaal Israel wat Israel heet. Helaas ken ik meerdere mensen die zich uitgeven voor een kind Gods, maar waar blijkt dat het niet zo is.
om deze quote zeg ik het.
hEt lijkt dat je je pas kind van GO dmag noemen alsje perfect bent. Maar omdat je dan perfect bent, zal er ook wel weer wat mis zijn waardoor je je toch niet kind van Go dmag noemen.

Ik heb het idee dat refo''s altijd een weerwoord hebben om God maar niet aan te nemen.

Misschien is het beter om te zeggen dat er mensen zijn die Jezus niet als hun persoonlijke Verlosser zien. Jezus zei ook niet voor niets: "Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij." (Joh.14:6)
Echter velen denken dat er van alles moet gebeuren voordat je zeker mag weten dat je gered bent. Er wordt echter alleen geloof gevraagd.

Joh.3:3 zegt "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien."

Hier gaat het om, de wedergeboorte. Hoe dan? Door geloof alleen,

Joh 3:15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Het is mij een raadsel waarom sommigen een keihard oordeel uitspreken over anderen en of die al dan niet kinderen Gods zijn. Alleen God ziet toch het hart aan?
Wel geven sommigen een slecht getuigenis van hun geloof, door verkeerde dingen te doen, maar het is dan toch zaak ze daarin te vermanen?

Tom

joris

Berichtdoor joris » 30 dec 2003 14:39

overwin het kwade door het goede, is mijn lijfspreuk. Ha en het Goede moet mij nog regelmatig heroverwinnen!

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 30 dec 2003 14:56

joris schreef:overwin het kwade door het goede, is mijn lijfspreuk. Ha en het Goede moet mij nog regelmatig heroverwinnen!

Haha.....

Nou bij mij ook wel hoor, bij wie niet eigenlijk? Maar we mogen zeker weten zoals Romeinen 8:37 zegt: wij zijn meer dan overwinnaars, door Hem die ons heeft liefgehad......mooi he? :D

Terug naar “Archief”