waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 07:47

Zou deze beste man ook in een rok naar de kerk gaan of niet??

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2003 07:48

Ikke21 schreef:Zou deze beste man ook in een rok naar de kerk gaan of niet??

gaat ie wel naar de kerk?....

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 07:49

trijntjejohanna schreef:
Ikke21 schreef:Zou deze beste man ook in een rok naar de kerk gaan of niet??

gaat ie wel naar de kerk?....

Weet ik niet, vandaar dat ik het vraag?!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2003 07:50

Ikke21 schreef:Waarom staat er om de deur van het toilet een vrouw met een rok en een man in een broek??!!!

vrouwen lopen toch ook in een broek... dus je kan het daar niet echt mee vergelijken want dan klopt dat plaatje ook niet....

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 07:55

trijntjejohanna schreef:
Ikke21 schreef:Waarom staat er om de deur van het toilet een vrouw met een rok en een man in een broek??!!!

vrouwen lopen toch ook in een broek... dus je kan het daar niet echt mee vergelijken want dan klopt dat plaatje ook niet....

Tuurlijk kan je het daar wel vergelijken, het geeft iets aan, zoals het eigenlijk hoort, anders kunnen ze op allebei de plaatjes wel hetzelfde neerzetten.....en kan jij ook richting mannetje met broek lopen om daar naar het toilet te gaan, maar dat doe je toch ook niet!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2003 07:56

Ikke21 schreef:
trijntjejohanna schreef:

Tuurlijk kan je het daar wel vergelijken, het geeft iets aan, zoals het eigenlijk hoort, anders kunnen ze op allebei de plaatjes wel hetzelfde neerzetten.....en kan jij ook richting mannetje met broek lopen om daar naar het toilet te gaan, maar dat doe je toch ook niet!!!

nee want ik ben een vrouw.. maar wel een met een broek

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 08:00

Zulke plaatjes geven alleen aan, hoe het altijd geweest is en hoe een vrouw te herkennen zou zijn...dat jij in een broek loopt zal mij een zorg wezen, al trek je er 4 aan :mrgreen:

Maar een man in een rok is toch belachelijk, zie jij je vader al in een rok lopen of je vriend??

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 22 okt 2003 10:47

Caprice, jij meet met twee maten lijkt mij. Schotse mannen mogen een rok dragen, dat hoort bij hun cultuur. Ik weet zeker dat je in Schotland meer mannen met broeken dan mannen met rokken zult tegenkomen. Een Schot in een rok is inmiddels vooral een stukje nostalgie, folklore.
In Nederland is de cultuur, lijkt mij, dragen vrouwen een broek.

Nederlandse vrouwen mogen van jou geen broek dragen, met als reden dat in de Nederlandse cultuur de vrouw een rok draagt. Heb je nooit naar buiten gekeken? Je ziet tch praktisch geen vrouwen met een rok meer op straat, dan kun je toch niet volhouden dat volgens onze cultuur de Nederlandse vrouwen rokken moeten dragen. Als het dus gaat om kleding dragen omdat het bij een cultuur hoort, kun je onmogelijk volhouden dat vrouwen een rok moeten dragen.

Verder geloof ik niet dat cultuur werkelijk een criterium is voor wat jij doet of laat. Was dat zo, zou je denk ik minder conservatieve standpunten innemen. Als het gaat om cultuur als uitgangspunt, dan zou je met hetzelfde argument kerkdiensten, bijbelvertalingen, media, muziek e.d. ook wel eens onder de loep gaan nemen.

Ik denk overigens niet dat christenen zich door de cultuur moeten laten leiden, maar door wat in de bijbel staat.

Tenslotte vind ik het een absoluut zwaktebod om bij gebrek aan bijbelse argumenten voor kleding, een tekening op een bordje voor de WC als basis te nemen voor een zogenaamd christelijk uiterlijk. Waarom vluchten mensen bij gebrek aan standpunten vanuit de bijbel toch in argumentaties als 'het staat op een WC-bordje' in plaats van nu eens toe te geven het niet te weten of het bij het verkeerde eind gehad te hebben.

Jammer eigenlijk, zo'n discussie, maar soms word ik er zo ontzettend pissig van dat ik even moet reageren. :x :cry:
Laatst gewijzigd door Pim op 22 okt 2003 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 okt 2003 11:52

Nu van mij mag die goeie man in een rok gaan lopen.
Alleen zal hij wel erg alleen zo lopen. Ik denk niet dat hij veel mederokkenlopendemannen zal krijgen.
Daardoor wordt je al gauw een lachopjekt.
Er is trouwens een ontwerper die mannenrokken heeft proberen te introduceren. Ik dacht vorig jaar in parijs.
Is dus niet echt gelukt.
Trouwens als je een rok draagt dan wel graag geschoren benen!
Vind die harigeblote manne benen onder zo,n rok uit geen gezicht! :(

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 22 okt 2003 12:15

Wat een eisen Joepie!

joepie

Berichtdoor joepie » 22 okt 2003 12:26

EISEN!!!!!!!!!
1 eis: geschoren benen. Moet kunnen toch? Is trouwens ook prettiger met nylons aan. Komen die haren er niet doorheen. :lol:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 okt 2003 12:52

pim zei
Nederlandse vrouwen mogen van jou geen broek dragen, met als reden dat in de Nederlandse cultuur de vrouw een rok draagt. Heb je nooit naar buiten gekeken? Je ziet tch praktisch geen vrouwen met een rok meer op straat, dan kun je toch niet volhouden dat volgens onze cultuur de Nederlandse vrouwen rokken moeten dragen.

jammer genoeg zie ik niet veel vrouwen in rok lopen. veel mensen zien dit als een refocultuur dat vrouwen in rok lopen, maar is die cultuur wel zo erg?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 22 okt 2003 12:58

Ik denk dat mensen die dit als refocultuur zien, dit goed gezien hebben. Buiten de refozuil zijn er relatief erg weinig mensen die in een rok lopen.

Die cultuur op zich is niet erg, iedereen mag er van mij zo bij lopen als hij / zij dat wil, en dat geldt ook voor mensen die zich onder de reformatorische cultuur scharen. Wat ik wel oprecht erg vind, is dat men die door mensen bedachte cultuur ten onrechte meent te kunnen toeschrijven God.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 okt 2003 13:21

Eigenlijk is het gek dat er hier veel mensen zijn die zeggen dat vrouwen wel broeken (mannenkleding) mogen dragen maar mannen mogen geen rokken (vrouwenkleding) dragen.
Ik vind dit toch wel een beetje discriminerend. Wordt er natuurlijk direct gezegd er zijn vrouwenbroeken (dat zie ik er niet altijd aan), maar er zullen ook vast wel mannenrokken zijn.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 okt 2003 13:40

Die cultuur op zich is niet erg, iedereen mag er van mij zo bij lopen als hij / zij dat wil, en dat geldt ook voor mensen die zich onder de reformatorische cultuur scharen. Wat ik wel oprecht erg vind, is dat men die door mensen bedachte cultuur ten onrechte meent te kunnen toeschrijven God.

als we in de bijbel lezen dat de mannenkleed (wat het ook mag zijn) niet aan de vrouwen behoort. dan is het duidelijk dat die mensen die jij bedoelt het zo interpreteren dat een broek een mans is en een rok des vrouws. dat anderen dat anders zien dan is dat hun goed recht. al keur ik het af, ze moeten het zelf weten.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”