Video of DVD doorkijken na één vloek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 10 okt 2003 11:16

joepie schreef:Volgens mij kunnen ze der ook wat van in die nederlandse vroegere films wat betrefd het vloeken. En Turksfruit zou ik maar niet nemen :wink: :D

Turks Fruit is van een HEEL andere generatie, joepie. In de roerige jaren '60 is Nederland behoorlijk veranderd. Je kunt een jaren '50-film van een (toen al) wat oudere cineast als Bert Haanstra ZEKER niet vergelijken met een jaren '70-film van een (toendertijd) jonge hond als Paul Verhoeven.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 10 okt 2003 12:12

TheEdge schreef:Behalve Albert Mol speelt Luc Lutz (die ouwe kerel uit 'Ha die Pa') in de film mee, en nog een aantal toendertijd bekende Nederlanders.

Ik heb die luc lutz niet herkend. Welke rol speelde hij dan?
O, wacht speelde hij niet die verlegen man met z'n trijangeltje die moet kiezen tussen de 2 corpsen????

p.s. leuk dat er nog iemand is die deze top film heeft gezien :mrgreen:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 10 okt 2003 16:28

jacob schreef:Ik heb die luc lutz niet herkend. Welke rol speelde hij dan?
O, wacht speelde hij niet die verlegen man met z'n trijangeltje die moet kiezen tussen de 2 corpsen????

Nee. Lutz is de verteller.
En het blijkt ene Ton Lutz te zijn, zie ik net hier op Internet.
Ik dacht al: wat zag íe er verlopen uit voor zijn leeftijd...
Het zal z'n vader wel zijn denk ik.

johan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

dvd,s en vloeken

Berichtdoor johan » 10 okt 2003 17:45

jongelui als jullie je wat meer druk zouden maken over hoe zondig je wel bent en in zou zien hoe schuldig we zijn aan god dan zouden we helemaal geen behoefte hebben aan films, jullie willen tegenwoordig alles zo makkelijk hebben en ach dit kan toch wel of dat kan toch wel dat is de duivel die dat wil die wil niet zien dat wij god aan bidden en daar gebruikt hij ons voor. al die films en aards vermaak is een doorn in het oog van god, ik hoop dat hij dat jullie in laat zien want zoals het nu gaat in deze wereld kan het nooit goed gaan, wij verlaten gods geboden dan zal hij ook ons verlaten, het is niet zo dat ik het beter weet geliefde vrienden maar ik zit wel in over onze zielen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: dvd,s en vloeken

Berichtdoor TheEdge » 11 okt 2003 10:29

johan schreef:Jongelui, als jullie je wat meer druk zouden maken over hoe zondig je bent, en jullie in zouden zien hoe schuldig we zijn aan God, dan zouden we helemaal geen behoefte hebben aan films. Jullie willen tegenwoordig alles zo makkelijk hebben: "Ach, dit kan toch wel of dat kan toch wel"; Het is de duivel die dat wil; die wil niet zien dat wij God aanbidden en daar gebruikt hij ons voor.

Al die films en aards vermaak is een doorn in het oog van God. Ik hoop dat hij dat jullie in laat zien. Want zoals het nu gaat in deze wereld kan het nooit goed gaan: wij verlaten Gods geboden, en daarom zal hij ook ons verlaten. Het is niet zo dat ik het beter weet, geliefde vrienden, maar ik zit wel in over onze zielen.

Johan, je posting is zo naief en doorspekt van gereformeerde clichées dat ik me afvraag of dit je eigen mening is of dat je dit juist neerzet omdat je een beetje wilt stangen maar er ondertussen geen klap van meent.

Als je post wel serieus is, wil ik je het volgende voorleggen:
Dat God de aarde en al wat daarop is schept in Genesis 1 is je vast bekend. Daar blijkt al dat God de mensen niet alleen maar schept om naar te kijken, maar naar Zijn aard, dus - in tegenstelling tot dieren - niet met instinct, maar met talenten (zoals liefde, creativiteit, humor, inzet, intelligentie...) om van te kunnen genieten. God zag dat het goed was.

Ik denk niet dat dit na de zondeval ineens over was. Ik denk dat God nog steeds kan genieten wanneer mensen hun talenten gebruiken in plaats van het hun hele leven onder de grond te verstoppen totdat ze voor Gods troon komen te staan.

Maar volgens jou schept God in het ene talent WEL behagen, en is het andere talent 'hem een gruwel'? Ofwel als je het talent hebt om te spreken voor publiek kun je wel dominee worden, maar als je kunt toneelspelen of op een andere manier de gave hebt van 'entertainment', kun je dat maar beter verbergen? Absoluut niet! Goed, er zijn genoeg films in omloop waar een hoop rottigheid in zit, maar er bestaan ook een hoop goede films die je iets kunnen leren, of je zelfs dichterbij God kunnen brengen. Het lijkt mij juist een TAAK van de Christenen om goede films te maken, die de rest van de wereld een stukje van God laten zien, als tegenhanger van vele andere films.

Ik heb nog wel meer kritiek op je verhaaltje, maar ik wou het hier voorlopig even bij laten.

Terug naar “Archief”