Alvast bedankt!learsi schreef:Ben niet thuis, en aan het koken en hier een avondkerk aan het zoeken(Amsterdam), maar heb wel een bibliotheek hier en kan kijken of ik daar wat aan heb maar dat kan even duren.
h.g.
Learsi
Moderator: Moderafo's
Alvast bedankt!learsi schreef:Ben niet thuis, en aan het koken en hier een avondkerk aan het zoeken(Amsterdam), maar heb wel een bibliotheek hier en kan kijken of ik daar wat aan heb maar dat kan even duren.
h.g.
Learsi
Learsi schreef:Vers7:...die innerlijk verdeelde mens moet niet menen dat hij iets Van de Heer(christus) zal ontvangen.
Bambi schreef:Doet me denken aan wat in veel dwaalleer kerken gepredikt wordt:
Als je daar op gebed niet genezen wordt, gaan ze er van uit dat je geloof niet groot genoeg is.
Boerin schreef:Ja dat werd daar toen ook gepreekt. Soms was er een oudste ziek en dat werd verzwegen hoorde ik jaren later, want dat was een schande, hij had niet genoeg geloof.
Teus schreef:Twijfel tegenover God is ongeloof.
Ongeloof is zonden
learsi schreef:Ben niet thuis, en aan het koken en hier een avondkerk aan het zoeken(Amsterdam), maar heb wel een bibliotheek hier en kan kijken of ik daar wat aan heb maar dat kan even duren.
h.g.
Learsi
Jvslooten schreef:Alvast bedankt!
Teus schreef:Twijfel tegenover God is ongeloof.
Ongeloof is zonden
Bambi schreef:Stel je bent ziek en bid God om genezing.
Je bent er heilig van overtuigd dat God je kan genezen, dat is geloof.
Maar je weet niet of God je wil genezen, omdat je niet weet wat Gods Wil hierin is.
Dat is dus twijfel.
Maar dat is ook geloof, want we hebben van de Heere Jezus leren bidden in het 'Onze Vader' : niet mijn wil, maar Uw Wil geschiedde.
Dus als het goed is, is er altijd twijfel of God je geeft waar je om bid.
Bambi schreef:Juist, dat bedoel ik en daarom blijf ik bij de SV.
7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.
Bambi schreef:Dit bad de Heer Jezus zelf:
Mattheüs 26:39
En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan! doch niet, gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt.
Hij wist wat Gods plan was, maar toch bad Hij dit, was dat ook ongeloof, dus zonde?
Gewoon, hoe de tekst zich het beste laat vertalen en waarom. 'Want zo iemand moet niet denken dat hij iets ontvangen zal van de Heere.' of 'Want zo iemand denkt dat hij niets ontvangen zal van de Heere.'?mohamed schreef:Wat wil je weten over het Grieks?
Mocht blijken dat ik niet bij de juiste kerk zit dan zal ik overwegen mij over te laten schrijven naar die van Bambi, maak je maar niet ongerust.mohamed schreef:Oeps, ik ben niet gereformeerd dus beter even wachten tot Learsi je gerust kan stellen dat je bij de juiste kerk zit!
Bambi schreef:Dit bad de Heer Jezus zelf:
Mattheüs 26:39
En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan! doch niet, gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt.
Hij wist wat Gods plan was, maar toch bad Hij dit, was dat ook ongeloof, dus zonde?
Jvslooten schreef:Dat heeft niks met twijfel te maken. Jezus bad naar de wil van de Vader en vertrouwde daar voor de volle honderd procent op. Niet gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt. Geen spoortje wantrouwen, vertwijfeling of onzekerheid te bekennen. Nee, in tegenstelling: in Jezus zien wij de volle overgave aan de wil van de Vader in vertrouwen. Vertrouwen staat lijnrecht tegenover vertwijfeling.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten