Sint Maarten verkeerd of niet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sint Maarten verkeerd of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 12 nov 2013 17:10

Hoe zo'n optocht tijdens St. Maarten toch verbroedert, of juist niet.
Twee Marokkaanse moeders hebben een klacht ingediend bij Meldpunt Discriminatie Amsterdam nadat hun twee kinderen geen snoep kregen van een bewoonster tijdens Sint Maarten. De bewoonster wilde de kinderen geen snoep geven vanwege hun geloof.
De kinderen tussen de vier en zeven jaar oud liepen met hun moeders door West. Bij de Admiraal de Ruijterweg belden de kinderen aan bij een bewoonster die vervolgens alleen snoep wilde geven aan de christelijke kinderen. Hierbij werden twee Marokkaanse kinderen overgeslagen.

Volgens AT5 zei de vrouw daarbij dat het 'een christelijk feest is en niet bedoeld voor moslims'.

'Dinsdagochtend hebben twee moeders een klacht ingediend. We werken deze nu uit', aldus een woordvoerder van het Meldpunt Discriminatie. 'De vrouw waarover de klacht is ingediend zal op de hoogte worden gesteld.'

bron: AD.nl

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 14 nov 2013 11:55

Schelpje:
De kinderen tussen de vier en zeven jaar oud liepen met hun moeders door West. Bij de Admiraal de Ruijterweg belden de kinderen aan bij een bewoonster die vervolgens alleen snoep wilde geven aan de christelijke kinderen. Hierbij werden twee Marokkaanse kinderen overgeslagen.

Duidelijk een voorbeeld van hoe het niet moet. Laat de kerk zich van haar goede kant zien, is het grondpersoneel in staking. Zo komt het nooit goed met het imago van de kerk.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 14 nov 2013 12:18

Inderdaad, wat triest zeg voor die kindertjes.
Maar deze vrouw is aangeklaagd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 nov 2013 16:26

Wilsophie schreef:Inderdaad, wat triest zeg voor die kindertjes.
Maar deze vrouw is aangeklaagd.

Het is idd diep triest, de actie van deze vrouw.
Maar moet je daarvoor aangeklaagd worden? Ik kan me herinneren dat als wij vroeger bij een huis geen snoep kregen of de deur werd bewust niet opengedaan dat we gewoon een deurtje verder gingen. Je moet wel heel zuur zijn om aangifte te doen tegen iemand die jou (of je kind) geen snoep wil geven.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2013 17:25

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 nov 2013 17:28

Bambi schreef:Die kinderen slaan je op latere leeftijd in elkaar, omdat je ze geen sigaret wil geven.
Hoe worden ze toch zo?

Ik heb in het onderwijs gewerkt. Wil je het weten?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2013 17:33

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 14 nov 2013 17:35

Faramir schreef:Het is idd diep triest, de actie van deze vrouw.
Maar moet je daarvoor aangeklaagd worden? Ik kan me herinneren dat als wij vroeger bij een huis geen snoep kregen of de deur werd bewust niet opengedaan dat we gewoon een deurtje verder gingen. Je moet wel heel zuur zijn om aangifte te doen tegen iemand die jou (of je kind) geen snoep wil geven.

Helemaal met je eens, maar hoe of het precies zit weet ik niet hoor, ik pik het ook op uit de media.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 nov 2013 08:32

schelpje3 schreef:Hoe zo'n optocht tijdens St. Maarten toch verbroedert, of juist niet.
Twee Marokkaanse moeders hebben een klacht ingediend bij Meldpunt Discriminatie Amsterdam nadat hun twee kinderen geen snoep kregen van een bewoonster tijdens Sint Maarten. De bewoonster wilde de kinderen geen snoep geven vanwege hun geloof.

Volgens AT5 zei de vrouw daarbij dat het 'een christelijk feest is en niet bedoeld voor moslims'.

'Dinsdagochtend hebben twee moeders een klacht ingediend. We werken deze nu uit', aldus een woordvoerder van het Meldpunt Discriminatie. 'De vrouw waarover de klacht is ingediend zal op de hoogte worden gesteld.'

bron: AD.nl

Misschien had deze mevrouw net een artikel gelezen dat christenen en joden etc in moslimlanden een extra ''ongelovigen-belasting'' betalen ?
:lol:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 nov 2013 11:42

Waarom is mijn reactie van gisteravond op Bambi verwijderd? En dat ook nog eens zonder enige mededeling.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 15 nov 2013 12:52

Faramir schreef:Waarom is mijn reactie van gisteravond op Bambi verwijderd? En dat ook nog eens zonder enige mededeling.

ketterij ?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 nov 2013 12:53

rotterdam schreef:ketterij ?

Onmogelijk. Ik heb enkel kort het immigratie/cultuur probleem van Turkse en Marokkaanse jongetjes uitgelegd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 nov 2013 12:57

Faramir schreef:Waarom is mijn reactie van gisteravond op Bambi verwijderd? En dat ook nog eens zonder enige mededeling.

Misschien omdat ik het er zo grondig mee eens was. :lol:
Er was niets onfatsoenlijks of onwettigs aan deze reaktie, ik ben dan ook zeer ontsteld over het feit dat deze zomaar weggehaald werd.

Kan daar een keer een beschaafde, open en transparante verantwoording voor worden gegeven door het team, zou netjes zijn...
Laatst gewijzigd door mealybug op 15 nov 2013 13:02, 3 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 nov 2013 12:59

mealybug schreef:Misschien omdat ik het er zo grondig mee eens was. :lol:

Zou dat het zijn? :lol:

Maar er stond toch niets geks, aanstootgevends of onwaard in. Ik heb slechts verteld wat elke leerkracht in een achterstandswijk kan vertellen en wat sociologen ook al eens hebben aangegeven.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 nov 2013 14:43

Ik begrijp het niet en heb het bericht ook gelezen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”