waarom geloof jij niet in God....dan krijg je toch het antwoord, omdat ik geen bewijs heb.

Maar je kan in iedre geval naar elkaar luisteren en respect hebben voor elkaar en dat is wat jij bedoelt.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Misschien heb je wel gelijk Mortlach...maar waarmee komen we dan verder als ik de atheïst vraag
waarom geloof jij niet in God....dan krijg je toch het antwoord, omdat ik geen bewijs heb.![]()
Maar je kan in iedre geval naar elkaar luisteren en respect hebben voor elkaar en dat is wat jij bedoelt.
schaapje schreef:Ik zie je goede bedoelingen, maar dat wordt een geprek van luisteren en elkaar niet begrijpen,
denk ik, en een gesprek wat nergens toe leidt.
schaapje schreef:Ik zie je goede bedoelingen, maar dat wordt een geprek van luisteren en elkaar niet begrijpen,
denk ik, en een gesprek wat nergens toe leidt.
quote="Mortlach"
Hmm, dat zie ik toch anders. Hopelijk begrijp je elkaar na zo'n gesprek iets beter, en dat is het enige waar het om gaat.
Ik heb nog steeds het idee dat je 'iets begrijpen' gelijkstelt aan 'hetzelfde over iets denken', dat is niet zo.
schaapje schreef:Ik zal nooit kunnen begrijpen dat een mens zegt...er is geen God....tenminste als hij daarvan overtuigd is. Dan zou ik kunnen vragen op basis van wat ? Wat is een mens, is ons begrijpen van hoe alles in elkaar steekt niet heel erg beperkt.
Nee dat is niet zo, ik kan heel goed begrijpen dat mensen, om wat voor redenen dan ook niets met God te maken willen hebben. Maar dat is iets anders dan stellig er van overtuigd zijn dat er geen God is.
Ik zal nooit kunnen begrijpen dat een mens zegt...er is geen God....tenminste als hij daarvan overtuigd is. Dan zou ik kunnen vragen op basis van wat ? Wat is een mens, is ons begrijpen van hoe alles in elkaar steekt niet heel erg beperkt.
Mortlach schreef:Het is nog veel erger: voor de atheïst is het al dan niet bestaan van jouw God irrelevant.
Luisteren, luisteren, niet de positie van de ander proberen te ondergraven of twijfel te zaaien.
jaapo schreef:Juiste opmerking. Als je eerlijk en consequent wilt zijn, geldt dat dus ook voor gelovigen. Geen enkel bewijs, maar daarom is het een geloof.
RogierV schreef:Lijkt me sterk als er een is.
RogierV schreef:[Dat begrijp ik helemaal, maar als je getuigd van iets ben je er zelf wel van overtuigd lijkt me toch? De manier waarop ``de twee partijen`` zichzelf overtuigen is fundamenteel anders.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten