Maar 3,2 procent begrijpt betekenis Pasen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: Maar 3,2 procent begrijpt betekenis Pasen

Berichtdoor JHM » 09 jan 2013 07:25

Mortlach schreef:Ik kan ook niet aantonen dat er geen theekopje in een baan rond de zon zweeft. Een negatief bewijzen is over het algemeen nogal lastig, maar daarop terugvallen als positief bewijs is je bouwwerk wel op heel erg los zand zetten.

Dat is maar net welke eisen je stelt aan het fundament van je bouwwerk. Ik leg mijn vertrouwen liever in de Steen die door de bouwers vol verachting verworpen is, die nu de Hoeksteen is. De tijd zal ons leren welk bouwwerk op los zand gebouwd is.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 15:47

JHM schreef:De tijd zal ons leren welk bouwwerk op los zand gebouwd is.

Daar is geen speld tussen te krijgen!

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 11 jan 2013 17:57

JHM schreef:Dat is maar net welke eisen je stelt aan het fundament van je bouwwerk.

Dat klopt, maar ik eis bewijs voor zo'n grote claim. En als dat er niet is, dan zet ik mijn geld er niet op in.

Ik leg mijn vertrouwen liever in de Steen die door de bouwers vol verachting verworpen is, die nu de Hoeksteen is. De tijd zal ons leren welk bouwwerk op los zand gebouwd is.

Ik snap ook wel dat veel mensen het willen geloven, het zou zo mooi zijn als het waar is. Het is dus gebaseerd op hoop, maar ik denk dat het ijdele hoop is.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 18:34

Niemand houdt van onvervulde hoop Sjaak84 en ijdele hoop zal altijd onvervuld blijven. Wat we zeker weten is dat we dood gaan, niemand die dat bestrijdt behalve Christus.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 12 jan 2013 23:39

@mohamed
Waarom woon je dan in Jeruzalem als het geen religie voor je is?

:roll: :?:

@sjaak jammer. dat je nog nooit Gods Geest hebt ervaren omdat je hebt besloten dat die niet bestaat - en dat je omdat je hebt besloten dat wanneer je je laatste adem zult blazen je zult opgaan in het niets------ je zegt immers geen ziel te hebben . ik denk dat je veel mist --- nu al !
omdat je de Heilige Geest geen kans geeft in je leven -zul je ook nooit weten wat je hebt gemist.
De spirituele beleving is het belangrijkste -- >> vergelijk het leven in een foto zonder de beleving van de 3e dimensie -> de diepte .
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 14 jan 2013 21:02

salty schreef:@sjaak jammer. dat je nog nooit Gods Geest hebt ervaren omdat je hebt besloten dat die niet bestaat - en dat je omdat je hebt besloten dat wanneer je je laatste adem zult blazen je zult opgaan in het niets------ je zegt immers geen ziel te hebben . ik denk dat je veel mist --- nu al !

Ik mis niks hoor, ik ben een gelukkig mens.

omdat je de Heilige Geest geen kans geeft in je leven -zul je ook nooit weten wat je hebt gemist.

Ik ben ooit christen geweest.

De spirituele beleving is het belangrijkste -- >> vergelijk het leven in een foto zonder de beleving van de 3e dimensie -> de diepte .

Je vergelijking gaat niet op, er is bewijs voor de 3de dimensie, voor God niet. Dat betekend natuurlijk niet dat hij niet bestaat, alleen dat er geen bewijs voor is, net zoals voor bijvoorbeeld kabouters. De kans is alleen niet zo groot dat kabouters bestaan. Ik vind het trouwens prima dat mensen in kabouters geloven, net zoals dat mensen in God geloven.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 14 jan 2013 23:28

@sjaak
Jij hebt weinig van mijn post begrepen
Je was ooit een christen zei je ? je bedoelt dat je als baby bent gedoopt , en opgegroeid met de bijbel. dat wil nog niet zeggen dat je hetook hebt begrepem, dat komt ws omdat wat je hebt gehoord te ver van de joodse wortels was verwijderd en niet daarom echt logisch was--- en dan is het echt " maar" geloven net zo als in de paarse tuinkabouter of de paashaas - dan is het ook geen wonder dat de meeste mensen gaan afhaken, leuk dAT mensen dat voor zichzelf hebben beslist dat God niet bestaat - en aan hun geloof niets meer doen en hun kinderen vrij laten - maar >> er bestaat geen spiritueel vacuum - de mens is geschapen met een ziel en een geest --- daarin zijn wij anders dan de dieren vandaar dat later hun kinderen dan toch weer op zoek gaan naar een spirituele invulling van hun leven en zich tot de islam bekeren,De kerken lopen leeg en de islam is de snelst groeiende godsdienst in europa ----omdat de mensen zover van YHWH en Zijn WOORD afstaan,
en geloof mij de god van de islam is een andere dan die van de bijbel,
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Terug naar “Archief”