Vermoeide hersenen, beweging en buitenlucht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 05 jul 2010 20:43

Wat fijn nieuws TK :D! Al klinkt het wel grappig per vandaag ben ik weer gezond :mrgreen:.
Geniet nog even goed van je rust, luister goed naar je lichaam! Enne hopelijk lukt het
om na de vakantie je werk weer op te pakken!
Wat de toekomst brengen moge........

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Vermoeide hersenen, beweging en buitenlucht

Berichtdoor Bumba » 07 jul 2010 10:14

Wanneer een bedrijfsarts zegt dat je weer gezond bent, stel mezelf altijd de vraag wiens belang hij dient. Die van de werkgever? Zodat het ziekteverzuimpercentage lekker laag blijft, of die van de werknemer?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 jul 2010 10:46

Night schreef:
TheKeimpe schreef:Je hebt het over het probleem aanpakken, en zoals ik er nu tegenaan kijk is het uurtje "eruit" wel degelijk een aanpak van het probleem. Even terugkijkend naar de maanden voor de pasen dan had ik op zijn best op zondagmiddag even een uurtje rust... Verder begon de werkweek maandag om 6:15 met de wekker en stopte hij op zaterdagmiddag om 15:30 omdat ik het dan helemaal zat was.
Tussendoor deed ik wel eens iets wat niet persé moest (refowebben bijvoorbeeld) maar meestal in de tijd dat ik eigenlijk wel iets moest.

Je probleem is dat niemands werkweek van maandag ochtend tot zaterdagmiddag mag en kan duren. En dus ook de jouwe niet. Het kan misschien 1 of 2 weken, misschien een maand, maar niet langer.

Oké, maar hier maken we ook altijd weken van ma mo 7.00 tot za mi 18.00. En eens in de 14 dgn ook 4 uur op zondag. Een boer kan niet anders. Maar die heeft blijkbaar wel genoeg rustpunten er tussen door, want er gaan naar mij idee weinig boeren over de rooie zoals je schrijft.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 jul 2010 10:49

pannenkoek schreef:
Night schreef:
TheKeimpe schreef:Je hebt het over het probleem aanpakken, en zoals ik er nu tegenaan kijk is het uurtje "eruit" wel degelijk een aanpak van het probleem. Even terugkijkend naar de maanden voor de pasen dan had ik op zijn best op zondagmiddag even een uurtje rust... Verder begon de werkweek maandag om 6:15 met de wekker en stopte hij op zaterdagmiddag om 15:30 omdat ik het dan helemaal zat was.
Tussendoor deed ik wel eens iets wat niet persé moest (refowebben bijvoorbeeld) maar meestal in de tijd dat ik eigenlijk wel iets moest.

Je probleem is dat niemands werkweek van maandag ochtend tot zaterdagmiddag mag en kan duren. En dus ook de jouwe niet. Het kan misschien 1 of 2 weken, misschien een maand, maar niet langer.

Oké, maar hier maken we ook altijd weken van ma mo 7.00 tot za mi 18.00. En eens in de 14 dgn ook 4 uur op zondag. Een boer kan niet anders. Maar die heeft blijkbaar wel genoeg rustpunten er tussen door, want er gaan naar mij idee weinig boeren over de rooie zoals je schrijft.

Ik wordt volgens mij oud, had zoiets al eerder geschreven :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 jul 2010 10:58

pannenkoek schreef:Oké, maar hier maken we ook altijd weken van ma mo 7.00 tot za mi 18.00. En eens in de 14 dgn ook 4 uur op zondag. Een boer kan niet anders. Maar die heeft blijkbaar wel genoeg rustpunten er tussen door, want er gaan naar mij idee weinig boeren over de rooie zoals je schrijft.

Een boer is nooit klaar, in de veehouderij helemaal. Het melken moet toch doorgaan, 7 dagen per week. Maar het idee dat er maar weinig boeren over de rooie gaan, daar ben ik het niet helemaal met je mee eens...

Me vader zegt wel eens toen je jong was kon je alles, hij ging gerust 's nachts nog erbij werken en dan de volgende morgen weer aan het melken. Nu hoeft hij dat echt niet meer te doen, natuurlijk hij is ook ouder geworden. Maar als mijn pa het bedrijf helemaal alleen zou moeten doen, dan had er allang een tekoop bord in de tuin gestaan.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 jul 2010 13:16

Ik denk dat de boer op een door hem gewenst moment wel eens even kan denken, nu kijk ik 5 minuten over de velden en daarna ga ik weer hard verder. Helaas kan ik voor de klas meestal niet denken dat ik wel 5 minuten niets kan doen, want daarna moet je dan wel HEEL hard werken.

En over de bedrijfsarts: die dient natuurlijk de werkgever, daar is hij voor. Maar volgens mij dient hij de werkgever het meest als hij de werknemer dient.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 07 jul 2010 19:58

TheKeimpe schreef:En over de bedrijfsarts: die dient natuurlijk de werkgever, daar is hij voor. Maar volgens mij dient hij de werkgever het meest als hij de werknemer dient.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook! Een bedrijfsarts zegt zo snel: Ga maar weer aan het werk, terwijl dat eigenlijk onverantwoord is. Maar ach, het ziekteverzuimpercentage gaat wel weer naar beneden. Vervolgens stijgt het weer, omdat de werknemer opnieuw ziek is geworden doordat hij te snel weer aan het werk is gegaan...

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 jul 2010 00:52

Bumba schreef:
TheKeimpe schreef:En over de bedrijfsarts: die dient natuurlijk de werkgever, daar is hij voor. Maar volgens mij dient hij de werkgever het meest als hij de werknemer dient.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook! Een bedrijfsarts zegt zo snel: Ga maar weer aan het werk, terwijl dat eigenlijk onverantwoord is. Maar ach, het ziekteverzuimpercentage gaat wel weer naar beneden. Vervolgens stijgt het weer, omdat de werknemer opnieuw ziek is geworden doordat hij te snel weer aan het werk is gegaan...

De vraag is natuurlijk wat beter is. Een werknemer die wat langer ziek is of een werknemer die gauw weer aan het werk gaat en daarna gauw weer ziek word.
*onderschrift verwijderd door moderator*

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 jul 2010 08:05

In mijn geval was het meer een administratief "trucje", niet persé verkeerd denk ik. Na 7 weken vakantie hoop ik echt weer aan het werk te gaan, en daarom word ik de eerste vakantiedag maar vast beter gemeld... Als ik de laatste vakantiedag beter zou worden gemeld, zou dat voor mij niets uitmaken, maar wel voor het verzuimcijfer.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 aug 2010 15:28

Zo, de eerste werkweek zit er weer op. En het is me niet tegengevallen. Wel vraag ik me af hoeveel studiebelasting ik er nog bij kan gaan krijgen, maar dat zie ik vanaf volgende week wel.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 aug 2010 09:32

Goed om te lezen. Succes met de studie dan v.a. volgende week!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 okt 2010 18:53

Tussenstand: Ik heb zonder veel problemen de herfstvakantie gehaald, studie en werk zijn allebei goedgegaan! (Ik ben wel gestopt met forummen omdat ik niet veel over had...)

Maar in de herfstvakantie kwam ik er wel achter dat ik erg moe ben geworden, en nu, de eerste week na de herfstvakantie voel ik mij nog steeds erg moe. Maar goed, over twee weken is er weer een studievak afgesloten en dan wordt dat weer iets rustiger.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2010 22:01

TheKeimpe schreef:Tussenstand: Ik heb zonder veel problemen de herfstvakantie gehaald, studie en werk zijn allebei goedgegaan! (Ik ben wel gestopt met forummen omdat ik niet veel over had...)

Maar in de herfstvakantie kwam ik er wel achter dat ik erg moe ben geworden, en nu, de eerste week na de herfstvakantie voel ik mij nog steeds erg moe. Maar goed, over twee weken is er weer een studievak afgesloten en dan wordt dat weer iets rustiger.

Kijk je uit dat de geschiedenis zich niet herhaalt? We zijn vaak zo gewend maar door te buffelen en signalen te negeren dat we het pas merken als het dagelijkse ritme wordt onderbroken (door bv vakantie).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 apr 2011 16:36

Hoe gaat het nu met je TheKeimpe?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 apr 2011 10:48

Behoorlijk goed. Ik krijg van ee nmedestudent vaak complimenten dat ik mijn werk niet af heb :) omdat ik dan zoiets heb van: het is mooi weer, ik ga naar buiten, mijn studie komt volgende keer wel weer.

En ook op mijn werk gaat het best weer goed. Hoewel het niet altijd gewaardeerd wordt geef ik tegenwoordig heel strak mijn grenzen aan: is iets geen directe taak van mij, dan voel ik mij vrij te weigeren. Zo houd ik het allemaal een beetje beheersbaar.

En zo houd ik energie over om soms eens gek te doen, gisteren tot 0:00 na zitten kijken (ik had mijn paasweekend voor andere dingen gebruikt). Dat had ik een jaar terug echt niet gehaald.

Thuis is het best druk nu (zie andere topcis) maar over het algemeen red ik dat ook wel, en ook om even een stapje extra te doen om mijn vrouw te ontlasten (ontzwangeren duurt volgens het verhaal 9 maanden...)

Terug naar “Archief”