SimonT schreef:@*Annet*
In Kesteren heb 2 je PKN kerken en 1 HHK Opheusden (4km) heeft HHK Ger.gem. en Ger. gem in Ned. en Ochten heeft ook nog een Oud Ger. Gem en PKN
En het negatieve geluid van Miss F vind ik ietwat overdreven, ik woon in Opheusden en mn broer met vrouw en kinders in Kesteren, maar ik hoor niet zoveel negatiefs hoor! Ligt er misschien aan hoe je er tegen over staat! Goed idd, de kerkelijke spanning is aanwezig, maar dat veranderd vanzelf in onderlinge verdraagzaamheid, helemaal als kinderen die op de zelfde school zitten maar in een andere kerk samen opgroeien, bovendien zijn er goede mogelijkheden voor voortgezet onderwijs in de regio, je hebt in Kesteren het Van Lodenstein College, Veenendaal (3 kwartier fietsen) heeft het Ichtus en als je voor een wat minder christelijke school kiest kan je in Zetten naar het Hendrik Pierson College (daar werkt mn pa anders zou ik um niet noemen hoor)
Tja, het ligt er misschien aan hoe je zelf bent denk ik. Ik loop door de weeks zelden in een rok. In mijn straat is dat niet erg, maar in het dorp, en in Opheusden echt nog meer, word ik aangekeken. En dat interesseert me helemaal niet (meer), maar daardoor vind ik het hier niet prettig wonen.
Dat mensen uit onze gemeente tegen ons zeggen:' Oh joh, jullie gingen naar de bakker van de Herstelden, dat doe je toch niet!' vind ik echt vreselijk! Wij maken geen onderscheid, maar mensen hier in Kesteren zijn daar zo in gegroeid, dat het gewoon zo is.
Maargoed, mijn zusje zit ook gewoon op het van Lodenstein College en ook mijn broertje zat erop, en ze hebben het prima naar hun zin. Ik zou er niet passen, daarom ben ik ook naar het Ichthus gegaan. Maar er is keuze genoeg in de omgeving. Dat is zeker een voordeel!
En een speciale middelbare en basisschool is er in Arnhem of Ede.
De basisschool in Kesteren is wel geweldig!

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...