Probleem over contact met God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 05 dec 2006 13:29

Jo'tje schreef:Maar alles gaat tegenwoordig zo snel, dat we stil zijn ook moeten leren. Denk ik.

* praktisch gezien, wat zijn je grootste obstakels?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 dec 2006 15:30

* praktisch gezien, wat zijn je grootste obstakels?

Tijd & rust.
Tijd in de zin van: overdag tussendoor komt er vaak zo weinig van, dat wordt vaak doorgeschoven naar 's avonds bij mij. Als het eenmaal avond is, spookt er nog van alles door m'n hoofd of weet ik dat er de volgende dag weer van alles te doen is, waardoor ik moeilijk echt die rust/stilte kan vinden. Of kón eigenlijk. Want ja, ik vind het nog steeds moeilijk, maar het gaat ook wel steeds beter. Vorig jaar ben ik met een aantal dingen gestopt, zoals wekelijks leiding geven aan scouting en in het bestuur zitten van de jeugdvereniging. Allemaal hartstikke leuk. Soms mis ik het ook hartstikke. Maar het kostte me heel erg veel tijd. Op die manier heb ik wel wat meer rust in kunnen bouwen. Ik ben nu aan het proberen ook m'n weekenden wat rustiger te krijgen, maar dat valt niet mee. Heerlijk hoor, student zijn ;) Maar zoals ik al zei: het gaat steeds beter. Ik ben daar wel dankbaar voor :)
Is dit trouwens niet voor heel veel mensen een herkenbaar punt?
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2006 15:55

mooi zo :) Probeer ook overdag er wat mee bezig te zijn, op de fiets, in de bus, in de trein... of gewoon een keer... kan je ook goed bidden volgens mij :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 dec 2006 17:15

Welnee, dan let ik veel te veel op andere mensen enzo :P
Een eind lopen is ook wel relax. Strand, hei, ideale plaatsen om te genieten en stil te zijn :) Maarja, wanneer kom je daar nou ooit..
pobody's nerfect

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 05 dec 2006 22:32

mijn ervaring is dat op de fiets en in de bus heel goed stille tijd te houden is
(mits je vroeg bent)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 dec 2006 13:43

Nou, ik race in 4 minuten naar school en in de bus is het al-tijd druk. Gewoon geen goed alternatief voor mij dus.
Als je een eind moet fietsen kun je misschien wel lekker stil zijn, maar 'ff' bijbellezen op je fiets wordt alweer een moeilijker verhaal ;)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”