geloof op een lager pitje

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 nov 2006 23:56

Het feit dat je mag zien dat je nooit heilig genoeg bent, is al ellende-kennis

maar het woord ellende alleen al------- :shock:
ik voel me niet ellendig - heb ik ook nooit gedaan. :wink:
Ik besef wel mijn plaats Hoe hoog Heilig en verheven Hij is
en hoe onvolkomen en hulpeloos wij als mensen zijn

maar of dat je dat nu "ellende "moet noemen......
voor mij is het een spiritueel besef, wat eigenlijk een enorme opluchting is.want als ik weer eens de P erin heb wat mezelf betreft heb dan weet ik , Nu is het je plicht om ook je zelf te vergeven voor die " blunder" :oops: , want Hij heeft het immers al gedaan.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 nov 2006 07:08

ellende betekend uitlandig.
Je komt er achter dat je buiten God niet meer kunt en wilt leven.

Dat sommige andere er van maken dat je diep zondebesef e.d. moet hebben en dat dat ellendekennis is, daar kan ik niet in mee gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 03 nov 2006 20:36

japio schreef:
salty schreef:het ellendige gedoe------ daar heb ik nou nooit last van want ik heb zoiets nooit ervaren en bij ons doen ze ook niet zo . Ik weet wel dat ik mens ben en nooit zelf kan zorgen dat ik Heilig genoeg ben voor Hem .Net als dat ik me bewust ben dat op kraakheldere kleding de vlekken extra snel opvallen en dat wij in ons aardse bestaan steeds met enorme vlekken rondlopen

Het feit dat je mag zien dat je nooit heilig genoeg bent, is al ellende-kennis!

vind je mij ook schijnheilig ?

Als je gezien je woonplaats (Jeruzalem) op een dergelijke manier Jezus/Yeshua als Messias mag belijden lijkt me dit allerminst schijnheilig :D

@marcel: God had in het paradijs, en later ook met Noach, de mogelijkheid (het was terecht geweest) om de mensheid te laten gaan. En gezien de zonden van vandaag de dag (inclusief mijzelf) is dat niks veranderd! Het zou terecht en logisch zijn wanneer God niks meer met ons te maken zou willen hebben. Je kijkt er heel menselijk naar met: natuurlijk wil God met ons te maken hebben....Zo TUURLIJK is dat niet! Als jouw onrecht aangedaan wordt (op een vreselijke manier) wil je ook niks meer met diegene te maken hebben. Zo had God ook de mensheid kunnen laten stikken! Nu is Hij God zij dank (letterlijk) lankmoedig en heeft Hij besloten om Zijn Zoon te schenken, en daarbij schenkt Hij Zijn volk ook nog eens het geloof!! Zodat dat Volk niet om hun zonden wordt gestraft maar door het geloof in Christus gerechtvaardigd wordt.

Het lijkt me dan ook noodzaak (weer ff on-topic) om Hem vaak te zoeken in Zijn Woord, zodat we Christus mogen leren kennen.

Er worden nog mensen geboren omdat nog niet geheel God's volk is toegebracht.

Dat kan ik echt niet volgen hoor, er worden nog mensen geboren omdat Gods volk nog niet compleet is??? sorry hoor maar dat gaat nergens over in mijn ogen.

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2006 20:38

Afbeelding

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 nov 2006 21:24

L'être extraterrestre schreef:Ik zou graag willen dat jij je opmerking over evangelische gemeenten wat relativeerd. Hoeveel heb je er bezocht? Enig idee hoeveel pijn je mensen misschien doet die evangelisch zijn?

Dat begrip *evangelisch*, is te breed om daarme iemand pijn te kunnen doen !!! --- aan mijn opmerking, ligt overigens een gedegen studie ten grondslag --- heel wat zag ik er van binnen, plus van drie maakte ik echt deel uit, echter totdat het kerkelijk VERVAL daar mij dwong te verkassen ....

L'être extraterrestre schreef:En als laatste, hield Jezus niet meer van de zondaar dan van de heilige?

Waar ... *het LICHT van God* schijnt, daar zie je de zondaars & hun zonden, is mijn standaardgrapje over de evangelische beweging --- ook mijn eigen fouten kwamen er dus scherp aan *het LICHT* ... :wink:
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 nov 2006 12:01

Ben je nu nog lid van een kerk Hero?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 04 nov 2006 13:19

Lalage schreef:Ben je nu nog lid van een kerk Hero?

Nee ... mijn vrouw was dat gedoe zat, en besloot voortaan thuis te blijven --- onlangs heeft ze nog wel ergens gekeken, maar kwam vervolgens weer met een droevig verhaal thuis --- zelf, maak ik nu al enige tijd deel uit van 'n eukomenische & charismatische, bijbel- & gebedskring ... (( wat men vroeger een *GEZELSCHAP* noemde ))
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 nov 2006 16:26

Ik herken het wel Lalage! Soms heb ik echt helemaal geen zin om te bidden en bijbel te lezen. En terwijl ik het denk weet ik dat ik fout zit. Toch denk ik dat het goed is om een bepaalde dicipline te hebben voor jezlf om het toch te doen. Ik heb gewoon voor mezelf zoiets: iedere avond doe ik het. Dat is goed voor jezelf. Je hebt regelmaat in je bijbel lezen en gebed.
Als ik echt geen zin heb om te lezen uit de bijbel bid ik om de Heilige Geest. Daarna ga ik wel lezen. Niet dat het dan altijd beter gaat maar soms kan je ineens je aandacht er heel goed bijhouden.

Sterkte joh!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 nov 2006 16:31

Vonkie, jij hebt een naam die nodig is voor dit topic ;)

En volgens mij was er één of andere gekke storing, want er zijn wel meer berichten 4 keer geplaatst.

Lalage, laat de teleurstelling in mensen niet leiden tot een teleurstelling in God :)

Nog steeds succes :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”