Christenen en Kendo (Oosterse vechtsporten)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japio
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor japio » 16 okt 2006 22:58

marcel081276 schreef:en dat er nooit mensen door het het boeddhisme in de hemel gekomen zijn klopt inderdaard, iedereen komt in de hemel door Jezus offer maar dat veroordeeld het aan hangen van boedisme nog niet..

Dit lijkt me iets voor een ander topic, en dan bij voorkeur niet op een reformatorisch forum :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 okt 2006 22:58

hendrikos schreef:Dat je je met buitengewone machten bezig houdt en alles wat niet van God is, is van de duivel. Je stelt je ongemerkt open voor deze machten en voordat je het weet zit je er middenin.

Wie zegt dat dat buitengewone (duivelse) machten zijn als iedereen die zonder z'n ziel te verkopen kan uitoefenen? Is dat niet gewoon het effectief gebruiken van de kracht die in eenieder van ons zit?

Dat je jezelf op zo'n moment almachtig voelt kan, dat voelde de eerste mens die een knuppel vast hield waarschijnlijk ook. Maar dat ben je niet, aangezien iedereen dat kan. En het is ook niet de 'schuld' van die energie.

Wbt. Boeddhisme; het is idd waar dat exclusivistisch christendom dat verwerpt als weg der zaligheid, zoals ze dat ook bij iedere andere religie/levensovertuigign doet. Maar dat wil niet zeggen dat alles erin slecht is; er zijn zelfs vrij veel overeenkomsten tussen Boeddha en Jezus.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 16 okt 2006 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 16 okt 2006 22:59

japio schreef:
marcel081276 schreef:en dat er nooit mensen door het het boeddhisme in de hemel gekomen zijn klopt inderdaard, iedereen komt in de hemel door Jezus offer maar dat veroordeeld het aan hangen van boedisme nog niet..

Dit lijkt me iets voor een ander topic, en dan bij voorkeur niet op een reformatorisch forum :wink:

oh? en waarom dan niet? bang om een heilig huisje omver te gooien?

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

japio
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor japio » 16 okt 2006 23:14

marcel081276 schreef:
japio schreef:

oh? en waarom dan niet? bang om een heilig huisje omver te gooien?

groeten marcel

Dat huisje gaat niet omver hoor, dat is op een Rots gebouwd :!:

klaretaal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klaretaal » 17 okt 2006 00:26

japio schreef:
klaretaal schreef:Sinds het onstaan van het Christendom 2000 jaar geleden zijn er talloze oorlogen gevoerd en MILJOENEN mensen verjaagd, verbrand en vermoord, in naam van 'Jezus/het Christendom'.
Sinds het ontstaan van het Boeddhisme 3000 jaar geleden; 0 (nul) oorlogen in diens naam....

Je zegt het eigenlijk al.....in naam van......dat is dus niet uit Christus! Die kruistochten e.d. kwamen/komen allemaal voort uit het natuurlijke verduisterde en vijandige hart van de mens.
Ik zou je de volgende vergelijking willen geven:
Door Christus komen ontelbaar veel (zoveel als het zand en de sterren) mensen in de hemel!
Door het boeddhisme is nog nooit iemand in de hemel gekomen, en dat zal nooit gebeuren ook.

Oh ja? Ik vraag me af waar je deze hemelse kennis vandaan haalt. ben je er soms al geweest..? Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje eng 'wij<->zij-denken'. tuurlijk moet jij volgens jouw principes van de onfeilbare waarheid van de bijbel uitgaan, maar ook die biedt genoeg handvaten om te kunnen geloven dat uiteindelijk ALLE mensen tot God komen, one way or another. ook boedhisten dus.
(Trouwens, waar wás Jezus eigenlijk al die tijd tussen zijn 12e en zijn 30e..? misschien wel op reis door het verre oosten.......?)

verder spreek je jezelf een beetje tegen; alle in naam van christus gevoerde oorlogen werden gevoerd door mensen met verduisterde harten; maw; door christenen wiens harten waren verduisterd.(?) maar ze komen wel met z'n allen in de hemel.... goh, zo kan je alles wel goedpraten.

Overal duivels-etiketten opplakken is niet niks! dan moet je ook met een beetje gefundeerde argumenten komen, AUB!

-Stefan-
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor -Stefan- » 17 okt 2006 00:57

klaretaal schreef:Oh ja? Ik vraag me af waar je deze hemelse kennis vandaan haalt. ben je er soms al geweest..? Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje eng 'wij<->zij-denken'. tuurlijk moet jij volgens jouw principes van de onfeilbare waarheid van de bijbel uitgaan,

Dat stuk is erg neerbuigend tegenover iedereen die respect heeft voor de bijbel, en daar zijn er hier volgens mij aardig wat mensen van die dit boek erg respecteren :roll: .

klaretaal schreef:maar ook die biedt genoeg handvaten om te kunnen geloven dat uiteindelijk ALLE mensen tot God komen, one way or another. ook boedhisten dus.

Eén quote en weg is je stelling dat de bijbel genoeg handvaten biedt om one way or another bij God te komen:

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven" - Jezus Christus

Of in andere woorden, alleen Jezus biedt mensen een weg tot God aan en niet Boeddha. Alle mensen kunnen wel tot God komen, maar alleen door Jezus.

klaretaal schreef:(Trouwens, waar wás Jezus eigenlijk al die tijd tussen zijn 12e en zijn 30e..? misschien wel op reis door het verre oosten.......?)

Pure speculatie waar je niets aan hebt en wat je nooit kan bewijzen.

klaretaal schreef:verder spreek je jezelf een beetje tegen; alle in naam van christus gevoerde oorlogen werden gevoerd door mensen met verduisterde harten; maw; door christenen wiens harten waren verduisterd.(?) maar ze komen wel met z'n allen in de hemel.... goh, zo kan je alles wel goedpraten.

Net sprak je met je stelling over de bijbel jezelf nog tegen, maar goed, dat was iets anders. Die kruistochten waren meer gevoerd uit politieke redenen, dan uit geloofsovertuigingen. Duizenden christenen werden echter misleid door de paus waardoor ze meededen aan deze oorlogen. De inquisitie van de katholieke kerk had niet als doel mensen tot het ware geloof te leiden, maar om ze koste wat kost onder invloed van de katholieke kerk te houden. Het was puur uit machtsoverwegingen.

Deze tijden zijn echter voorbij en het is niet nodig om telkens oude koeien uit de sloot te halen.

--------------

Maar kunnen we weer terug naar het onderwerp? Het lijkt er namelijk op dat we enigzins zijn afgedwaald van waar het eigenlijk over ging :roll: .

japio
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor japio » 17 okt 2006 08:43

Ik sluit me volledig aan bij Stefan.
klaretaal schreef:tuurlijk moet jij volgens jouw principes van de onfeilbare waarheid van de bijbel uitgaan,
Als jij dat ook zou doen zou je hier misschien ook wat van vinden......
Ik vraag me af waar je deze hemelse kennis vandaan haalt.

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 18 okt 2006 05:51

Ik ben in twee fases tot geloof gekomen. Ik ben niet religieus of erg gelovig opgevoed. Wel lieten mijn ouders mij Christelijk basis en middelbaar onderwijs genieten zodat ik toch een beetje breder werd opgevoed. Rond mijn 17e kwam mijn moeder tot geloof in G-d, de Bijbel (ook het N.T.) en werd wedergeboren. Ik werd hierdoor (o.a. door wonderen) wel geraakt. Was toen nog bezig met Chinese gevechtskunsten, en mediteerde voor innerlijke kracht, heb toen de bovennatuurlijke wereld ervaren en ging begrijpen dat hetgeen zich aan mij als een (verblindend) licht wilde voordoen juist de duisternis herbergde. Zij en ook anderen hadden mij willen doen geloven dat alles wat ik op een of andere manier wist (ik wist wie er aan de deur belde of wie belde aan de telefoon, zag bijv. kwijtgeraakt voorwerp, een zieke plek in iemands lichaam en wist hoe ik het moest 'genezen') uit mijn eigen gave voortkwam, ontwikkelt door de meditatie. Ik had die dingen niet gezocht. Maar na meditatie waren ze 'vanzelf' gekomen. Ik kreeg sterk de indruk, daar ik die zaken niet had gezocht en zij mij ook niet altijd even nuttig leken mij van buiten opgedrongen werden. Ik kon de benadering van die demonen of boze geesten? niet van mij weren, zelfs niet toen ik definitief brak met meditatie. Uiteindelijk week het alles toen ik na een beangstigend bezoek van hen mij op de grond wierp en het uitriep: "G-d red me!". Hierna werd ik niet meer bezocht, noch kreeg ik meer voorkennis van dingen. Ik was op slag overtuigd dat G-d macht heeft over alles en iedereen, en dat het noodzakelijk is in Hem te geloven. Echter, ik was wel aangeraakt, maar niet wedergeboren. Na struikelingen en dwaalwegen kwam dat ervan toen ik 21 was. Na die tijd kreeg ik naar mijn idee veel licht over een aantal zaken in de Schrift. Daarna werd ik definief wedergeboren.
Jesjoea verhaald van het gevaar van reiniging van een boze geest en een "leeg huis" blijven, d.w.z. gereinigd van boze geesten, maar dan geen bewuste keuze G-d, voor Jesjoea, voor wedergeboorte nemen en dan dus niet gevuld worden met de Geest G-ds. Het gevaar is dan groot dat die geest terugkeert met 7 anderen, erger dan hemzelf. Niet iedereen die aangeraakt is door G-d en enigzins in hem gelooft is ook de wedergeboorte ingegaan. Simpelweg door niet bewust te beslissen, te kiezen voor het achterlaten van het oude leven en G-d als Heer te accepteren, vervult te raken door de Geest G-ds.
Bovennatuurlijke gaven zonder relatie met G-d zijn altijd dubieus. G-d wil immers de relatie en de eer. Als iemand zo visionair is, hoe komt het dan dat hij in contradictie handelt met de Schrift? De wijze van genezen door langdurige strijksessies, formules, whatever, terwijl de profeten, kohanniem (priesters in de Schrift zich bediende door gebed of door authoritair rechtmatig wegzenden van de geesten? en dus geheel anders?

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 18 okt 2006 22:56

@ Divrei Shmuel ik kan me helemaal daarin vinden wat jij hierboven zei. Ik heb zelf die ervaringen ook gehad! Nu ik tot geloof ben gekomen weet ik dat je die dingen van de andere kant door krijgt en dat die dingen ook echt bestaan en hoe gevaarlijk ze kunnen zijn wanneer je daarmee idd in contact komt. Het is een hele speciale gewaarwording, maar des te meer kom je daardoor sterker te staan in het geloof in de authoriteit van Yeshua.Maar ik ken ook mensen die die krachten niet meer kwijt willen omdat ze daardoor ook meer in aanzien staan bij andere mensen , ze hebben iets en kunnen iets en dan voelen ze zich ook geweldig, ook verdienen ze er een zakcent mee en ze zien niet echt in dat het verkeerd is. en zelfs als zij er zelf lichamelijk ziek van worden- (hoofdpijn aanvallen en andere rheumatische klachten)
maar echt mensen :door meditatie kun je bepaalde dingen door krijgen . Ik vergelijk het altijd weer met een radio het ligt er maar aan op welke golflengte je bent afgestemd :mrgreen:
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 20 okt 2006 10:17

Er zijn zo te lezen blijkbaar ook genoeg 'christenen' die hun ogen voor dit gevaar sluiten of het zelfs aanbevelen. Op dit moment lees ik het boek "Duivels Dichtbij" van S. D. Post (van harte aanbevolen). Werkelijk een eye-opener. Het domein van de "slang" is breder dan menigeen denkt. Blijf alert.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Technico

Berichtdoor Technico » 20 okt 2006 11:36

in dat kader is er ook Brieven uit de Hel van Lewis, mooi boek, hoewel ik geen verwijzing naar oosterse vechtsporten kon vinden ;/

klaretaal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klaretaal » 20 okt 2006 18:04

Omega schreef:Er zijn zo te lezen blijkbaar ook genoeg 'christenen' die hun ogen voor dit gevaar sluiten of het zelfs aanbevelen. Op dit moment lees ik het boek "Duivels Dichtbij" van S. D. Post (van harte aanbevolen). Werkelijk een eye-opener. Het domein van de "slang" is breder dan menigeen denkt. Blijf alert.

Dit is het toppunt. Angst aanpraterij...Ik doe hier niet mee aan mee.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 okt 2006 18:06

klaretaal schreef:
Omega schreef:Er zijn zo te lezen blijkbaar ook genoeg 'christenen' die hun ogen voor dit gevaar sluiten of het zelfs aanbevelen. Op dit moment lees ik het boek "Duivels Dichtbij" van S. D. Post (van harte aanbevolen). Werkelijk een eye-opener. Het domein van de "slang" is breder dan menigeen denkt. Blijf alert.

Dit is het toppunt. Angst aanpraterij...Ik doe hier niet mee aan mee.

Als jij jou mening mag geven, dan mag Omega dat ook :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 20 okt 2006 19:16

Dit is het toppunt. Angst aanpraterij...

Grappig, die tekst klinkt me bekend in de oren. Zoiets zei de slang in het paradijs ook.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Collateral

Berichtdoor Collateral » 20 okt 2006 19:21

hendrikos schreef:Dat je je met buitengewone machten bezig houdt en alles wat niet van God is, is van de duivel.

En God Zelf is geen buitengewone macht?

Terug naar “Archief”