Weet ik, maar ik wilde ook graag een duit in het zakje doen.Klaas schreef:Voor alle duidelijkheid: ik ben het dus niet eens met de leer die ik omschreef. Ik beschrijf alleen de situatie (zoals die volgens mij bestaat).
Klaas
Moderator: Moderafo's
joris schreef:Hijwel, ik denk ook niet dat mijn verhaal erg voor jouw opgaat. Ik bedoel, ik zie je hier steeds aardig 'normaal' reageren zegmaar. Hmm, nu is ieder ander dus abnormaal geworden. Maar jij bent niet zo'n overdreven zoeker naar bekering volgens mij.
joris schreef:Hijwel, ik denk ook niet dat mijn verhaal erg voor jouw opgaat. Ik bedoel, ik zie je hier steeds aardig 'normaal' reageren zegmaar. Hmm, nu is ieder ander dus abnormaal geworden. Maar jij bent niet zo'n overdreven zoeker naar bekering volgens mij.
Maar jij bent niet zo'n overdreven zoeker naar bekering volgens mij.
hijwel schreef:TheKeimpe schreef:Hoi allemaal,
het is een boeiende discussie, maar nog niet helemaal over het punt wat ik bedoelde...
Mijn punt was vooral: we geloven wel dat we naar de hel gaan, maar niet dat we door Gods genade naar de hemel kunnen. Waarom geloven we wel de ene helft van de Bijbel, en niet de andere helft?
maar niet dat we door Gods genade naar de hemel kunnen
In welke kerk wordt dat geleerd TheKeimpe?
TheKeimpe schreef:Als deze gevolgtrekking juist is, dan stel ik dat:
Een historisch geloof (voor de niet-refo's: dit is een term voor mensen die wel toestemmen dat de Bijbel waar is, maar niet persoonlijk in Jezus Christus geloven, of daarnaar zoeken...) is helemaal geen geloof, maar de diepste vorm van ongeloof.
Ik zie (sorry dat ik hier weer over begin) de verbondsleer van de ger. gem. ook als kleingelovigheid. Heeft God mij werkelijk appart gezet in de doop? Zijn die (doops)beloften werkelijk ook voor mij? Staat de Vader werkelijk elke voor me op de uitkijk? (Verhaal van de verloren zoon)
Pas als je ontdekt dat het ook voor jou is en vol ontroering voor eeuwig door je knieen gaat, ben je bekeert, maar zie je dan niet dat God al je hele leven (in Zijn Woord en in de preken) het aanbood? Zie je dan ook dat God alleen maar een kinderlijk geloof en vertrouwen van ons vraagt in Zijn Heilige Werk?
surfer schreef:de mens probeert God over te halen om hem genadig te zijn.....Ik vind de gedachte die jij hebt over de refomotrische kerken: Het eeuwig wachten tot God jou genade schenkt niet terecht. Het net zo lang smeken aan zijn voeten tot hij jou genade geeft vindt ik meer geplaatst.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten