Ommekeer in je leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 14 aug 2006 17:23

Mee eens! :lol:
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 aug 2006 19:16

Alweer bijna 11! jaar geleden ben ik door mijn huwelijk ook ongeveer aan de andere kant van Nederland gaan wonen. Vanuit Enkhuizen naar Werkendam. Een wereld van verschil. In Enkhuizen woonden we in the middle of nowhere, in de polder. Vond ik wel eens heel erg saai hoor, daar niet van. In Werkendam gingen we wonen in een schattig dijkhuisje, 2 km buiten het dorp maar wel in de "bewoonde wereld", met naaste buren. Niet voor en achter gelukkig. Dit was wat wonen aangaat een rustige omschakeling naar het huis waar we een paar jaar later naar toe verhuisden in het centrum van Werkendam.

Dit was alleen de omschakeling van woning nog maar.........

Enkhuizen/Noord Holland is in de ogen van velen uit de Gereformeerde Gezindte (ff kort door de bocht, voor ik daar weer commentaar op krijg :mrgreen: ) het donkere en goddeloze noorden. Het is toch veel fijner als je in een kerkelijke omgeving woont enz. Dit werd vaak zat gezegd met bijv. districtsavonden en ds die voor een zondag kwamen preken dus ik had er hele verwachtingen van om in een christelijke omgeving te gaan wonen. Maar wat is me dat toch ontzettend tegen gevallen. Niemand maar ook niemand die je uit de kerk eens meevraagd om de koffie, je uitnodigt om mee te gaan naar zang of andere kerkelijke aktiviteiten. Als je in Enkhuizen "vreemd" in de kerk komt wordt je gelijk aangesproken of mee gevraagd! Ik ben eens naar een zendingsavond geweest, toen ik hier net woonde, en heb er bijna zitten janken. Voelde me er zo eenzaam en alleen. Niemand die iets tegen me zei. Ik heb wat een keren tegen manlief zitten zeuren dat ik het hier zo erg vond. Heb ook wel eens tegen de ds hier gezegd dat de mensen niet wisten wat herbergzaamheid was. En hij was het met me eens! Nu ik kinderen heb en bij school kom heb ik best aanspraak hoor, dat wel. Maar waarom hoor je er dan wel bij? Ik ben nu best heel erg op mezelf, ga eigenlijk nooit naar iemand toe en heb er ook geen behoefte meer aan. Heb het prima naar mijn zin in mijn eigen huis met mijn man en kinders. Met mijn schoonfamilie kan ik ook wel goed overweg maar niet dat ik nou de deur bij hen plat loop. Het is gewoon goed en klaar. Mijn man was altijd best op zichzelf en had ook geen behoefte aan een "vriendenkring".

In tegenstelling tot wat anderen van jullie zeggen heb ik eerder het idee dat ik mijn familie af en toe wat ontgroei omdat we elkaar nog maar weinig zien. Het is nogal een eind rijden en dat met de benzine prijzen van tegenwoordig... Kan wel elke dag bellen, maar wat moet ik zeggen? Bel ongeveer eens per week met mijn moeder en dan bespreken we het gewone dagelijkse leven. We mailen over en weer ook nog wel met elkaar en met mijn broers.

Voor alle duidelijkheid, ik ben absoluut niet zielig of teleurgesteld in het leven. Heb het goed maar sommige ommekeren in je leven kunnen wel eens anders uitpakken dan je tevoren hoopt. Ik zal nu ook niet terug willen verhuizen naar Enkhuizen, daarvoor ben ik er te lang weg. Moet ik toch ook weer overnieuw beginnen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”