Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

>.....

Berichtdoor Kaboutertje » 02 dec 2005 16:43

.....-------->>>> my idea

Vrouwen wel in de SGP, dus ik stem niet op SGP, om meerdere dingen niet hoor :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 02 dec 2005 16:54

Ik denk dat de mederheid van de leden van de SGP wel voor vrouwen in de politiek is.
Echter een deel van de leden ver in de provincie heeft hier een andere mening over.
En veel leden zeggen dat ze het wel goed vinden, maar als er gestemd moet worden dan trekken ze zich terug, ik denk da ook dat de SGP dit punt rustig probeert te brengen om niet een scheuring te krijgen.

Maar dit is een kwestie van tijd, er was eerst ook wel een periode dat vrouwen niet mochten stemmen die is ook wel over (op de ger gem in ned na).

Christenlijk gezien is de SGP gewoon de partij die het dichts bij Gods woord leeft, en dan moet je maar eens over dat vrouwengeneuzel heen stappen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2005 19:18

barry rab schreef:
Christenlijk gezien is de SGP gewoon de partij die het dichts bij Gods woord leeft, en dan moet je maar eens over dat vrouwengeneuzel heen stappen.

Een zeer ongefundeerde uitspraak!

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 07 dec 2005 10:00

Sabra schreef:
barry rab schreef:

Een zeer ongefundeerde uitspraak!

jouw mening....is goed iedereen zijn eigen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2005 12:09

Dan is het nu aan Barry om uit te leggen waarom de SGP het dichtst bij Gods Woord zou staan. Het is een heldere uitspraak, die echter niet onderbouwd is. Vandaar mijn vraag.

Graag zou ik de volgende beleidsterreinen behandeld zien worden:

* Ethische kwesties
* Binnenlandse Zaken
* Economie en Financiën
* Buitenlands Beleid
* Milieu- en Natuurbeleid
* Landbouw en Visserij
* Onderwijs en Cultuur

Ik ben benieuwd naar je argumentatie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 07 dec 2005 12:12

Het hoofdbestuur van de SGP heeft dus de samenwerking met de CU verboden omdat ze een vrouw op een verkiesbare plaats hebben staan
Gaat dit niet te ver?
Schijnbaar hebben ze liever een extra PVDA zetel dan dat het christelijk standpunt wordt uitgedragen door een vrouw, of is dat te kort door de bocht.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 12:23

CU is ook geen waere christelijke partij hoor, zijn net als de CDA een stelletje naam-christenen :?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 dec 2005 12:54

Een behoorlijk stevige uitspraak, net als die van Rab zonder enige beargumentering.

Het hoofdbestuur van de SGP is momenteel bezig een groot deel van haar achterban van zich te vervreemden met dergelijke opvattingen. Ik kon dan ook niet voorkomen dat ik moets gniffelen toen ik las dat de eerste wethouder zijn lidmaatschap al heeft opgezegd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 13:01

Lieve sabra ik hoop toch niet dat je dat van mij serieus neemt, ik zie het niet zo, maar ik denk dat een aantal SGP'ers de CU en de CDA niet als echte christelijke partijen zien. Anders zouden ze toch wel samen gaan en zo het christelijke geluid laten horen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2005 13:04

Met alle respect, maar zolang de Drie Formulieren van Enigheid zo prominent deel uitmaken van het gedachtengoed van zowel SGP als ChristenUnie (ProtestantenUnie ware een betere naam), kan ik beide partijen niet zien als partijen die zich openstellen voor alle christenen (lees: ook voor oud- en rooms-katholieken alsmede Lutheranen en meer vrijzinnig hun geloof belevende protestanten).

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 13:13

Je doelt op het afwijzen van bepaalde dwalingen in die kerken, daarmee de kerk als geheel, en daarmee het zieleheil van de mensen in die kerken. Dat is inderdaad 'vreemd'.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 07 dec 2005 13:19

waarom staat de SGP het dichts bij het woord.

Ik kan elke regel wel gaan uitleggen maar dit heeft weinig zin.

Ik bedoel dicht bij het woord in de zin van het minst afwijkend van Gods woord.

In vind de CU en de CDA te louw, veel water bij de wijn doen.
ALs er maar een comprimie uit komt die iedereen past dan is het wel goed.
Als je een standpunt durft in te nemen zo als de Sgp wel doet dan maak je niet altijd dikke vrienden.

Recent werden een aantal minister gevraagd wie hun favoriete politicus was en G Zalm reageerde: B van der vlies reden staat achter zijn partij en tornt niet aan de uitgangspunten is altijd eerlijk ook al ben ik het met veel van zijn standpunten niet eens.

Verder kun je gaan zeuren over visserij beleid en zo maar dat heeft geen zin ik vind op het rechtse valk de SGP gewoon een goede partij en Cu gewoon te links.
Terwijl ik in het verleden altijd Rpf koos kies ik nu voor SGP

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2005 13:19

Ik vind het nogal aanmatigend dat een partij zich meent te moeten sluiten voor leden van diverse kerken en zich dan toch ChristenUnie meent te moeten noemen; sterker nog, ik vind het intens aanmatigend dat een kerkgenootschap zich een oordeel over een ander kerkgenootschap meent te moeten aanmeten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 13:37

Verder kun je gaan zeuren over visserij beleid en zo maar dat heeft geen zin ik vind op het rechtse valk de SGP gewoon een goede partij en Cu gewoon te links.
Ofwel, links is onbijbels en rechts is Bijbels of is het gewoon persoonlijke voorkeur..

Het is dat de SP voor abortus en euthanasie is anders zou ik dat de meest christelijke partij vinden :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2005 13:55

barry rab schreef:waarom staat de SGP het dichts bij het woord.

Ik kan elke regel wel gaan uitleggen maar dit heeft weinig zin.

Ik bedoel dicht bij het woord in de zin van het minst afwijkend van Gods woord.

In vind de CU en de CDA te louw, veel water bij de wijn doen.
ALs er maar een comprimie uit komt die iedereen past dan is het wel goed.
Als je een standpunt durft in te nemen zo als de Sgp wel doet dan maak je niet altijd dikke vrienden.

Recent werden een aantal minister gevraagd wie hun favoriete politicus was en G Zalm reageerde: B van der vlies reden staat achter zijn partij en tornt niet aan de uitgangspunten is altijd eerlijk ook al ben ik het met veel van zijn standpunten niet eens.

Terwijl ik in het verleden altijd Rpf koos kies ik nu voor SGP

Dus je hebt geen zin om je standpunt echt toe te lichten dan alleen middels de stokpaardjes die altijd bereden worden? Sorry, maar dan is jouw mening dus eigenlijk op wat kreten gebaseerd en nauwelijks serieus te nemen...

Jammer.

Terug naar “Archief”