Moderator: Moderafo's
habibi schreef:Javaca schreef:[
Lekker positief zijn jullie over een relatie op afstand...
Esra gaat over een paar maanden voor een half jaar weg.
Hoi Javaca,
Ik zal aan je denken. Is ontzettend moeilijk om zo'n lange tijd zonder elkaar te zien. Dit hebben wij ook gehad toen mijn man terug moest zodat ik de verblijfsvergunning kon regelen. maar ik had geen datum wanneer dat rond zou komen en hij weer terug zou komen. min. 3 mnd. en max. 6 mnd. kon het antwoord van ind komen dat hij toestemming kreeg voor de verblijfsvergunning. Dat is erg zenuwslopend. Hou een dagkalender bij en streep de dagen af zou ik zeggen tegen je.
mag ik vragen waar zij naar toe gaat en waarom?
esra schreef:habibi schreef:Javaca schreef:[
Lekker positief zijn jullie over een relatie op afstand...
Esra gaat over een paar maanden voor een half jaar weg.
hoi,
ik ga een half jaar naar zuid afrika voor bijbelschool en zendingswerk. daarna kom ik weer naar huis. dit is mijn (onze) eigen keuze, dus wat dat betreft is dat makkelijker. en ik weet dat de here ons voor elkaar bestemd heeft. maar ik snap javaca's reactie wel. meerdere mensen denken schijn baar dat t uit is als ik terugkom. maar dat gebeurt lekker toch niet.
ware liefde overwint alles. als God wil dat je bij elkaar komt, dan kan de aarde scheuren en alle zeeen kunnen overstromen, maar bij elkaar komen zul je!!
habibi schreef:Wat vinden jullie hiervan? Kan dat volgens jullie of niet?
Gaarne serieuze reacties!
Javerzorgster schreef:Weet je wat vaak het probleem is met buitenlandse relaties. Het geloof.
Javerzorgster schreef:Weet je wat vaak het probleem is met buitenlandse relaties. Het geloof.
Als je bijv. in Turkije komt zijn de mensen allemaal moslim.
Dat gaat niet samen met een christen. En zo kan ik nog veel meer opnoemen.
Ik denk, als alleen de cultuur een probleem is, je best een relatie kunt aangaan met een buitenlander. Je moet je dan van twee kanten aanpassen.
Javerzorgster schreef:Maar mijn stelling is: Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!
Als je bijv. in Turkije komt zijn de mensen allemaal moslim. Dat gaat niet samen met een christen. En zo kan ik nog veel meer opnoemen.
Ik denk, als alleen de cultuur een probleem is, je best een relatie kunt aangaan met een buitenlander. Je moet je dan van twee kanten aanpassen.
Maar mijn stelling is: Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!
habibi schreef:Javerzorgster schreef:Weet je wat vaak het probleem is met buitenlandse relaties. Het geloof.
Als je bijv. in Turkije komt zijn de mensen allemaal moslim. Dat gaat niet samen met een christen. En zo kan ik nog veel meer opnoemen.
Maar mijn stelling is: Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!
Ten eerste jouw stelling 2 geloven gaat echt niet op. Dus jij wilt beweren dat bij ons de duivel er tussen slaapt? laat ik je vertellen dat we MIJN MAN en ik afgelopen zondag voor het eerst naar de jv zijn geweest hier en iedereen verbaasde over MIJN MAN dat hij veel van de Bijbel wist.- ze zelfs aan het nadenken zijn geslagen toen hij aangaf dat veel nederlanders God alleen nodig hebben als ze in nood zitten en dan veel bidden, maar als de nood weg is er niet gedankt word en God vergeten word. Ik denk dat het belangrijkste is in een relatie dat je allebei in God gelooft maar of qua achtergrond kun je samen met elkaar kijken waar je in welke kerk lekker bijvoel.
Turkije kent ook christenen, maar zoals veel protestante christenen hier in nederland generaliseren doe jij dit ook omdat je dat van je eigen kringetje hoort zeggen. Een buitenlander (turk of arabieren) zijn standaard moslims bij jullie. Ooit gedacht dat ze ook christelijk kunnen zijn? 15% van de bevolking in turkije of b.v. egypte is CHRISTELIJK! of ook als je zegt hij is christelijk nog een antwoord geven, waar is je hoofddoekje die moet je toch van hem op? slaat hij je niet? of de opmerking geven aan MIJ, ik moet geen zwarten in huis, dus jij ook niet. sorry maar word daar echt kwaad om. En denk dan echt lees eens eerst GOED de Bijbel en stel dan de vraag aan jezelf of je in God en Jezus gelooft. Ja?- waarom wil je geen buitenlanders in huis? Jezus is ook een buitenlander en de hele tijdgeschiedenis van de Bijbel is niet in Nederland maar juist in Israel-Egypte ( Alexandrie waar je veel van leest in de Bijbel is ook Egypte)-Turkije-Iran-Syrie-Saoudi Arabie.
Ik geef je 1 advies, kijk verder dan je neus langer is voordat je opmerkingen gaat maken en anderen gaat kwetsen.
wij hebben gewoon allebei een kussen, dan is het opgelostTwee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten