onderscheidt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 12 okt 2003 00:10

1 kor. 10 : 23
Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen zijn niet oorbaar; alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen stichten niet.
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 okt 2003 14:04

Voor de evo is het een manier om z'n geloof te uiten als hij niet veel met kleding bezig is, hij wil meer met God bezig zijn, z'n kleding voegt daar niet veel aan toe of af. Hij weet zich zo door God geaccepteerd.

De refo wil laten zien door z'n kleding dat hij (of zij voor de feminsten onder ons :wink: ) God serieus neemt en daardoor zo respectvol mogelijk met Hem bezig probeert te zijn.

Zullen we elkaar gewoon in elkaars waarde laten met op welke manier wij God proberen te dienen?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 okt 2003 14:11

Cool gezegd @mic. In de bijbel staat dat het sieraad van een vrouw haar degelijkheid (ofzo) moet zijn en niet haar kleding. Je moet je niet dus niet druk maken over kleding, maar je lichaam is wel een tempel van de Heilige Geest, dus je moet wel goed voor jezelf zorgen.

Verder: In de bijbel staat niet dat je je geloof moet tonen door je kleding. Er staat wel dat christenen herkend moeten worden aan hun onderlinge liefde. Maar wat zie ik gebeuren: kerken scheuren. Ik word daar erg verdrietig van. Elk mens is gemaakt als beelddrager van God. Probeer mensen door Jezus' ogen te zien, dan zul je zien dat je heel anders met sommige mensen zult gaan omgaan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: onderscheidt

Berichtdoor Gershwin » 13 okt 2003 20:50

cire schreef:Ik zit zelf ook in de Ger Gem en ik weet dat een heel aantal mensen vind dat je een pak aan moet als man. Ik heb dat nooit zo goed begrepen.
Bovendien komt het zo massief over op een willekeurige buitenstaander.
(cursivering van Gershwin)

Dat is nou precies het punt: volgens mij werkt het op het terrein van getuige-zijn eerder negatief dan positief wanneer je je qua uiterlijk van de wereld onderscheidt (uiteraard binnen de grenzen van de kuisheid :mrgreen: ). Kan iemand dit weerleggen? dan hoor ik het graag.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 okt 2003 19:26

Gershwin schreef:
cire schreef:Ik zit zelf ook in de Ger Gem en ik weet dat een heel aantal mensen vind dat je een pak aan moet als man. Ik heb dat nooit zo goed begrepen.

Dat is nou precies het punt: volgens mij werkt het op het terrein van getuige-zijn eerder negatief dan positief wanneer je je qua uiterlijk van de wereld onderscheidt (uiteraard binnen de grenzen van de kuisheid :mrgreen: ). Kan iemand dit weerleggen? dan hoor ik het graag.

tja, maar ik heb zonet in de auto (ik stond in de file, dus ik had te tijd) mijn mede-filemobilisten zitten observeren, en ongeveer driekwart van de mannen had een pak aan, dus om nou te zeggen dat je je in een pak van de wereld onderscheidt... maar ik begrijp je punt :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

caprice

Berichtdoor caprice » 16 okt 2003 05:07

Napoleon schreef:
Gershwin schreef:

tja, maar ik heb zonet in de auto (ik stond in de file, dus ik had te tijd) mijn mede-filemobilisten zitten observeren, en ongeveer driekwart van de mannen had een pak aan, dus om nou te zeggen dat je je in een pak van de wereld onderscheidt... maar ik begrijp je punt :D

Dit was op een gewone werkdag, maar denk je dat de wereld op zondag, op hun vrije dag in een pak gaat lopen?

joepie

Berichtdoor joepie » 16 okt 2003 07:10

Het moet dan ook een zwart pak zijn! :?

joris

Berichtdoor joris » 16 okt 2003 07:38

jongens waar gaat dit nog over?

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 16 okt 2003 07:47

Het belangrijkste is volgens mij wel behandeld;
een deel van ons vind dat je heel duidelijk moeten laten zien door kleding waar je voor staat. Het andere deel vind dat niet echt zo...
Wat doen we dan??
Ik denk dat we elkaar gewoon in waarde moeten laten.
En als de één op zondag in een driedelig zwart pak wil lopen, en de ander in een spijkerbroek?

Ga gerust je gang zou ik zeggen.
Verblijd je in de Here!

joris

Berichtdoor joris » 16 okt 2003 07:55

wonderlijk hoe snel een geprek weer op de uiterlijke dingen terecht komt die niets met christelijk leven te maken hebben. Al loop ik de hele dag in mjin blote kont, dan nog kan ik Gods liefde laten zien aan de rest van de wereld.
Laten we a..ub stoppen met dat gezever waar onze ouders mee begonnen zijn, terug naar de waarden die in het geloof liggen en terug naar GOd zelf. Het gaat om een verandering van binnen uit.

Heer neem mijn hart, verander mij!

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 16 okt 2003 08:08

joris schreef:wonderlijk hoe snel een geprek weer op de uiterlijke dingen terecht komt die niets met christelijk leven te maken hebben. Al loop ik de hele dag in mjin blote kont, dan nog kan ik Gods liefde laten zien aan de rest van de wereld.
Laten we a..ub stoppen met dat gezever waar onze ouders mee begonnen zijn, terug naar de waarden die in het geloof liggen en terug naar GOd zelf. Het gaat om een verandering van binnen uit.

Heer neem mijn hart, verander mij!

Joris, ik stem met je in, maar als ze dan echt willen discussiëren, is dit het slot... neem ik aan.

En die blote kont? niet echt een goed id denk ik!
Verblijd je in de Here!

joepie

Berichtdoor joepie » 16 okt 2003 08:53

Ik denk ook dat alles al gezegt is hierover. Laten zien dat je Christen bent heeft met alles te maken. Hoe jij je kleed, hoe je met je naaste omgaat, hoe je taalgebruik is, waar je naar kijkt, luisterd, wat je op zondag doet, hoe je met collega,s omgaat, hoe jij je ziekte draagt, je werkloosheid........enz.
Het heeft met je hele leven te maken.
De Liefde van Christus uitstralen zodat een ander jaloers op je wordt.
Laten zien dat je in voorspoed dankbaar en in tegenspoed geduldig kunt zijn.

En joris als je in je nakende niksie wilt rond lopen doe het dan wel binnenshuis, want als je dat buiten zou doen dan klopt het weer net met je Christen zijn. :oops:

Terug naar “Archief”