1 kor. 10 : 23
Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen zijn niet oorbaar; alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen stichten niet.
Moderator: Moderafo's
(cursivering van Gershwin)cire schreef:Ik zit zelf ook in de Ger Gem en ik weet dat een heel aantal mensen vind dat je een pak aan moet als man. Ik heb dat nooit zo goed begrepen.
Bovendien komt het zo massief over op een willekeurige buitenstaander.
Gershwin schreef:(cursivering van Gershwin)cire schreef:Ik zit zelf ook in de Ger Gem en ik weet dat een heel aantal mensen vind dat je een pak aan moet als man. Ik heb dat nooit zo goed begrepen.
Dat is nou precies het punt: volgens mij werkt het op het terrein van getuige-zijn eerder negatief dan positief wanneer je je qua uiterlijk van de wereld onderscheidt (uiteraard binnen de grenzen van de kuisheid). Kan iemand dit weerleggen? dan hoor ik het graag.
Napoleon schreef:Gershwin schreef:(cursivering van Gershwin)cire schreef:Ik zit zelf ook in de Ger Gem en ik weet dat een heel aantal mensen vind dat je een pak aan moet als man. Ik heb dat nooit zo goed begrepen.
Dat is nou precies het punt: volgens mij werkt het op het terrein van getuige-zijn eerder negatief dan positief wanneer je je qua uiterlijk van de wereld onderscheidt (uiteraard binnen de grenzen van de kuisheid). Kan iemand dit weerleggen? dan hoor ik het graag.
tja, maar ik heb zonet in de auto (ik stond in de file, dus ik had te tijd) mijn mede-filemobilisten zitten observeren, en ongeveer driekwart van de mannen had een pak aan, dus om nou te zeggen dat je je in een pak van de wereld onderscheidt... maar ik begrijp je punt
joris schreef:wonderlijk hoe snel een geprek weer op de uiterlijke dingen terecht komt die niets met christelijk leven te maken hebben. Al loop ik de hele dag in mjin blote kont, dan nog kan ik Gods liefde laten zien aan de rest van de wereld.
Laten we a..ub stoppen met dat gezever waar onze ouders mee begonnen zijn, terug naar de waarden die in het geloof liggen en terug naar GOd zelf. Het gaat om een verandering van binnen uit.
Heer neem mijn hart, verander mij!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten