Dating sites

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2005 12:58

Klinkt lekker neutraal, contact zoeken. Maar blijkbaar bestaat er toch slechts één manier die contact mag heten als ik het zo bekijk: de bijzondere relatie tussen een man en een vrouw. Wat de afbeeldingen maken wel duidelijk dat het dáár om draait.
Goed, gewoon een vriend spreken mag blijkbaar geen contact heten. En bedankt! :x
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 dec 2005 13:47

Ze kunnen de site niet volgooien met foto's, dus moeten er keuze's gemaakt worden.. en ach, als je dan toch een plaatje er op wilt, neem je er eentje van een man en een vrouw, heb je ze van elk geslacht in 1 klap.. zo kun je het ook zien.. :wink:

maar tis wel 'n btje zo idd.. Misschien omdat het aantal mensen dat naar het andere geslacht zoekt 't grootste aantal is?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2005 21:01

Soms bekruipt mij het gevoel dat ik gewoon te nuchter voor deze wereld ben.
Als ik bijvoorbeeld alleen al voor de geest haal hoe sommige dames kunnen flirten, zonder dat ze je ook nog maar gesproken hebben... :?

Een beetje gaan zitten cyberflirten, terwijl je die ander nog nooit gezien hebt, en dus niet eens weet hoe de persoon in het echt is... Een beetje 'hoi schat' =P~ gaat zitten zetten boven je berichten in die toestand... En later weer net zo makkelijk het tegenovergestelde doen =; [-( , als ze ontdekt hebben dat je toch niet helemaal perfect aan de voorstellingen voldoet. Wat zeg ik? Ontdekt? :shock: Welnee, het vage gevoel hebben dat..., dat is al voldoende voor ze. (Want dat vage gevoel wordt onfeilbaar geacht.) Bijvoorbeeld omdat je een fotootje van jezelf hebt verstuurd waarin de kleurweergave niet helemaal 100% is, zodat je wat erg bleekjes lijkt bijvoorbeeld.
Ik vind het maar absurd!!
Maar ik weet uit ervaring dat er anderen zijn die daar aanmerkelijk minder moeite mee hebben...

(drool = kwijlen. Ik heb het net voor alle duidelijkheid even opgezocht in het woordenboek.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 dec 2005 21:07

Pfoe... aan je verhaal te merken heb je hier enige ervaring in.. jammer.. heb je dus wel iedere keer de verkeerde getroffen..
Kijk, jij hebt het nu over de dames.. ik wil mn ervaringen over de heren, of ja.. noem maar gerust vieze kereltjes wel vertellen? Nou, daar lach je toch gewoon om.. denk gewoon, die zijn niet wijzer!
Je moet overal de positieve kant van inzien :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2005 22:04

Een aantal jaren geleden heb ik me er inderdaad wel eens toe verlaagd om het fenomeen 'datingsite' uit te proberen. :oops: :oops: :oops:
Daar heb ik inderdaad ervaringen mee, die ik niet graag opnieuw beleef. Daar tref je van die hopeloze zoekers aan, die aanvankelijk heel lief doen, maar al snel merk je heel egoïstische motieven: 'als ìk de ware maar vind, en de rest mag creperen'. c|:) Totaal niet sociaal voelend. Helaas is het al te laat voor je om zo iemand van repliek te dienen, als je dat merkt.
Ach ja, zo word je wijzer. 6:)

Overigens ging die tweede zin, die over de flirtende dames, niet over het cybergebeuren. Dat was meer een uiting van de bevreemding die ik wel eens voel als nuchtere kat-uit-de-boom-kijker. :-k
Maar ach, op elk potje past wel een deksel. Ook op nuchtere kat-uit-de-boom-kijkers, heb ik gemerkt. :D

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 dec 2005 22:09

Gelukkig.. je blijft positief.. houden zo :wink: Natuurlijk past er op ieder potje een dekseltje.. al is het nog zo scheef! Zelfs op de hopeloze potjes dus.. :mrgreen: :wink:
Maar jij hebt ondervonden dat je daar geen dekseltje/potje kon vinden,maar bent toch een ervaring rijker..
Zie het al een mijlpaal in je leven :P
Pfft..filosofisch eigenlijk..

maar ehm, heeft er dan helemaal NIEMAND een positief woordje over voor zo'n site? Ik kan het me niet voorstellen..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 dec 2005 22:18

Nou, ik denk dat mensen die expliciet op zoek gaan naar een partner (waar Boekenlezer dus ook ervaring mee heeft) talrijk aanwezig zijn op zo'n site. Dat kan best goed gaan, maar persoonlijk vind ik het een perverse manier om iemand te leren kennen en ik kan me moeilijk voorstellen dat je zo een onbevangen start met de kennismaking maakt.

Dat ligt overigens niet perse aan de site zelf, maar wel aan de mensen die er komen. En dat probleem heb je met irl contacten met hen dus ook.

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 dec 2005 22:22

waardoor dus wel heel snel de hele site, incluisief bezoekers, over 1 kam geschoren worden

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2005 22:26

annvisser schreef:waardoor dus wel heel snel de hele site, incluisief bezoekers, over 1 kam geschoren worden
Dan moet je je als zelf respecterend individu maar niet verlagen tot zulk massagedrag.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 dec 2005 22:32

hmm.. kvoel me aangesproken.. :P Geweldig.. leuk dat je dat zegt..
Ik heb mezelf daartoe "verlaagd--jouw woorden", maar wel plezier gehad..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 dec 2005 22:37

annvisser schreef:waardoor dus wel heel snel de hele site, incluisief bezoekers, over 1 kam geschoren worden

Dat is jouw interpretatie. Het risico zou voor mij echter te groot zijn om me ermee bezig te houden, en de hele setting zou me toch te geforceerd zijn.

Bovendien denk ik dat, áls je dan zo graag iemand wilt, je je nog beter op refoweb kunt aanmelden omdat je dan veel sneller kunt zien of je een beetje dezelfde interesses hebt.

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 dec 2005 22:42

Natuurlijk, je hebt gelijk. Ik zat ook maar een beetje te stangen.. want, de meeste mensen beginnen al te gillen als ze het woord contact site horen, zonder dat ze er ook maar enige ervaring in hebben, of er zelfs maar eens gekeken hebben! Plus dat diegene die ervaring in hebben, dit keer dus de meesten negatief, het nog een beetje voeren..
Dat vind ik een beetje jammer..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2005 22:43

annvisser schreef:hmm.. kvoel me aangesproken.. :P Geweldig.. leuk dat je dat zegt..
Je wilt toch niet bekennen dat jij daar naar toe bent gegaan om zo een toekomstige echtgenoot te leren kennen? Ik bedoel.. je gaat toch niet serieus op zoek naar iemand, via een website?

Dan liever refoweb, gewoon ongedwongen, misschien komt er wel wat uit voort..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 dec 2005 22:47

Raido schreef:
annvisser schreef:hmm.. kvoel me aangesproken.. :P Geweldig.. leuk dat je dat zegt..
Je wilt toch niet bekennen dat jij daar naar toe bent gegaan om zo een toekomstige echtgenoot te leren kennen? Ik bedoel.. je gaat toch niet serieus op zoek naar iemand, via een website?

Dan liever refoweb, gewoon ongedwongen, misschien komt er wel wat uit voort..

Nee!! Alsjeblieft zeg.. Je begrijpt me vekeerd.. Ik ben op "op zoek naar jou "geweest, maar zeker niet voor een toekomstige echtgenoot..(giller :mrgreen: ) Kheb er gewoon ontzettend veel plezier gehad, je wilt niet weten hoeveel bekenden je er nog tegenkomt! Khad toen n xtje zo'n mailtje gekregen.. en tsja.. zo rolde ik er in!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2005 22:49

Aragorn schreef:Bovendien denk ik dat, áls je dan zo graag iemand wilt, je je nog beter op refoweb kunt aanmelden omdat je dan veel sneller kunt zien of je een beetje dezelfde interesses hebt.

Refoweb als ontmoetingsplaats?
Heb ik nooit zo ervaren. (Maar ja, ik heb ook nog geen refoweb-meetings bezocht.)
Ik had tot nu toe het beeld:
- je hebt relatiewebpagina's, waarmee je makkelijk een ontmoeting kan regelen, maar helaas ligt het zoeken naar de ware daar te dik bovenop, wat tot vervelende ervaringen leidt,
- je hebt ook webpagina's waar je meer zakelijk/nuchter met mensen communiceert, maar dat leidt niet tot ontmoetingen.
'k Zou het best leuk vinden, hoor, een ontmoeting met de mensen van Refoweb. Of als ik eens met een dame pb's uitwissel - is wel eens gebeurd - ook eens wat verder te gaan, en elkaar te ontmoeten. Juist omdat er dan niet zo de druk is van 'het gaat om het vinden van de ware' maakt het leuk. Het mag ook zonder bijbedoeling, gewoon heel nuchter. Lekker gezellig en ontspannen, zonder wat erbij. Maar dat is gewoon niet gebeurd.

Maar ik heb wel opgevangen dat er hier wel zijn, bij wie dat bepaald anders is.

Terug naar “Archief”