Vers van de pers: Moordaanslag op Theo van Gogh

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 16 nov 2004 10:49

Optimatus schreef:
Mr. J schreef:
eddywally schreef:Ik vindt het heel jammer dat er iemand vermoord is om een zinloze iets, maar aan de andere kant Theo van Gogh deed wel uitspraken die voor islamitsche personen erg vervelend waren. Ik vindt dat in Nederland erg veel moet veranderen want als je de laaste tijd ziet wat er gebeurd in Nederland (denk maar de moord op Pim Fortuyn.

Precies daar ben ik het nou eens volledig mee eens!!! Ik denk dat er nog meer 'discrimineerdende' mensen gaan 'sneuvelen' doordat ze dingen zeggen over de islam die die mensen niet aanstaan. Let maar op wat ik zeg!! :|

En ik verwacht dat die lonsdale-debielen nog meer moskeeën plat zullen branden en mogelijk ook tot moord over zullen gaan.

En voor je het weet zitten we in een negatieve spiraal (of zitten we daar al in?) die in het uiterste geval leidt tot een (burger)oorlog...

Overdreven? 1933 had veel weg van de huidige situatie, alleen zijn de joden nu moslims geworden.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 16 nov 2004 10:53

Pieter schreef:
Optimatus schreef:
Mr. J schreef:
eddywally schreef:Ik vindt het heel jammer dat er iemand vermoord is om een zinloze iets, maar aan de andere kant Theo van Gogh deed wel uitspraken die voor islamitsche personen erg vervelend waren. Ik vindt dat in Nederland erg veel moet veranderen want als je de laaste tijd ziet wat er gebeurd in Nederland (denk maar de moord op Pim Fortuyn.

Precies daar ben ik het nou eens volledig mee eens!!! Ik denk dat er nog meer 'discrimineerdende' mensen gaan 'sneuvelen' doordat ze dingen zeggen over de islam die die mensen niet aanstaan. Let maar op wat ik zeg!! :|

En ik verwacht dat die lonsdale-debielen nog meer moskeeën plat zullen branden en mogelijk ook tot moord over zullen gaan.

En voor je het weet zitten we in een negatieve spiraal (of zitten we daar al in?) die in het uiterste geval leidt tot een (burger)oorlog...

Overdreven? 1933 had veel weg van de huidige situatie, alleen zijn de joden nu moslims geworden.
`

@Optimatus --> en andersom ook, die islamieten zullen ook nog meer mensen gaan doodschieten/steken what ever!!!

@Pieter --> daar zitten we idd al in en veel en veel verder dan wij dat ook maar kunnen inbeelden :| :?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 nov 2004 13:53

De moord op Pim Fortuyn is niet te vergelijken met de moord op Theo van Gogh, dat ten eerste. Ten tweede zal er wel iets moeten veranderen, maar wat? Wil je de vrijheid van meningsuiting afschaffen? Ik vind het onzin om te stellen dat Theo van Gogh (al dan niet indirect) de moord over zichzelf heeft afgeroepen. Een moord is een moord, punt. En Van Gogh heeft zich op de vrijheid van meningsuiting beroepen, met succes en terecht.

Er zal denk ik nog wel het nodige gebeuren de komende tijd...

Terug naar “Archief”