Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor christien » 18 jul 2013 15:34

schelpje3 schreef: Verloskdge woont in het Noorden, vrouw in kwestie woont in Brabant. Ze was onder behandeling van een gyn. Mevrouw zat in het publiek, maar wilde verder geen commentaar geven.

Verloskdge ging "aan de slag", mevrouw wilde beslist niet naar het ziekenhuis, maar het vorderde niet. Dus toch naar het ziekenhuis. Hoe hebben ze hen daar ontvangen?
Was het nu toch een geval "eigenwijsheid"?
Of overschatting? Dat had ik willen horen, nu kregen we alleen een soort verslag hoe het gegaan was.
Er blijkt een netwerk te zijn met populaire vroedvrouwen, ik had daar nog nooit van gehoord, jullie wel?
Wie gaat er, als je in Middelburg woont, nu een vroedvrouw uit den Haag laten komen?
Ik heb geen zin om het nog eens na te kijken, het was warm, heel laat ondertussen pf ik was duffig :D
Maar jij snapt wel hoe het verhaal in elkaar zit begrijp ik?

Je hebt in Nederland keuze vrijheid welke verloskundige je kiest. Wel is het de verantwoordelijkheid van een verloskundige om tijdig bij een vrouw te kunnen zijn. Dus als de verloskundige dat kan verantwoorden is dat goed. Wat achteraf bleek dat deze mevrouw een conflict had met haar gyn. Deze wilde een verplichte keizersnede ivm de vele risico die een natuurlijke tweelingbevalling met zich mee brengt als een van de kinderen in stuit ligt.
Uiteindelijk komt er denk ik ook een groot stuk angst bij kijken en het geen vertrouwen hebben in het ziekenhuis waarvoor deze vrouw de keuze heeft gemaakt voor deze verloskundige. De verloskundige heeft uiteindelijk besloten toch te gaan helpen en tijdig ingeschat dat deze mevrouw toch naar het ziekenhuis moest toen de onsluiting niet vorderde. Waarop in het ziekenhuis na 3 uur als nog een keizersnede gepland is.

Een van de verwijten was dan ook dat deze mevrouw meerdere medische indicatie's had om in het ziekenhuis te bevallen en daarom niet door een verloskundige in de thuissituatie geholpen had mogen worden. Gelukkig is het in deze situatie goed gegaan maar het had ook heel anders kunnen verlopen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jul 2013 16:04

Okay, jij was wat wakkerder dan ik :wink:
Je moet je bij een verlosk. ook veilig voelen, net zo goed als bij een gyn.
Ik zou ook liever wat verder gereden zijn, maar ik had een hele goede op loopafstand.
Het zal niet fijn voor haar zijn, zo'n smet op haar CV.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 18 jul 2013 18:07

nelly schreef:waar vullen jullie je verlof-tijd een beetje mee in?
Toen ik werkte keek ik er echt naar uit, maar nu het eenmaal aangebroken is, heb ik ook wel weer zin om aan het werk te gaan.. :oops: 6 weken thuis vindt ik eerlijk gezegd flink lang... :oops:
Had van te voren wel een lijstje gemaakt, maarja dat slinkt aardig hard na een paar daagjes..
Ben niet echt iemand die op de bank gewoon ff lekker gaat zitten, ben graag bezig ;) :)
Iemand nog ideeen? :-oo

Ik werk volgende week ook voor t laatst, heb dan in totaal 9 weken vrij. Eerst 3 weken vakantie, daarna aansluitend verlof. Ik kijk er ook wel naar uit, maar heb ook zoiets van: wat moet ik al die tijd doen?! Het scheelt dat het babykamertje nog niet helemaal klaar is, dus dat zou ik dan helemaal in kunnen richten en klaar kunnen maken... Verder staat de kelder schoonmaken nog op mn lijstje, maar ik weet niet of ik dat ga doen, gezien het flinke aantal spinnen en ander ongedierte wat er loopt/vliegt/hangt :-oo
Verder zit ik nu ook regelmatig op de bank, gewoon te niksen. Of buiten. Terwijl ik ook absoluut geen persoon ben/was om stil te zitten. Ik ben ook graag bezig. En als het te lang naar mn zin duurt om op de bank te hangen, dan duik k de keuken vaak in om weer iets te bakken of uitgebreider te koken voor de maaltijd. En ik verdeel alle huishoudelijke taken: maximaal 2 dingen op 1 dag. Of 1 grote beurt aan bijv. de slaapkamer/badkamer/woonkamer op 1 dag. De rest van de dag vul k wel met wat leukere dingen, vooral nu het zo warm is. Dan moeten de voetjes echt omhoog om 's avonds nog een rondje te kunnen lopen :D
En zo ongemerkt vind ik de tijd toch wel snel gaan... Een dag is zo om! :wink:
Szent az Úr

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jul 2013 19:58

Inmiddels 34 weken, tijd vliegt!
Het gaat allemaal prima hier.

Zijn net terug van de vakantie,
twee weken kamperen in Duitsland in eigen tent.

Heerlijk gehad, maar met mijn grote buik werd het lopen wel erg zwaar.
Ben dus ook wel weer blij terug te zijn, nu uitrusten van de vakantie.... :)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 18 jul 2013 20:31

Duschka schreef:@alle andere zwangeren
Hoe is het?

Lang geleden, maar daar ben ik weer een keer.
Ik ervaar het alles momenteel als best zwaar...
Bij de laatste onderzoeken zagen ze alles wat al eerder gezien is, plus gaatje tussen hartkamers en -boezems en enorm vergrote nieren. Wij stonden er steeds best positief in, willen met alle liefde voor een gehandicapt kindje zorgen. Maar alle onzekerheid en daarbij mijn gevoel is het op dit moment moeilijk. Ik voel het kindje ook amper. Eigenlijk nooit spontaan tussendoor. Moet er echt voor gaan liggen en dan komt er soms iets. Dat maakt ook onzeker. Heb ook hoge bloeddruk, 2 keer in de week op controle. Constant (enorme) hoofdpijn, benauwd en weinig energie. Daarbij heeft mijn moeder (waar ik in alles helemaal op reken/ steun, vooral qua oppas) het verschrikkelijke nieuws gekregen dat ze kanker heeft. Helemaal verslagen daarvan....
Zet mij nu in voor de kids, daar wil ik er voor zijn en er van genieten. Het zijn ook heerlijke boys! Verder doe ik wat lukt (de normale dingen; boodschapje, was, eten etc.) en proberen we bij de dag te leven.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jul 2013 20:39

Wat een vreselijke berichten, 654321!

Wil je heel veel sterkte toewensen, en kracht van God!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 jul 2013 21:32

Wat een tegenslagen 654321, Je groeit er zo heel anders naar toe. Hoe lang moet je nog?
heel veel sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jul 2013 21:37

Hier word ik even heel erg stil van en weet ik echt niet wat ik moet zeggen.
Wil je heel veel sterkte toe wensen in deze moeilijk en zware tijd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jul 2013 05:49

Wat een heftige berichten 654321... heel veel sterkte en Gods nabijheid en kracht.. lijkt me vooral psychisch ook erg zwaar, zo'n onzekere situatie.

@Ag voor mijn gevoel had je al moeten bevallen, nee dus. Succes met de laatste loodjes!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 jul 2013 06:09

@654321, man en kids: héél veel sterkte in deze onzekere tijd! Gods kracht & nabijheid toegewenst, ook voor je moeder....
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 19 jul 2013 06:38

mw schreef:@654321, man en kids: héél veel sterkte in deze onzekere tijd! Gods kracht & nabijheid toegewenst, ook voor je moeder....
Szent az Úr

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 jul 2013 08:32

mw schreef:@654321, man en kids: héél veel sterkte in deze onzekere tijd! Gods kracht & nabijheid toegewenst, ook voor je moeder....
!!!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 19 jul 2013 09:32

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 jul 2013 09:49

Veel sterkte toegebeden 654321!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 jul 2013 11:00

Wat een moeilijke tijd voor jullie, 654321! Heel veel sterkte en Gods nabijheid!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”