Concerten die komen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kris
Mineur
Mineur

Re: Concerten die komen

Berichtdoor Kris » 06 jun 2010 21:48

Marnix schreef:Hm nou ja, ik heb deze reactie een beetje laten liggen omdat het nog zo'n lap is. Ik ga het dan ook maar kort houden. Ik ben het er mee eens dat sommige bands te vaak komen, aan de andere kant hoor ik ook wel eens iets over dat het in de christelijke wereld lastig is met boeken en daarnaast hebben we te maken met een smaakgebonden gedeelte. Flevo is wat opgeschoven naar de mainstream kant en daar kan je blij mee zijn of niet, het zorgt voor een verandering in de line-up.

Dat ze main stream zijn geworden maakt me eerlijk gezegd niet veel uit, maar ik vind de bands die ze boeken gewoon niet goed, origineel of spannend. Dat geldt voor de kleinere bands en ook voor de grotere bands. Daarbij maakt het me niet veel uit of het nu om alternatieve bands gaat of om main stream bands. Eerlijk gezegd staat mijn smaak hier los van. Als het puur om mijn smaak zou gaan, zou Flevo een compleet ander festival worden of zou ik helemaal niet naar Flevo moeten willen gaan, maar daar gaat het niet om.

En tja, christenen zijn misschien ook wel iets sneller tevreden, omdat je samen een wat sterker "wij-gevoel" hebt, naast passie voor muziek heb je nog meer gezamenlijk en zijn er ook meer dingen te doen, is de sfeer voor mensen speciaal etc.

Fair enough, maar dan blijft mijn punt staan, dat ieder ander festival afgestraft wordt op een slechte line-up en ik denk dat dat voor Flevo ook wel goed zou zijn, zei een vriend van me onlangs: dan leren ze het misschien eindelijk eens. :)

Gisteren overigens wel een stukje Leeland gezien en ik denk dat dat toch wel een succes wordt op Flevo, gezien de populariteit, hoeveel cd's ze verkochten enzo.... en ik vond hun optreden ook niet verkeerd. Niet helemaal mijn stijl, maar het zat goed in elkaar.

O, ik zeg ook niet dat Leeland een slechte band is en dat ze nooit naar Flevo zouden mogen komen, maar wel dat ik het stom vind dat ze deze band dit jaar halen. Het is dan net een maandje of wat geleden dat ze hier waren!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2010 12:50

Tja, maar Leeland is nieuw en ontzettend aan het groeien en groot aan het worden in Europa. Logisch dat ze dan juist dit jaar Leeland halen. Als ze er volgend jaar staan zegt iedereen weer: Tja, nu kent iedereen het wel. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Switch
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Switch » 27 jul 2010 22:17

Ik ben wel blij dat Leeland komt, ondanks dat ze op de EOjd zijn geweest (was ik niet bij) is het wel een publiekstrekker.
Ik hoop dat er snel een rooster met tijden en artiesten e.d. op de site komt te staan!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2010 10:58

Die is er, staat nog niet gelinkt maar hij bestaat al wel.

http://www.flevofestival.nl/index.php?action=timetable
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Switch
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Switch » 23 aug 2010 23:19

wanneer was het festival?
Laatst gewijzigd door Switch op 02 mei 2011 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 09:48

Ik heb het ook naar mijn zin gehad, leuke optredens gezien, bij sommigen ook hard weggelopen ;) Zoals Leeland... die kwamen eerst even het veld op en stonden opeens praktisch naast me dus toen dacht ik: Beetje uit het camerabeeld blijven, straks word ik als Leeland-fan getypeerd :D Maar goed, Leeland is wel aardig maar niet helemaal mijn ding.

Anyhow, ik heb me wel vermaakt, met als positieve uitblinkers:

- The Listening (geweldig optreden)
- Trinity (vrolijk en dansbaar)
- Timbre (lekker relaxt)
- People get ready (iets minder relaxt, net zo lekker)
- Rue Royale (heelijke eerlijke pure muziek)
- Violet Burning (ouderwets goed)
- Flatfoot (wordt een beetje afgezaagd maar blijft een leuk feestje)
- Illuminandi (toch nog een aardige metalband) :)
- Reilly (vrolijk, violen in moderne muziek blijf ik leuk vinden)
Laatst gewijzigd door Marnix op 24 aug 2010 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 aug 2010 10:16

FlatfooT Marnix ;) In het programmaoverzicht stond het ook al fout haha.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 10:27

hehe, ja, daarom ben ik het ook fout gaan overnemen denk ik :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 aug 2010 10:33

Mij werd maanden geleden gevraagd of ik zin had om mee te gaan, maar een blik op de line-up was voor mij de reden dat sowieso niet te doen. Wat een mátige line-up zeg! Weinig bands die ik muzikaal/tekstueel interessant vindt en veel bands die in hun genre de middelmaat niet halen of niet overstijgen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 12:02

Dat dacht ik van tevoren ook, maar ik vond het absoluut niet tegenvallen. Alleen jammer dat er donderdagavond weinig te doen was / het zo snel afgelopen was.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 sep 2010 12:21

Gisteren naar baroeg open air geweest in Rotterdam. Wat gezellig :)
*onderschrift verwijderd door moderator*

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 sep 2010 19:02

Ik vond Leeland saai op Flevo, na drie liedjes had ik het wel gezien dus toen zijn we naar Illuminandi geweest. Dat was best wel aardig :) Trinity vond ik ook leuk, ze maakten er een mooie show van. Verder heb ik geloof ik amper bands gezien, ben meer een lezingen-mens. Maar 1 dag Flevo was wel genoeg voor dit jaar. Ik word er te oud voor, de onderwerpen van de lezingen heb ik allemaal wel overdacht en ik steek er weinig nieuws meer van op.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2010 14:38

Hehe. Sterkte ;)

Ik ben na 2 nummers Leeland ook naar Illuminandi gegaan, kon dat inderdaad wel waarderen. Volgens mij heb ik jullie er ook nog gezien ;)

Ik vind trouwens dat er best wel wat leuke "vagere" bandjes waren, zoals Rue Royale en Timbre enzo. Wat meer relaxte vorm van muziek luisteren zeg maar :)

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 okt 2010 15:16

Vrijdag ben ik naar de Baroeg in Rotterdam geweest. Een vriend van mij speelt in librium (hij speelt gitaar) en die band stond in het voorprogramma van sinister. Was erg gezellig.

Zaterdag ben ik naar de bibelot geweest in Dordrecht. Oceansize trad daar op met in het voorprogramma vessels en rinoa. Vessels en oceansize waren erg leuk alleen rinoa was vreselijk. Leek wel emocore :?
*onderschrift verwijderd door moderator*

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 okt 2010 15:32

Wij gaan woensdag naar the Cat Empire in Paradiso. Erg veel zin in :) Blije muziekjes, wordt vast een vrolijk / dansbaar concert.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”