Markie schreef:Alleen God weet of het oprecht is, of weet jij van jezelf wel wanneer je oprecht bent? Alleen dan zal het vergeven worden.
Ik ga toch niet iets zeggen en maar hopen dat ik eerlijk ben?
God gemeen noemen doe ik persoonlijk liever niet. Ook bega ik zeker niet alle zonden zonder ik weet wat ik fout doe, maar dat zei ik net al. Ik zei dus dat een mens geneigd is tot alle kwaad. Je vraagt waar ik het lef vandaan haal om alles fout te doen, terwijl ik weet dat het fout is..
Dan denk ik dat iedereen veel lef heeft, en niet alleen ik. Of bega jij geen zonden? Als je het wel doet heb je dus evenveel lef dan mij en speel ik je die vraag dus terug.

Je mag hem wel terugspelen maar het ging er juist om dat je eerdere opmerking een beetje weerspreekt.
Ik doe dingen fout ja.
En nu is de mens plots ook nog geniegd tot alle kwaad? Nou dan kun je het me al helemaaaaal niet kwalijk nemen als ik zelfmoord pleeg. Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat de discussie met jou tot weinig leid; je ziet niet in hoezeer je jezelf steeds tegenspreekt en volgens mij gaat het me niet lukken om het je uit te leggen, als je 'vragen terugspeelt' puur omdat ik dat deed.. dan begrijp je niet waar het om ging.
Dat het hoge nood is, is zeker.Je gaat wel de mist in door te stellen dat zelfmoord niet voor eigen genot zou zijn.
Je van het leven beroven omdat het leven klote is, is van een heel andere orde dan een meisje van 14 verkrachten omdat je dat lekker vind, chips te stelen omdat je honger hebt, enz enz. Hoe dan ook, ik ontken niet dat het een zonde is, dus je punt is me onduidelijk.
Met deze stelling beweer je dus dat er vergeving plaats kan vinden voordat de zonde begaan is. Dat is in mijn visie een vreemde gang van zaken.
Natuurlijk beweer ik dat. Jezus is namelijk al gestorven. Al onze zonden zijn vergeven. Bovendien, ga er nou eens op in,
vergeving na elke zonde, en na berouw, is niet reeelZelfmoord is dus als het er op aan komt ook voor eigen genot.Men kan het hier niet meer aan, en daarom maakt men maar een eind aan zijn/haar leven omdat men het beter denkt te krijgen. Egoistisch ook.
Vind je dat nou leuk om dat zo te zeggen? Dat het egoistisch is? Snap je wel wat iemand in zo'n positie voelt? Je begrijpt er echt helemaal niets van heh? Vind je het leuk om al die mensen zo te veroordelen? Het is echt net alsof je er van geniet dat ze dan naar de hel gaan in jouw optiekt, terwijl jij nog steeds lekker vergeving kan vragen. Begin maar met vergeving vragen voor het op deze manier veroordelen van mensen; mensen waar Jezus
ook voor gestorven is! Voor alle zonden!
Ja dat is noodzakelijk. En je hoeft niet voor elke zonde apart vergeving te vragen. Dat heb ik ook nergens beweerd. Integendeel zelf!
Ik heb net geschreven dat mensen, dus ook ik, zich van veel zonden niet eens bewust zijn!Ff goed lezen dus

Dus je hoeft
niet voor elke zonde apart vergeving te vragen? Als je het maar wel doet nadat je de zonde begaan hebt? En je moet berouw hebben over iets wat je dan misschien niet eens weet? Als je je maar globaal gezien zondaar voelt? Nou dat zal wel lukken bij mensen die zelfmoord plegen. Zeker als ze een nog veel groter schuldgevoel word aangepraat door mensen die ze uitmaken voor egoist.
Maar dan kan ik ook berouw hebben net als ik van de flat af spring toch? En waarom is het allemaal noodzakelijk? Zou je voor de grap bijbelteksten erbij willen pakken?
Markie schreef:Dat is idd een ziekelijke redenering ja. Hij is wel juist. Als je de hand aan jezelf slaat ben je idd de klos. Omdat je dan geen vergeving meer kunt vragen voor de door jezelf begane zonden.
Misschien moet je je dan eens afvragen wat daar nog rechtvaardig aan is. En of dat wel klopt, als zogenaamd voor God de zonden gelijk zijn. Of
jij dan niet naar de hel gaat als je nu van de trap valt en je nek breekt, zonder gebeden te hebben voor vergeving voor vanochtend. Je zegt eigenlijk dat God Zijn rechtvaardigheid ziekelijk is, maar dat accepteer je vervolgens ook nog! God's ondoorgrondelijkheid zeker

. Misschien heb je wel een heel verkeerd beeld van God dan, want mijn God walgt net als wij van die redenering.
Dan is er nog het menselijke aspect. Dat ik er echt treurig van word om te zien met hoe weinig medeleven er zo makkelijk word neergekeken op mensen die zo ver in de put zijn gevallen (en er in worden getrapt!). Wat een onbegrip. Zou je niet liever ongelijk hebben in dit gesprek? Ja toch? Zo klinkt het niet, zo klinkt het jammergenoeg nooit als discussier gaan over het oordelen over mensen. Ik zou liever niet oordelen, misschien ben ik wel raar dan.