De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor hettys » 18 mei 2014 15:14

ineke-kitty schreef:hettys: "dat is geklets"

Nee maar, werkelijk?

Woon jij al 10 jaar in Frankrijk, en ben jij bekend met de Franse cultuur?
Wel, ik kan je verklappen, dat die op vele manieren afwijkt van de Nederlandse cultuur,
dus wie kletst er hier nu.

In Frankrijk is de cultuur gewoon westers net als hier. Het wijkt in die zin af dat de meeste mensen Katholiek zijn, bij ons is dat vooral in het zuiden van het land. Kleine cultuurverschillen, natuurlijk.

Waar ik maar mee wil zeggen dat een andere cultuur, NIETS te maken heeft met de valse godsdienst van de Islam, en dus niet vereenzelvigd kan worden met de cultuur van een bepaald land.

Natuurlijk wel. Kijk naar ELK land in de wereld en je ziet dat cultuur en religie hand in hand gaan.

Overigens neemt de Franse regering harde maatregelen tegen "strijders" van de Islam, die na hun "opleiding" in Syrie gevolgd te hebben, proberen Frankrijk weer binnen te komen.
Zij worden zonder pardon voorgoed het land uitgezet.
Daar kan onze regering wat van leren.

Oh ja? hier worden gewortelde kinderen, die niets anders kennen dan nederland en de nederlandse taal uitgezet.

En blijkbaar ben je niet bekend met de Handelingen der apostelen, en de vervolgingen door de Romeinse keizer Nero die de eerste christenen de arena instuurde om door de leeuwen verscheurd te worden, en ze aan palen ophing en in brand stak om zijn tuin te verlichten.

Dat heb ik toch gezegd? Er was christenvervolging, tijdens een bepaalde periode, en nog steeds wel. Ik zeg daarbij dat christenen de joden 1700 jaar lang hebben vervolgd. en iedereen die misschien een ketter was.

Dus lees jij zelf maar eens je geschiedenisboekjes, voordat je van alles roeptoetert over "wie nu wie" heeft vervolgd.

Dus wie heeft er hier nu geen historisch besef.

Je bent een beetje selectief in je historisch besef en daarbij wil je niet iets leren uit de geschiedenis. Je wilt blijkbaar niet weten wat kerstenen inhield. (dwingen om christen te worden) Mensen vermoorden omdat je een andere religie hebt komt in het oude testament veelvuldig voor. Net als het houden van slaven, wat bijbels gezien goedgekeurd wordt. Dat is cultuurverschil.

Echter betekent de 'naam' christen nog niet dat je dan ook werkelijk een volgeling van Christus Jezus bent. Wel, de "geschiedenis' heeft dat inderdaad bewezen.

Dat is je reinste onzin. Wie besluit om z'n leven te wagen in dienst van het geloof, maakt dat je zeer toegewijd bent. Dus wie zijn leven waagt om turken te gaan uitmoorden in Jeruzalem, is een toegewijd christen.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 mei 2014 15:28

Inderdaad, zo staat het in de Bijbel, dat God alle volkeren die zich groot gemaakt hebben tegen den HEERE, zal verdelgen, zo ook Moab, want het hele hoofdstuk 48 gaat over de Moabieten.
En over dit volk, net zoals Ammon, Edom, Arabie en Babel zal een oordeel komen.

Het zijn allen volken rondom Israel en al deze volken zijn Islamieten.
Ik heb dat overigens al eens eerder uitgelegd, dus begin niet te jammeren over Jer. 48:10 waar gesproken wordt over een zwaard wat niet van bloed onthouden mag worden, want het gaat hier over een nog TOEKOMSTIGE profetie.

De Here Jezus zegt zelf in Mattheus 26: 52 : Toen zeide Jezus tot hem: Keer uw zwaard weder in zijne plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan.
Hier wordt dus het tegenovergestelde gezegd door de Heer ZELF.
Nergens roept de Here Jezus op tot geweld, of het hanteren van een zwaard om te doden.

Echter de Islam doet dat voortdurend in de Koran.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 mei 2014 15:33

hettys: " Dus wie zijn leven waagt om turken te gaan uitmoorden in Jeruzalem, is een toegewijd christen".

FOUT!!

Het is iemand die een instrument is in de handen van de duivel zelf, beste Hettys.
Dat was in het verleden zo, en dat is tot op vandaag de dag zo.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 mei 2014 19:36

ineke-kitty schreef:hettys: " Dus wie zijn leven waagt om turken te gaan uitmoorden in Jeruzalem, is een toegewijd christen".

FOUT!!

Het is iemand die een instrument is in de handen van de duivel zelf, beste Hettys.
Dat was in het verleden zo, en dat is tot op vandaag de dag zo.

Waren de Israëlieten dan ook werktuig van de duivel toen ze alle Kanaänieten gingen uitmoorden?

Deut 20:
10 Wanneer u een stad nadert om ertegen te strijden, moet u haar vrede aanbieden.
11 En als zij de vrede met u aanvaardt en de poorten voor u opent, moet het zó zijn dat heel het volk dat erin aangetroffen wordt, herendienst voor u verricht en u dient.
12 Maar als ze geen vrede met u sluit, maar oorlog tegen u voert, dan moet u haar belegeren.
13 En de HEERE, uw God, zal haar in uw hand geven. Vervolgens moet u al wie mannelijk is met de scherpte van het zwaard slaan.
14 Alleen de vrouwen, de kleine kinderen, het vee en alles wat zich verder in de stad bevindt, al haar buit, mag u voor uzelf roven. U mag van de buit van uw vijanden, die de HEERE, uw God, u gegeven heeft, eten.
15 Zo moet u met alle steden doen die heel ver bij u vandaan zijn, die niet bij de steden horen van deze volken hier.
16 Maar van de steden van deze volken die de HEERE, uw God, u als erfelijk bezit geeft, mag u helemaal niets wat adem heeft, in leven laten.
17 Voorzeker, u moet hen volledig met de ban slaan: de Hethieten, de Amorieten, de Kanaänieten, de Ferezieten, de Hevieten en de Jebusieten, zoals de HEERE, uw God, u geboden heeft,
18 opdat zij u niet leren handelen overeenkomstig alle gruwelijke dingen die zij voor hun goden gedaan hebben, zodat u tegen de HEERE, uw God, zou zondigen.

Dus, als ze geen slaaf willen worden, moet je alle mannen vermoorden, maar de vrouwen mag je buitmaken. haha. Waarvoor worden die vrouwen nog gebruikt, denk je.

Het vermoorden van die mannen is duivels?
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 mei 2014 20:14

hettys

Je haalt er nu van alles bij, wat hier niet aan de orde is.
God ZELF heeft de volken verdreven uit het land Kanaan , omdat Hij dat land had beloofd aan Abraham en zijn nageslacht. Jozua was de eerste strijder die God daarvoor aangesteld had.

Israel zal dat land dan ook in de toekomst rechtmatig bezitten omdat het Gods volk is.
Het gebied waarin Israel in de toekomst zal wonen, zal zelfs uitgebreid worden tot aan de Eufraat.
God ZELF bepaalt in de toekomst de landsgrenzen voor Zijn volk.

Enfin, Deut. 20 spreekt voor zich.
Niks om over te jammeren.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 mei 2014 08:57

Het beleg van Wenen.

De kruistochten, een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de Christenheid, zijn voorbij.
Het Turkse, Ottomaanse rijk was al eeuwen, sinds de 14e eeuw, een machtig Islamitisch wereldrijk. Een kalifaat.
Een groot deel van de Balkan, Egypte, Noord-Afrika en streken om de Perzische Golf en de Kaspische Zee lagen binnen de grenzen van het reusachtige Ottomaanse [ Turkse] rijk.
In 1529 werd zelfs Wenen belegerd.
De toegangspoort tot Parijs, Rome en tot heel West-Europa.
Maar door de invallende winter en de kou die daarbij hoorde in die tijd, moest sultan Suleiman de Prachtlievende zich terugtrekken.

In die tijd was de Islam weer volop bezig de hele wereld onder de voet te lopen.
Ik zal meer over Turkije en het Ottomaanse wereldrijk later behandelen, met betrekking tot mogelijke eindtijdscenario's .
In de zomer van 1683 gaf sultan Mehmet IV opdracht aan grootvizier [ generaal, legerleider] Kara Mustafa om Wenen te veroveren.
Hij kreeg een leger van 138.000 man mee.
Oostenrijk dat al zo'n anderhalve eeuw strijd voerde tegen het machtige Ottomaanse rijk, was zeer verzwakt. In Wenen waren er slechts 30.000 soldaten.
In de stad dreigde ook een pestepidemie uit te breken. De Paus in Rome stond doodsangsten uit.
Hij vreesde terecht dat de Turkse troepen na de eventuele val van Wenen, naar Rome zouden doorstoten en de stad zouden plunderen en verwoesten.
Frankrijk reageerde niet op smeekbeden om hulp.
De Zonnekoning bleef feesten in Parijs.
De Fransen verwachtten de val van Wenen, waarna de Franse Zonnekoning, Louis XIV [1643-1715] Europa zou kunnen opdelen tussen Turkije en Frankrijk.

Het zag ernaar uit dat het oude "Heilige Roomse Rijk" [ Oostenrijk, Saksen, Beieren en Franken] nu door de Islamitische troepen onder de voet gelopen zou worden.
Plotseling kwam er hulp uit een totaal onverwachte hoek.
De 12e September 1683 verscheen de Poolse koning, Jan Sobieski met een betrekkelijk klein leger van 70.000 man Polen, Duitsers en Oostenrijkers op het slagveld bij Wenen.
Na een slag van ongeveer 13 uren gaven de Turken zich over en trokken terug naar Hongarije.
Dit was de tweede keer dat de Islam aan de poorten van Europa stond.
Het belang van het beleg van Wenen, of liever de mislukking ervan, is heel groot.
Wenen stond op het punt te vallen en Europa zou dan open liggen voor het Turkse, Ottomaanse rijk, en dus voor de Islam.
Weer was Europa net op het nippertje gered van Islamitische overheersing.
Voor het Turkse Ottomaanse rijk was deze nederlaag een eerste begin van het einde.
Maar het Turkse kalifaat zou nog ruim twee eeuwen heersen over een groot deel van Oost-Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

wordt vervolgd

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 19 mei 2014 16:42

ga een boek schrijven :lol:

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 19 mei 2014 18:11

ineke-kitty schreef:hettys

Je haalt er nu van alles bij, wat hier niet aan de orde is.
God ZELF heeft de volken verdreven uit het land Kanaan , omdat Hij dat land had beloofd aan Abraham en zijn nageslacht. Jozua was de eerste strijder die God daarvoor aangesteld had.

Israel zal dat land dan ook in de toekomst rechtmatig bezitten omdat het Gods volk is.
Het gebied waarin Israel in de toekomst zal wonen, zal zelfs uitgebreid worden tot aan de Eufraat.
God ZELF bepaalt in de toekomst de landsgrenzen voor Zijn volk.

Enfin, Deut. 20 spreekt voor zich.
Niks om over te jammeren.

Nee, God heeft die volken niet zelf verdreven. Israël was een instrument in de handen van God om die Kanaänieten te verdrijven. God gaf ze opdracht. Dus in naam van God werden die volken verdreven/ uitgemoord.

Dat is hoe religieuze mensen soms denken: God wil het dus mag ik (moet ik) moorden.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 mei 2014 18:19

Hettys

Wat religieuze mensen soms denken, is niet aan de orde.
God Zelf gaf opdracht de volkeren te verdrijven uit het land Kanaan, en wil jij nu Hem daarvoor ter verantwoording roepen?
Wat jij suggereert met je opmerking "God wil het dus mag ik [ moet ik] moorden" heeft niets met het plan wat God heeft met Israel te maken, dus laat dergelijke suggestieve opmerkingen maar achterwege.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 19 mei 2014 20:18

hettys schreef:

Het eerste vers dat je aanhaalt gaat over terugvechten, dus niet over zelf aanvallen.
Het tweede vers gaat over mensen die anderen van Allah willen weghouden, van hun geloof willen houden.

Hierover staat in de bijbel:

18
1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. 4 Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen. 5 En een ieder, die zulk een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. 6 Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee.

Ik snap dat je die twee verzen zo wil uitleggen, heel logisch, en jouw uitleg is ook exact wat ik als moslim altijd zei! Ik zal het je besparen om met 1000 Koranteksten te smijten, waar het voor mij om draait is de geest van de koran, de opdracht van de islam: de wereld onderwerpen aan de islam, goedschiks dan wel kwaadschiks. Ik zal je niet vragen om de hele koran te lezen, dat lijkt me wat overdreven :lol: maar dan zul je wel het best begrijpen wat ik bedoel met de geest van de koran. Helaas is die heel anders dan ik persoonlijk had gehoopt :-)

En dat is wel degelijk een oproep tot geweld. Als je geen bloed aan je zwaard hebt ben je vervloekt. Of denk je echt dat je bloed van een geit aan je zwaard moet hebben om niet vervloekt te zijn?

Jer 48
[i]9 Geeft vleugels aan Moab, want vliegende moet het weggaan, en zijn steden zullen worden tot een woestenij, waarin niemand woont. 10 Vervloekt, wie het werk des HEREN met lauwheid verricht; en vervloekt, wie zijn zwaard van bloed weerhoudt!

Nogmaals: dit is géén oproep tot geweld, lees het hele hoofdstuk maar, God zegt niet: slacht iedereen maar lekker af in mijn naam!
Wat Hij hier zegt is: Mij komt de wraak toe, en die zal vreselijk zijn. Niet dat ik dáár nou zo gelukkig van wordt, natuurlijk vind ik het vreselijk klinken, maar het verschil ligt erin dat God zelf oordeelt, niet wij mensen.

Islamieten interpreteren hun teksten naar believen en dat hebben christenen in het verleden ook gedaan. Zo zijn kolonisten tekeer gegaan tegen inheemse bevolkingen alsof het Kanaänieten die 100% uitgeroeid moesten worden alleen maar omdat ze op gewenst grondgebied woonden en een andere godsdienst hadden.

Want zo staat het in de bijbel. Je kan beter iedereen vermoorden, dat invloeden van andere godsdiensten toe te laten.

Het klopt dat ook christenen vreselijke dingen hebben gedaan uit naam van geloof, maar dat is niet wat de Heere Jezus ons vraagt! Hij vraagt ons om zelfs onze vijanden lief te hebben!
Allah vraagt moslims deze vreselijke daden echter wel te doen, Goddank zijn de meeste moslims verstandig en menslievend genoeg om zoiets bizars niet te doen.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 mei 2014 06:36

Islamieten interpreteren hun teksten naar believen en dat hebben christenen in het verleden ook gedaan.

In het verleden ? #-o

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 mei 2014 11:07

de drie scenario's

Turkije als centrum van het eindtijdrijk van de antichrist.

Het Westen realiseert zich niet, of weet zelfs niet, dat Turkije zo'n 450 jaar een wereldmacht van betekenis is geweest. Al die eeuwen omvatte het Ottomaanse rijk een gebied dat de wereldrijken van al de volken van het "Beeld van Nebukadnesar " [Daniel 2] insloot.
Behalve het West-Romeinse rijk. Men laat dit Turkse rijk in 1453 AD beginnen.
Toen veroverden de Turken Constantinopel op de Byzantijnen, op het Oost-Romeinse rijk.
Ruim duizend jaar eerder, in 410 AD was het West-Romeinse rijk te gronde gegaan.
Maar het Oost-Romeinse rijk heeft het nog ruim 10 eeuwen uitgehouden.
De verovering van Constantinopel opende de deur voor de Turken naar Oost-Europa.
Turkije was toen het centrum van het Islamitische Kalifaat.
Dit duurde tot 1918.
De Turken hadden in de eerste wereldoorlog de kant van Duitsland gekozen en verloren met Duitsland. Het Ottomaanse rijk werd toen opgedeeld tussen Frankrijk en Engeland.

Belangrijk is ook te vermelden dat de zeven volken die genoemd worden in Ezechiel 38:1-6 zonder uitzondering Islamitische volken zijn. Vier of vijf van die volken komen uit Turkije en de Islamitische republieken uit het Zuiden van Rusland. De twee andere volken zijn Lybie en Soedan.
Die zeven Islamitische naties, die Israel zullen aanvallen, zullen nooit een niet-Moslim als leider accepteren.

De Islam is de grote tegenspeler van Israel en de godheid van de Islam blijkt duidelijk de grote tegenstander van de God van Israel te zijn.

a. Het Islamitische scenario

De Moslim Messias, de Mahdi, misschien een Turkse kalief of een andere algemeen geaccepteerde leider van de Moslims, komt met een leger op Israel af. Zijn "assistent" , Isa, daalt ergens bij Damascus neer uit de hemel en komt hem te hulp.
Een oorlog om Jeruzalem en tegen Israel brengt de Mahdi aan de wereldtop en maakt hem de wereldleider. Isa helpt de wereld onder de Islam te brengen.
Dan treedt er een Joodse Dajjal [ tegenstander] op die beweert de weergekeerde Christus te zijn. Deze wordt door Isa verslagen. Zo breekt er een Islamitisch vrederijk aan onder de sharia.
Wie zich op de Bijbel, als Woord van God, baseert ziet dat, als dit scenario zich gaat ontvouwen het een duidelijke vervulling is van wat de "echte Jezus" voorzegd heeft in Zijn "Rede over de laatste dingen":

" Ziet, dat niemand u verleide. Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus en zij zullen velen verleiden".

wordt vervolgd

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 20 mei 2014 20:15

Ayla schreef:
Ik snap dat je die twee verzen zo wil uitleggen, heel logisch, en jouw uitleg is ook exact wat ik als moslim altijd zei! Ik zal het je besparen om met 1000 Koranteksten te smijten, waar het voor mij om draait is de geest van de koran, de opdracht van de islam: de wereld onderwerpen aan de islam, goedschiks dan wel kwaadschiks. Ik zal je niet vragen om de hele koran te lezen, dat lijkt me wat overdreven :lol: maar dan zul je wel het best begrijpen wat ik bedoel met de geest van de koran. Helaas is die heel anders dan ik persoonlijk had gehoopt :-)

Ik hoop wel dat je beseft dat het christendom ook zeer kwaadschiks hun bekeerlingen hebben gedwongen tot onderwerping. Ik snap ook wel dat de koran iets explicieter oproept tot geweld tegen degene die ze als vijanden zien, maar het gaat daar m.i. niet echt om. De toon in de koran mag iets anders zijn, dat begrijp ik. Elke cultuur is anders. Het is ook niet de taal die mij aanspreekt, maar ik zie in de bijbel ook heel veel teksten die me totaal niet aanspreken en ik gruwel van het geweld die ik zowel in de koran als in de bijbel aantref. (ik ken de bijbel veel beter, okee.)
Ik interpreteer jouw koranteksten trouwens niet. Ik zie gewoon wat er letterlijk staat. Ik ga trouwens ook niet met honderd bijbelteksten smijten. Al zou dat wel kunnen.

En dat is wel degelijk een oproep tot geweld. Als je geen bloed aan je zwaard hebt ben je vervloekt. Of denk je echt dat je bloed van een geit aan je zwaard moet hebben om niet vervloekt te zijn?

Jer 48
9 Geeft vleugels aan Moab, want vliegende moet het weggaan, en zijn steden zullen worden tot een woestenij, waarin niemand woont. 10 Vervloekt, wie het werk des HEREN met lauwheid verricht; en vervloekt, wie zijn zwaard van bloed weerhoudt!

Nogmaals: dit is géén oproep tot geweld, lees het hele hoofdstuk maar, God zegt niet: slacht iedereen maar lekker af in mijn naam!
Wat Hij hier zegt is: Mij komt de wraak toe, en die zal vreselijk zijn. Niet dat ik dáár nou zo gelukkig van wordt, natuurlijk vind ik het vreselijk klinken, maar het verschil ligt erin dat God zelf oordeelt, niet wij mensen.

Het verschil is misschien wel, wie weet heb ik het fout, dat de bijbel minder eerlijk is over de manier waarop die wraak tot stand komt. Of gewoon iets dichterlijker. Iedereen die de hele tekst leest dat die wraak door mensen wordt doorgevoerd.
In de bijbel staat dan wel dat de wraak aan God is, maar het zijn toch echt de mensen die het moeten uitvoeren.
Al staat het er iets liever: het resultaat is precies hetzelfde.

Het klopt dat ook christenen vreselijke dingen hebben gedaan uit naam van geloof, maar dat is niet wat de Heere Jezus ons vraagt! Hij vraagt ons om zelfs onze vijanden lief te hebben!
Allah vraagt moslims deze vreselijke daden echter wel te doen, Goddank zijn de meeste moslims verstandig en menslievend genoeg om zoiets bizars niet te doen.

Ach. ik denk dat er in de koran ook genoeg teksten staan die over vrede gaan.
Ook gif is geschapen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 mei 2014 22:03

Ik heb sterk de indruk dat ineke-kitty heel goed onder de moslims zou kunnen evangeliseren.
Zij bezit zoveel kennis!
Kan niet misgaan |:)|

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 mei 2014 12:45

Wo. 21 mei 2014 De telegraaf Binnenland:

Den Haag - Saudi-Arabie stelt handelssancties in tegen Nederlandse bedrijven.
De maatregelen zijn een reactie op de vijandige houding van Geert Wilders jegens de Islam.
De PVV-leider liet groene anti-Islamstickers drukken met daarop in het Arabisch de tekst:

"de Islam is een leugen. Mohammed is een boef. De Koran is gif".

Chapeau meneer Wilders!

Terug naar “Archief”