Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 okt 2011 09:07

*Annet* schreef:mijn vriendin heeft hele handige flexibele pads, zijn van kunststof. Duwen de tepel naar binnen dus bij toeschietreflex komt er niets uit. Je kunt ze zo dubbel vouwen en je ziet er niets van onder een shirt. Ze heten lilipadz en kosten 19,95. Veel goedkoper komt dat uit als steeds weer die dozen halen en de lelijke dingen die je door je shirt heen ziet.

heb ik ook gekocht bij Matteo.. enorme miskoop! elke keer als ik een toeschietreflex had vielen ze er gewoon weer af.

ik gebruik die van de hema.. 30 voor 1,95!

ben gister bij de huisarts geweest en heb een kuur gekregen! pijn is nu wat beter!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2011 09:10

Evelien schreef:Dat huishouden vindt ik op zich niet erg hoor... manlief doet erg veel in huis. Het enige wat achterloopt zijn de ramen, maar dat vindt ik echt niet belangrijk. :wink: Het vervelende vindt ik al dat gedoe eromheen met de bv. Eerst de zalf van je borst afhalen, dan proberen S aan de borst te krijgen en dan nog aan kijken of hij nog meer wil (hij is nu na 5/10 min. al klaar met 1 kant en wil dan niks meer) dan hem behandelen met spul en dan kan ik me weer insmeren met zalf. Ben zo een half uur tot een uur bezig. Dat kost ook veel energie. Vandaag gaat het redelijk goed.

O dat kan ik mij voorstellen, ik vond dat vooral 's nachts het ergst. Ik kan vooruitlopend op de bv trouwens nu al beginnen met de zalf. C. had een schimmel en aangezien ik weleens dezelfde handdoek gebruik als zij, ik nu ook ](*,)

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 04 okt 2011 10:43

@ Evelien: en dat was nu precies de reden dat ik overgegaan ben op Gentiaan Violet! 1x per dag smeren en klaar. 8)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 okt 2011 11:59

lammetje schreef:vpk: kun je dan niet beter een hydrofiele doek er tegenaan leggen en duwen? Dat helpt hier tenminste wel heel goed. Ik had ook lilypads maar met enorme hoeveelheden houdt hij toch het tsr niet tegen en komt er melk onder waardoor je kleding nog steeds nat wordt.
nu gelukkig geen last meer van, al duw ik wel altijd tijdens het voeden tegen mn borst (ziet er een beetje raar uit, maar het werkt tenminste goed) dus heb de zoogcompressen weer opgeborgen.

Had hier trouwens ook last van zoveel melk dat hij snel stopte en dan na 1 of 2 uurtjes nog een keer kwam. Lijkt het wel of je de hele dag aant voeden ben.... vervelend. Maar als het weer rustiger gaat met drinken gaat het gelukkig weer richting 3 a 4 uur. Ligt er echt aan hoe vol mn borsten zijn, hij stopt gewoon als het te snel gaat (geef hem geen ongelijk hoor :) )

ik snap het niet helemaal... hoe bedoel je dit precies? duw je dan die hydrofiele doek tegen je borst tijdens het voeden? en dan tegen de andere als waaruit N drinkt? maar ik heb juist last van lekken tussen de voedingen door, tegen dat de 3 uur om zijn (die ze momenteel overigens niet helemaal haalt), zijn die dingen doorweekt...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 okt 2011 13:02

oke, ik las het zo: 4 per voeding -> tijdens het voeden 4 doorweekte pads van het tsr van de andere borst....
vandaar dat ik dacht, is een doek dan niet makkelijker/goedkoper. Maar tgaat om tussendoor, dan werkt dat niet :wink:
Ik duw nu eventjes zonder doek tegen mn borst tijdens het voeden zodat het niet gaat toeschieten.
Voorheen deed ik een doek ertegen, dus met 2 borsten 'bloot'. Niet echt prettig maar omdat ik alleen lekte tijdens het voeden vond ik het onzin om die pads te gebruiken.

Vind de lilypads ideaal! Maar niet voor de eerste paar weken. Toen had ik echt teveel melk waardoor het er dus toch tussendoor loopt en je alsnog nat bent.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2011 13:09

Ik krijg hoe langer hoe meer zin om bv te geven als ik dit zo allemaal lees :^o

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 okt 2011 13:22

ajl schreef:Ik krijg hoe langer hoe meer zin om bv te geven als ik dit zo allemaal lees :^o

Logisch, ik denk dat wat positieve reacties hier wel welkom zijn.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 okt 2011 13:50

Als ik alle lastige tijden in de bv-periode van de jongste bij elkaar optel, heb ik ong. 18 van de ruim 20 maanden géén problemen gehad, dus ik ben absoluut positief! Heb eigenlijk nog wel een beetje spijt dat ik gestopt ben :mrgreen: ...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2011 14:15

Ik kreeg vandaag complimentjes over hoe ik S aan de borst legde.. :oops:

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 04 okt 2011 16:10

liefie schreef:Ik dacht ook geen spruw te hebben (hadden er alle twee geen last van) maar door de behandeling tegen spruw zijn ze volgens mij toch echt dichtgegaan.
Maar hopelijk ben je er snel vanaf! heel veel suc6.

Nu word ik wel bang... hoe zou ik dan kunnen weten dat ik evt. spruw heb? En misschien een gekke vraag: kan ik dat via de afgekolfde melk doorgeven aan Naomi? M'n kloven zijn namelijk nog steeds niet genezen. Maar ik wilde toch weer bv gaan proberen. Nu durf ik het niet. Als ik jullie spruw verhalen hoor, brrr... dat wil ik niet meemaken.
Ik wil zo graag volhouden en Naomi aan de borst. Hoe langer ik kolf, hoe lastiger het wordt, lijkt me.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2011 16:13

NdW, heb je er al een lactatiekundige naar laten kijken? Die kan je misschien tips geven!?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 04 okt 2011 19:37

Nee, die heb ik alleen in het ziekenhuis elke dag aan m'n bed gehad. De meeste lactatiekundigen proberen het telefonisch te doen, maar dan valt er niet veel te zien. Ik moet donderdag weer terug naar het ziekenhuis voor controle. Helaas is het de andere locatie, anders zou ik zo even bij ze langs kunnen lopen.
Misschien bel ik ze toch maar even.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 04 okt 2011 19:40

ajl schreef:Ik krijg hoe langer hoe meer zin om bv te geven als ik dit zo allemaal lees :^o

Misschien heb ik morgen wel een succesverhaal, als ze ineens goed aanhapt. :D
Hoewel ik het kolven ook heel goed vind gaan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 okt 2011 20:46

@Ndw Ik wil je niet bang maken hoor maar ik weet hoe vervelend kloven zijn (en erg pijnlijk) Als je midden in het land woont weet ik een erg goede lactatiekundige( die komt ook meekijken thuis) Ik heb haar ook alleen aan de telefoon gehad (iemand hier uit de buurt) en die zei dat kloven ook vaak open blijven omdat er toch nog spruw zit maar dat was nergens aan te zien.
Ik ben toen met gentiaan violet aan de gang gegaan en toen gingen de kloven snel weg (en ik had ze echt al 7 weken!) Ik zou het gewoon even navragen en ja via het kolven kan je dochtertje het ook krijgen want gekolfde melk met spruw mag je ook niet invriezen omdat je het dan weer kan krijgen (zo is het mij verteld door de kraamzorg)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 okt 2011 06:40

@Schipje, hoe gaat het met jou dan? 2 pagina's terug al getypt maar hier BV zonder problemen. Geen kloof, geen spruw en geen ontsteking gezien. Lekken alleen 's morgens tijdens het voeden, dus ik prop er meestal ff een washandje tegen aan :mrgreen:

Terug naar “Archief”