huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2008 16:06

ik heb zelf nu mijn 2de orchidee eerste ging dood gaf ik netjes 1 keer in de week klein beetje water.
Nu heb ik een nieuwe sinds een maand of zo en die geef ik om de dag een scheut water de grond is altijd nat en die doet het echt super goed.
Vage planten want een client geeft ze elke dag water en die doen het ook super goed.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 25 mei 2008 18:10

Leuk hoor, al die inrichtingen. Altijd grappig om al die verschillende smaken te zien. Maar goed dat niet iedereen hetzelfde mooi vindt; het zou maar saai worden!

Gezien het weer en de tijd van het jaar: hoe is het met jullie tuinen? Mooi, lelijk, pas aangelegd, oud, klein, groot, et cetera?

Mijn tuin wordt binnenkort helemaal oipnieuw aangelegd. Wat er nu aanwezig is aan tuin vind ik verschrikkelijk lelijk. Daar gaat dus binnenkort de spa in.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mei 2008 19:34

onze tuin is in aanleg maar gaat zo veel mogelijk low budget en tot nog toe lukt dat redelijk. Collega van mijn man gooide zijn houten vloer eruit en wij kregen hem voor kachelhout. Hij heeft er een vlonder van gemaakt, wordt nog leuke tafel van gemaakt enz. Tegels van MP voor noppes of weinig enz. We willen nu nog achter 2 fruitboompjes aan. Heb er al een tomatenplant ingezet en iets voor courgettes te kweken. Het laatste meer voor de mooie bloemen die eraan schijnen te komen. Lavendel vind ik ook altijd geweldig dus daar staat ook al eea van in. Net zoals hortensia's en rozen. Voor 1/4 was de tuin bloementuin, voor de rest groententuin maar daar maken wij dus half speeltuin en half bloementuin van met hier en daar wat eetbaars.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 25 mei 2008 21:07

Hedra heeft veel licht nodig, had ik ook op m'n donkere kot en stierf.

Orchideeën zijn fantastisch. Zelf houd ik zoiets niet in leven, maar Esra heeft groene vingers... :D

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 25 mei 2008 23:46

Ik ben zo lui dat ik een hoveniersbedrijf heb ingeschakeld voor de aanleg van de tuin :oops: .

Een orchidee heb ik ook altijd in huis. Als 'ie dood is koop ik een nieuwe. Er staat er altijd eentje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 08:02

wij zijn ook bezig met de tuin, veel stenen en veel gras met een terras achter in de tuin (overdekt). De tegels gratis van mp afgehaald. En de voortuin, gras en tegels.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 26 mei 2008 08:55

Wij hebben een dakterras. We hebben nu aardig wat bakken met eetbaar spul: rucola, aardbeien en redelijk wat kruiden. Dat vind ik echt superleuk, als je aan het koken ben even wat kruiden plukken en die lekker door het eten doen:) Verder hebben we nog een ton met vissen en waterplanten en vrolijke bloemetjes op het terras staan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mei 2008 09:56

Wij hebben een balkon (of eigenlijk is het een dakterras, want het is geen loshangend iets, maar oke). We hebben vier lange grijze plantenbakken aan de rand hangen, met hedera en zomergoed.
Op de witte tuiinbank staan twee mandjes met roze bloemetjes. Een enorme mand met witte bloemen, en een mand met een boompje en roze bloemetjes.
Binnenkort komen er nieuwe schuttingen, en daar komen dan van die bakjes tegenaan voor kruiden, dat vind ik ook gaaf ja!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 mei 2008 11:34

Voor de mensen die in Apeldoorn of omgeving wonen: de intratuin wordt verbouwd en dus wordt alles opgeruimd. Nu is het 20% korting op het gehele assortiment, maar ik verwacht dat het nog wel meer wordt naarmate de sluitingsdatum (ik dacht 28 juli a.s.) dichterbij komt.

Dus sla je slag zou ik zeggen :mrgreen:

De komende weekenden dat ik in Apeldoorn ben ga ik heel veel shoppen daar met m'n schoonmoeder (stelde ze zelf voor, hoe lief!) :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 mei 2008 14:50

Zo, even een stukje vloerbedekking gehaald in de hoop dat ik de kleur kon vaststellen en om het één en ander erbij te kunnen uitzoeken. Nou, ik weet nog steeds niet welke kleur het nu is :mrgreen:

Whatever, ik kan er genoeg mee nu 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 mei 2008 15:36

Smurffie schreef:Voor de mensen die in Apeldoorn of omgeving wonen: de intratuin wordt verbouwd en dus wordt alles opgeruimd. Nu is het 20% korting op het gehele assortiment, maar ik verwacht dat het nog wel meer wordt naarmate de sluitingsdatum (ik dacht 28 juli a.s.) dichterbij komt.

Dus sla je slag zou ik zeggen :mrgreen:

De komende weekenden dat ik in Apeldoorn ben ga ik heel veel shoppen daar met m'n schoonmoeder (stelde ze zelf voor, hoe lief!) :D

mag ik jouw schoonmoeder ook een dag lenen? :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mei 2008 15:38

Evelien schreef:mag ik jouw schoonmoeder ook een dag lenen? :D

Je mag de mijne wel hebben; je hoeft haar niet eens terug te geven :wink: 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 mei 2008 15:49

:schaterlach:

Gala, het ligt er écht niet dik bovenop dat jij en schoonmams het niet goed kunnen vinden :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mei 2008 15:50

Smurffie schreef::schaterlach:

Gala, het ligt er écht niet dik bovenop dat jij en schoonmams het niet goed kunnen vinden :mrgreen:

Dat is een alom welbekend vaststaand feit :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 mei 2008 16:12

Galateia schreef:
Evelien schreef:mag ik jouw schoonmoeder ook een dag lenen? :D

Je mag de mijne wel hebben; je hoeft haar niet eens terug te geven :wink: 8)

uhmmm nou neu liever niet.... zit ik met jouw schoonma op gescheept...

Terug naar “Archief”