sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 jul 2006 19:12

Maar daarmee is het nog niet hét argument...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 19:34

Nee sorry, ik las het verkeerd.

Ik bedoelde dat AIDS en seks voor het huwelijk een binding hebben, alleen van ene kant is deze sterker als van de andere kant.

Ik heb weinig tegen op seks voor het huwelijk. Als jij je daar fijn bij voelt?

Ikzelf moet er nog over nadenken.
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 14 jul 2006 20:11

Dreamster schreef:Ik heb weinig tegen op seks voor het huwelijk. Als jij je daar fijn bij voelt?

Dreamster toch, dat is toch geen argument?? :wink:

bert84
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bert84 » 14 jul 2006 20:23

Aids is een ziekte, die voornamelijk door HETERO´S de wereld in kwam!!! Niet alleen door ongelovige hetero’s, maar zeker ook door christenen die bij wijze van spreken op hun 17e stiekem met jan-en-alle-man in de bosjes kruipen en zwanger van huis weglopen en zo van God afdwalen! Ja, hoe hard dit ook moge klinken, dit zijn zelfs statistische feiten.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jul 2006 20:39

Ik ben benieuwd naar die statistieken 8)

Ik ben iig niet tegen sex voor het huwelijk.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 20:45

bert84 schreef:Aids is een ziekte, die voornamelijk door HETERO´S de wereld in kwam!!! Niet alleen door ongelovige hetero’s, maar zeker ook door christenen die bij wijze van spreken op hun 17e stiekem met jan-en-alle-man in de bosjes kruipen en zwanger van huis weglopen en zo van God afdwalen! Ja, hoe hard dit ook moge klinken, dit zijn zelfs statistische feiten.

Hadden we het over homo's dan?

@Airke: Ik geef hier geen argumenten aangezien ik het zelf nog moet ontdekken. Ik lees gewoon mee en doe goede en slechte ideeën op.

bert84
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bert84 » 14 jul 2006 20:58

nee hoor..
maar daar word aids wel vaak aan verweten.
dus dacht.. kom laat ik het alvast zeggen, voordat iemand straks het geniale plan krijgt om die opmerking erin te gooien :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 jul 2006 21:04

Dreamster schreef:Ik kan je verzekeren dat als je beiden geen seks voor je huwelijk hebt gehad, je geen aids kan krijgen.

En hoe verschilt dat met seks binnen een andere monogame, trouwe, langdurige relatie anders dan het huwelijk?

En als je dan toch seks buiten je relatie hebt, gebruik dan condooms, oh wacht... dat mag ook weer niet.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 14 jul 2006 21:09

MrSokkie schreef:
Dreamster schreef:Ik kan je verzekeren dat als je beiden geen seks voor je huwelijk hebt gehad, je geen aids kan krijgen.

En hoe verschilt dat met seks binnen een andere monogame, trouwe, langdurige relatie anders dan het huwelijk?

En als je dan toch seks buiten je relatie hebt, gebruik dan condooms, oh wacht... dat mag ook weer niet.

Als je in een relatie maar met 1 persoon seks hebt en de andere ook, is de kans op AIDS via geslachtsgemeenschap uitgesloten. Ik viel ook seks voor het huwelijk niet aan! Kom nou

En je mag best condooms gebruiken toch?

@bert....verdediging voor de aanval is een beetje overbodig lijkt me :wink: Het was een beetje een losse post, die lichtelijk wanhopig overkwam :wink:

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 14 jul 2006 21:36

bert84 schreef:nee hoor..
maar daar word aids wel vaak aan verweten.
dus dacht.. kom laat ik het alvast zeggen, voordat iemand straks het geniale plan krijgt om die opmerking erin te gooien :wink:

We zijn hier op Refoweb allemaal heel verstandig, hoor. Zoiets zouden we nooit doen. ;)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 14 jul 2006 21:37

bert84 schreef:Aids is een ziekte, die voornamelijk door HETERO´S de wereld in kwam!!! Niet alleen door ongelovige hetero’s, maar zeker ook door christenen die bij wijze van spreken op hun 17e stiekem met jan-en-alle-man in de bosjes kruipen en zwanger van huis weglopen en zo van God afdwalen! Ja, hoe hard dit ook moge klinken, dit zijn zelfs statistische feiten.

Wow, ik ben wel heel erg benieuwd naar die statistieken? De raporten van het RIVM laten toch heel wat anders zien: http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/441100022.pdf
http://www.rivm.nl/infectieziektenbulle ... ename.html
Zelfde trends zie je in de meeste westerse landen.

En hoe HIV de wereld in kwam weten we eigenlijk niet. Wel is heel duidelijk dat het toen de ziekte net ontdekt was 90% van de slachtoffers homo was.

Verder geloof ik ook wel dat monogamie goed werkt tegen HIV. maar ik heb er een beetje moeite mee om in dit soort discussies dat mee te nemen. Als je op Bijbelse gronden gemeenschap voor het huwelijk afkeurt, dan hoef je dit soort argumenten er niet bij te halen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 jul 2006 21:46

parsifal schreef:En hoe HIV de wereld in kwam weten we eigenlijk niet. Wel is heel duidelijk dat het toen de ziekte net ontdekt was 90% van de slachtoffers homo was.

Hoe het op zich in de wereld kwam weet ik niet, dat is met zo veel ziekten, wat je daarna stelt is absoluut niet waar, 'k heb meerdere malen documentaires op tv gezien, en artikelen gelezen over het feit, dat het hiv virus in Afrikaanse landen hoogtij viert bij hetero's, dat is ook duidelijk te zien in programma's over over diverse projekten die men daar opstart, er zijn talloze kinderen die met het hiv virus geboren worden, men kampt met te weinig geld om de mensen daar een goede behandeling te geven.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 14 jul 2006 21:53

Cisca schreef:
parsifal schreef:En hoe HIV de wereld in kwam weten we eigenlijk niet. Wel is heel duidelijk dat het toen de ziekte net ontdekt was 90% van de slachtoffers homo was.

Hoe het op zich in de wereld kwam weet ik niet, dat is met zo veel ziekten, wat je daarna stelt is absoluut niet waar, 'k heb meerdere malen documentaires op tv gezien, en artikelen gelezen over het feit, dat het hiv virus in Afrikaanse landen hoogtij viert bij hetero's.

Ik ga verder niet mee discussieren over HIV en seksuele geaardheid. Maar Parsifal heeft het over toen het NET ontdekt was.

bert84
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bert84 » 14 jul 2006 22:10

@bert....verdediging voor de aanval is een beetje overbodig lijkt me :wink: Het was een beetje een losse post, die lichtelijk wanhopig overkwam :wink:

ach, misschien een zinloze opmerking, maar het geeft wel weer een discussie :wink:

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 14 jul 2006 22:13

bert84 schreef:

ach, misschien een zinloze opmerking, maar het geeft wel weer een discussie :wink:

Nou idd, nu ben jij er nog de oorzaak van dat de discussie gaat over de relatie tussen aids en homoseksualiteit. :shock: :wink:

Terug naar “Archief”