Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 09 jun 2006 18:40

Poesje schreef:Het woord waarschijnlijk mis ik in je post, je sprak het uit als mod.
Alwin schreef:Ik zeg alleen dat er onderwerpen die gesloten zijn niet voldoen aan de ideeen van refoweb.

Maar goed, dat is jou mening. En die deel ik niet met je..!
Dat er nu negatief gedaan word tegen en over de mods, hebben ze zelf in de hand. Als het sluiten terecht zou zijn geweest, had je dit gezeur wsl niet gehad.. (Dat is mijn mening) :!:

Maar een sleuting van een onderwerp wordt nooit normaal opgevat. Altijd als er volgens jullie nog binnen de regels wordt gehandeld en de mods vinden dat het niet zo is. Dan is het aan hun om te kiezen wat te doen. De mods zijn aangesteld omdat van hun verwacht wordt dat zij dit kunnen. Alle dingen die door mods worden gedaan worden besproken zoals zij zelf ook wel aangeven. Dat was in het verleden in elk geval wel zo.

Maar nogmaals niet iedereen hoeft de zelfde mening te hebben alleen de mods zijn uiteindelijk degene die de regels zoals die door iedereen zijn geaccepteerd bij binnen treding worden gehandhaaft. Soms zouden die regels nog wel wat harder gehandhaaft mogen worden.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 09 jun 2006 18:42

jip_86 schreef:
parsifal schreef:
jip_86 schreef:Wat mij eigenlijk een beetje ergert is dat ik overal BJ zie rondhangen waar er topics gesloten worden. Terwijl hij daar meestal niet eens de primaire moderator is. Als het dan blijkbaar is besloten door meerdere moderators waarom moet jij het dan sluiten? Laat gewoon diegene het doen die daar vermeld staat als moderator. Bij mij werkt het in ieder geval een hoop ergernis als telkens dezelfde persoon topics loopt te sluiten.

BJ is het meest aanwezig de laatste tijd. In het geval van vandaag is er zeker door vier moderators uitgebreid overlegd, waaronder ik.

BJ heeft de laatste drie a vier topics daar al gesloten (hier volgens mij ook allemaal in opspraak geraakt) dus het begint mij een beetje op te vallen eigenlijk.

Hij besteed inderdaad wel erg veel tijd aan refoweb, tijd voor een boekenbon. :wink: :lol:

Tip voor diegene die zich enigzins gefrustreerd voelen (om wat voor reden dan ook), gooi de PC uit en ga naar buiten om van het weer te genieten. :)C 8)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 jun 2006 18:43

Solliciteer je hierbij soms naar de functie van moderator? :roll: :P

Afijn, ik zal me maar proberen stil te houden hier..
Al ik kan me hier behoorlijk over opwinden..!
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 09 jun 2006 18:44

Poesje schreef:Solliciteer je hierbij soms naar de functie van moderator? :roll: :P

Afijn, ik zal me maar proberen stil te houden hier..
Al ik kan me hier behoorlijk over opwinden..!

Dat doe ik dan wel op een andere manier hoor. Daar ken ik Henk goed genoeg voor. Ik hoef helemaal geen mod te zijn er zijn genoeg kundige mods op refoweb op dit moment.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2006 18:48

Alwin schreef:Dat jij maar 1 zin uit mijn hele reactie nodig vind om te reageren je zou eens heel de reactie inhoudelijk moeten lezen en daar dan ook iets mee doen. Ik geef duidelijk aan wat ik van mening ben. Ik heb niets tegen jou persoonlijk. Ik stoor mij er alleen verschrikkelijk aan dat mensen zich zo onvolwassen gedragen als ze worden gewezen op regels die er gelden binnen refoweb.

Maar ja dat mensen in nederland altijd tegen regels willen aanschoppen heb ik niet alleen hier gemerkt.

Wees niet bang, ik heb je hele reactie wel 3 keer gelezen en dan nóg blijft het aan mij of ik er iets mee doe. Immers, wie zegt dat ik het er mee eens ben? :wink:

En ach, onvolwassen gedrag..half RW zou dus onvolwassen zijn? Als iemand wat aan te merken heeft op het modereerbeleid is diegene opeens onvolwassen? Kom op zeg..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2006 18:58

Gerdien B. schreef:Wat ik een beetje jammer vind is..

dat er telkens als een topic dicht gedaan wordt er een hoop gezanikt wordt hier.
Je weet dat hier strengere regels zijn dan op menig ander forum. Daar ben je mee akkoord gegaan, want anders kan je hier niet posten.
Als je gewoon is een verklaring voor iets wil, prima!
Maar op moment wordt er dan door 20 man tegelijk gezeurd en daarbij wordt er ook nog vreselijk op doorgezaagt.

Er wordt niet gezanikt als er een topic dicht gaat omdat het antwoord is gegeven, het teveel off-topic gaat etc etc. Maar als topics zonder reden worden gesloten, gewoon omdat de moderators dat leuk vinden en blijkbaar geen betere motivatie wensen te geven, of omdat mensen er dubbelzinnigheden achter zoeken en dingen die niet dubbelzinnig zijn wel dubbelzinnig gaan opvatten, en geen enkele uitleg willen geven waarom het topic dichtgaat, dan lijkt het me logisch dat dit leidt tot fronsende wenkbrauwen en een kritische reactie.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jun 2006 18:58

Toch moet ik zeggen dat ik de kritiek op de noordelijke moderator wel begin te delen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 jun 2006 19:00

jip_86 schreef:
parsifal schreef:
BJ is het meest aanwezig de laatste tijd. In het geval van vandaag is er zeker door vier moderators uitgebreid overlegd, waaronder ik.

BJ heeft de laatste drie a vier topics daar al gesloten (hier volgens mij ook allemaal in opspraak geraakt) dus het begint mij een beetje op te vallen eigenlijk.

Wij hebben ook onze kop van jut aangesteld. :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2006 19:00

Optimatus schreef:Toch moet ik zeggen dat ik de kritiek op de noordelijke moderator wel begin te delen.

Haha, jammer dat hij niet op de meeting was, ik had hem graag willen wu..eh, meeten :clown:

(just kidding 8) )

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 jun 2006 19:19

jip_86 schreef:BJ is het meest aanwezig de laatste tijd. In het geval van vandaag is er zeker door vier moderators uitgebreid overlegd, waaronder ik.

Wat mij opvalt is dat hier op de man gespeeld gaat worden, eerlijk gezegd vind ik jullie ontzettend puberaal bezig!
Je hebt je ingeschreven op dit forum en je weet dat hier bepaalde regels zijn, door je in te schrijven ben je daarmee akkoord gegaan.
De moderators hebben een gezamelijk doel en houden zich daarbij aan die regels. Dat toevallig BJ veel modereert (wees blij dat refoweb over moderators beschikt die zoveel tijd willen besteden aan refoweb!) geeft nog niet aan dat hij de boeman van refoweb is die overal bovenop zit.
In mijn ogen heb je te accepteren wat mods doen, okay dat je daar een keer commentaar op geeft prima, maar om nou eeuwen lang over hetzelfde door te zeuren....dan vraag ik me uberhaupt af wat je hier nog doet.
Zo ik heb gesproken en verder hou ik nog steeds van jullie :P
PaSaP Hoogh!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2006 19:24

Linde, jij zegt dingen die al verschillende keren gezegd zijn, en daarop zijn al reacties gekomen ook. Lees maar eens na :wink: Ow, ik ook van jou 8)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 jun 2006 19:26

dat zal best, maar het komt op mij nu over alsof er meer zijn die 'tegen' dit modereerbeleid zijn, ik laat merken dat ik 'voor' ben, dat mag ook wel eens dubbel gezegd worden ipv dat gezeur
PaSaP Hoogh!!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 jun 2006 19:42

Smurffie schreef:Linde, jij zegt dingen die al verschillende keren gezegd zijn, en daarop zijn al reacties gekomen ook. Lees maar eens na :wink: Ow, ik ook van jou 8)

Omdat eerste gedeelte moet ik toch een beetje lachen. Maar even zonder gekheid er wordt een topic gesloten onder andere vanwege wat dubbelzinnigheden en vreselijk off-topic gedoe, direct daarna wordt een nieuw topic geopend in relaties over ondergoed, waarbij vrolijk doorgegaan wordt op het onderwerp en er direct naar terugverwezen wordt. Ik denk dat het topic in slow-chat en op een iets tactischer gestart tijdstip best een kans gehad zou hebben (Hoewel ik toch dubbelzinnigheden voorzie, maar goed daar kunnen we vooraf weinig aan doen). Nu werd de actie door ongeveer alle aanwezigemods geinterpreteerd als: "wij zijn gepest, nu gaan we wat terug doen". Misschien te vlug gedacht dat zij dan zo, maar houdt een beetje rekening met onze gevoelens enzo. En bespreek de onderbroekenlol even in real-life of gewoon heel ergens anders.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 09 jun 2006 19:52

Dank Parsifal.. :D

Jij bent tenminste duidelijker, en hier kan ik wel wat mee.
Fijn, dat alles nu bij naam genoemd word..en daarbij de afkeuring enzo.
We moeten het irl bespreken, dus..op naar een onderbroeken-meeting!8)

Dat het eerste topic gesloten is vanwege wat dubbelzinnigheden en vreselijk off-topic gedoe, vind ik wel erg overdreven klinken.
We beantwoordden de vraag van de topic-starter dus waren m.i. on-topic!
Maar goed, meningsverschillen blijven... :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 09 jun 2006 20:59

Aragorn schreef:
Floefloe schreef:Misschien zit er een klein verschil tussen de waarden en normen die de moderators aanhangen en die van forumleden? En misschien worden een aantal topics daarom gesloten? En misschien hebben die moderators een punt als ze van mening zijn dat er zo af en toe een topic is waarbij het de vraag is of dat topic op Refoweb thuis hoort? En misschien is het handig om de mening van de moderators voor de verandering maar te respecteren?

Wel, ik ben het helemaal met je eens. Alleen de toepassing ervan is in dit geval nogal dubieus en dan behoud ik mijzelf het recht voor om een toelichting te vragen.

Je mag altijd vragen, alleen krijg je niet altijd antwoord 8) ,op de manier die jij zou willen.
Een mooi hangslot heeft ook een boodschap :!:

Aragorn schreef:Overigens was er ook hier niets dat inhoudlijk tegen de regels inging, net als bij het mannenzakentopic. Het zal dus echt nodig zijn om beleid en regels wat meer tot elkaar te doen komen. Of meer naar de regels handelen, of de regels aanscherpen.

Het probleem is dat er het al heel vaak een topic word gestart, met eerste instantie een serieuze insteek, maar al snel verwatert dat, en komt/ komen er gebruiker(s) die het desbetreffende topic zo'n wending geven, dat het al gauw op het randje zit, of er al overheen.

Het blijkt dan in de praktijk dat het heel moeilijk is om dat nog om te keren, een moderator zegt dat het zo niet langer kan, 1 of 2 posts gaat het weer goed maar snel daarna gaat het opnieuw fout.
Blijkbaar heeft het geen zin te blijven waarschuwen, want blijkbaar leest men daar gewoon overheen 8) of er word gewoon geen acht opgeslagen.

Als wij als moderators dan optreden word er gek gekeken, omdat men zoiets heeft: Wij doen toch niks fout :?:"

Zoals Linde en Parsifal al aangeven: Leer ook is Refoweb waarderen met hun moderators, en houd ook rekinging met onze gevoelens.
Wij blijven tenslotte ook mensen :!: :!:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Terug naar “Archief”