Optimatus schreef:Hamas is een peulenschil vergeleken met IS.

Moderators: Memmem, Moderafo's
Optimatus schreef:Hamas is een peulenschil vergeleken met IS.
Arco schreef:De VS en de bondgenoten, of dat nu Europese of Arabische landen zijn, zijn illegaal bezig. Ondanks het regime in Damaskus, is Syrië een soeverein land. Volgens het internationaal recht mag een soeverein land niet geschonden worden zonder mandaat. De VS en haar bondgenoten schenden de soevereiniteit van Syrië, ondanks dat het regime dat blijkbaar niet heel erg vind. De Iraakse regering had toestemming gegeven, dus daar aanvallen is niet illegaal, maar dat ligt anders voor Syrië.
Arco schreef:Het enige land dat nu roept dat wat de VS doet illegaal is, dat is Rusland. En het gebeurd niet vaak, maar ik ben het eens met die stelling. De VS is illegaal bezig en lapt de internationale verdragen aan haar laars.
Boerin schreef:Nee Poetin is lekker bezig.
Syrische regering blij met aanvallen:
De Syrische regering is te spreken over de door de Verenigde Staten geleide luchtaanvallen op jihadisten in Syrië. Dat heeft minister Ali Haidar van Nationale Verzoening gezegd tegen persbureau Reuters.
,,Wat er tot nu toe is gebeurd gaat de goede kant op'', aldus Haidar. Hij liet weten dat de Syrische regering is geïnformeerd en dat er geen bombardementen zijn geweest die waren gericht tegen het Syrische leger en burgers.
17.09 uur - Syrische leger vernietigt IS-doelen
Het Syrische leger heeft ten noordoosten van Aleppo IS-doelen aangevallen en vernietigd, meldt persbureau Reuters op basis van staatsmedia in Syrië. De aanval vond plaats nadat de VS voor de tweede dag luchtaanvallen uitvoerde tegen IS.
Volgens de staatstelevisie zijn IS-strijders aangevallen bij de plaatsen al-Bab en al-Qabasein. Meerdere 'terroristen zouden zijn uitgeschakeld'. Na de eerste luchtaanvallen van de VS van dinsdag beloofde het Syrische leger IS-strijders en andere rebellen te zullen aanvallen.
Katlheen schreef:Ik zou beter slapen wanneer de VS zich aan de regels houden! Daar kan ik me heel erg kwaad over maken! Zonder toestemming vrijheidsstrijders bombarderen omdat het hen goed uitkomt. En nu gaan die slappe lui in Den Haag ook nog akkoord! Ok, 4 gedateerde F-16's is alles wat we (kunnen) leveren, maar goed, we doen dus wel mee. Schandalig is het! Driewerf schande! Regels zijn regels, en daar heb je je maar aan te houden!
Bambi schreef:Ik word er juist superblij van.
Katlheen schreef:Ik zou beter slapen wanneer de VS zich aan de regels houden! Daar kan ik me heel erg kwaad over maken! Zonder toestemming vrijheidsstrijders bombarderen omdat het hen goed uitkomt. En nu gaan die slappe lui in Den Haag ook nog akkoord! Ok, 4 gedateerde F-16's is alles wat we (kunnen) leveren, maar goed, we doen dus wel mee. Schandalig is het! Driewerf schande! Regels zijn regels, en daar heb je je maar aan te houden!
Faramir schreef:Het ingrijpen van de VS en bondgenoten zou ik overigens zeker niet willen vergelijken met het ingrijpen van God.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten