Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pcrtje
Majoor
Majoor

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 07 jun 2017 15:29

Bambi schreef:Zal ik nog eens een gedurfde uitspraak doen?

Kanker leert de evolutie wetenschap juist dat hun theorie niet deugt
Want bij kanker veranderen de cellen onder invloed van buitenaf of binnenuit, precies zoals de evolutie geleerden hebben beweerd dat er steeds nieuwe soorten ontstaan zijn
En wat zien we wat er dan gebeurt?
Het organisme sterft
Valt wel mee, hoor, dat kanker leert dat de evolutietheorie niet deugt. Een van de problemen met het aanvoeren van ziekten als bewijs dat de evolutietheorie niet zou deugen is dat wij een vertekend beeld hebben. We zien namelijk alleen de gevallen waarin het fout gaat: die mensen worden ziek en gaan naar het ziekenhuis. De gevallen waarin het niet fout gaat zien we niet want die melden zich nergens.
"Een libelle zweeft over het water..."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2017 15:33

Bambi schreef:Polio en pokken waren een virus, net als griep. En daar waren al geleerden mee bezig, die totaal niet in de evolutie geloofden.
die worden bestreden met zichzelf en het prikkelen van het immuunsysteem.
Een tactiek die zelfs waarschijnlijk zijn basis heeft in de leer van de homeopathie, waar jij niet in gelooft, waar ook het immuunsysteem aangespoord wordt, om zelf weer aan de slag te gaan, met middelen die hetzelfde veroorzaken als de ziekte.

Je gelooft in homeopathie?! Dat verklaart een hoop.

Verder ben je heel erg druk bezig leven in hokjes te stoppen: hiervoor geldt het wel en daarvoor niet. In werkelijk heeft het natuurlijk gewoon allemaal met elkaar te maken.

Maar gewone ontwikkelingen in een mens, zoals kanker, daar is nog steeds niks tegen te doen en overlijden mensen nog steeds aan, ook na zogenaamde overwinningen met therapieën Als je je vader weg ziet teren aan kanker en bijna je hele familie aan kanker hebt verloren en nu net weer gehoord hebt, dat het 2e kind van je tante ook opgegeven is aan kanker, terwijl haar man en andere kind al aan kanker zijn overleden, dan weet je 1 ding.

Ik weet daar alles van. Tegen mijn vader zeiden de doktoren ook dat hij Kerst 2014 niet zou halen... We blijven hoopvol dat hij ze ook dit jaar weer ongelijk geeft. Dus "niks tegen kunnen doen"? In sommige gevallen gelukkig wel.

Het spijt me oprecht dat jouw kruis in dit geval een heel stuk zwaarder is. Heel veel sterkte.

Nl dat die zogenaamde evolutie onderzoeken over ontwikkelingen in de mens, vanuit een dier, totaal de verkeerde zijn
Want als een ding 1 ontwikkeling is, een groei en verandering van cellen, dan is het wel kanker, maar daar staan ze dan, met hun zogenaamde wijsheid over het zeker weten hoe alles verandert in mens en dier. Een totale onzin wijsheid, want dan hadden ze allang die kennis kunnen gebruiken voor kanker

Ze doen tegenwoordig toch mooie dingen hierin, hoewel het allemaal te langzaam gaat als je er middenin zit. Ze laten virussen evolueren om speciaal kankercellen te infecteren en niet gewone cellen waarna het versie zichzelf omzet in chemo. Bijvoorbeeld.

Verder begrijpen we veel meer van kanker dankzij evolutionaire ideeën en zeer grondige kennis van de werking van DNA. En het begrijpen is een onmisbare stap richting de oplossing. Maar als je in jouw geval deze twee zaken zo grondig aan elkaar hebt gekoppeld, dan begrijp ik echt wel dat je het allemaal afwijst. Maar niemand zegt dat de wetenschap alle problemen oplost of dat we als mens onsterfelijk zullen worden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2017 15:37

Bambi schreef:Zal ik nog eens een gedurfde uitspraak doen?

Kanker leert de evolutie wetenschap juist dat hun theorie niet deugt
Want bij kanker veranderen de cellen onder invloed van buitenaf of binnenuit, precies zoals de evolutie geleerden hebben beweerd dat er steeds nieuwe soorten ontstaan zijn
En wat zien we wat er dan gebeurt?
Het organisme sterft

Omdat je vergelijking niet klopt. Evolutie werkt over generaties, niet binnen een individu. Binnen een individu wil je inderdaad niet dat cellen zo maar muteren, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat is geen evolutie. Evolutie is dat je nageslacht genetisch net even anders is dan de ouders. Je vergelijkt dus knollen met citroenen.

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 15:53

Bijja geef er maar een draai aan beste evos.
Gek dat vraagstukken bij een wetenschappelijke benadering van DE BIJBEL er niet zijn althans veel minder,en als er al een vraagstuk in de bijbel is is dat bij een wetenschappelijke wet weinig of geen grond heeft , dan is het vaak dat de wet binnen de wetenschap correctie krijgt en ineens beter bij de bijbel past, ik kom hier op terug

Bambi

Berichtdoor Bambi » 07 jun 2017 17:15

Mortlach schreef:Omdat je vergelijking niet klopt. Evolutie werkt over generaties, niet binnen een individu. Binnen een individu wil je inderdaad niet dat cellen zo maar muteren, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat is geen evolutie. Evolutie is dat je nageslacht genetisch net even anders is dan de ouders. Je vergelijkt dus knollen met citroenen.

Tuurlijk, daarom is het nageslacht van Adam, waar we allemaal van afstammen, nog steeds mens na bijna 6000 jaar en hebben we geen vleugels, geen zwemvliezen, maar gewoon dezelfde indeling in lichamelijke kenmerken, die alleen hier en daar wat andere geurtjes en kleurtjes en vormen hebben, al naar gelang het DNA van het andere mens waar het mee gemixed is :mrgreen:

Ik snap wel waarom de wetenschap er dan maar een paar nullen achteraan geplakt heeft, want ieder blind paard kan nog zien, dat de soort niet uit zichzelf veranderd

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2017 18:02

Bambi schreef:Tuurlijk, daarom is het nageslacht van Adam, waar we allemaal van afstammen, nog steeds mens na bijna 6000 jaar en hebben we geen vleugels, geen zwemvliezen, maar gewoon dezelfde indeling in lichamelijke kenmerken, die alleen hier en daar wat andere geurtjes en kleurtjes en vormen hebben, al naar gelang het DNA van het andere mens waar het mee gemixed is :mrgreen:

Ik snap wel waarom de wetenschap er dan maar een paar nullen achteraan geplakt heeft, want ieder blind paard kan nog zien, dat de soort niet uit zichzelf veranderd

Zwemvliezen? Waar hebben we die in vredesnaam voor nodig als landsoort? En vleugels? De hoeveelheid aanpassingen die daarvoor nodig zijn... Wel eens goed naar een vogel gekeken? Met name het borstbeen, want voor vleugels heb je ook spieren nodig en dus bot om die spieren aan te hechten. Plus dat die botten hol en dus breekbaarder zouden moeten zijn. Echt, met vleugels zouden we niks zijngeholpen hoor en daarom hebben we ze dus ook niet.

Verder laat je wederom zien dat je geen benul hebt van de tijd waarin evolutie zich afspeelt. De mens is al 100 000 jaar anatomisch " modern" en dan wil jij in 6000 jaar vleugels?!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 07 jun 2017 19:39

Mortlach schreef:
Verder laat je wederom zien dat je geen benul hebt van de tijd waarin evolutie zich afspeelt. De mens is al 100 000 jaar anatomisch " modern" en dan wil jij in 6000 jaar vleugels?!

Grapjas. Als je het nog iets overtuigender schrijft, geloof je het misschien zelf.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

antoon

Berichtdoor antoon » 08 jun 2017 04:47

De mens is pas 6/7000 jaar op het toneel, en dat is in tegenstelling tot dat evo verhaal te controleren en ik zal niet tegen jou zeggen te bewijzen, want door jou met jouw welliswaar behoorlijke kennis, maar helaas beperkt inzicht is het niet te bevatten.

Ik zei al met overschreeuwen proberen evo gezinden op fora hun onzekerheid te verbergen, men beroept zich ook op autoriteit zoals geleerden, ik denk dat die geleerden er zelf niet meer in geloven en ook door overschreeuwen weten ze dat goed te verbergen.

Bijvoorbeeld, beetje achterbaks is wel dat zij jonge ontvankelijke kinderen het verhaal door de strot duwen als zijnde een uitgemaakte zaak.
Zodra de schepper in gaat grijpen staan ze goed in hun hemd, ik zal niet zeggen dat zij verworpen worden, dat beslist de schepper niet ik of een ander mens, maar dat ze massaal voor schut staan is zeker.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 jun 2017 07:27

Mortlach schreef:Resten misschien, geen fossielen. En je tijdsschaal is ook vrij beperkt. Wat zal een kerkhof aan geschiedenis hebben? Een paar 100 jaar, 1000 misschien als het heel oud is. Wanneer we het over fossielen hebben, hebben we het over honderden miljoenen jaren en dat maakt nogal wat uit.

Een familielid van ons was zeevisser en die visten nog wel es mammoetkiezen op. Van miljoenen jaren oud zeker?
Die lagen gewoon bij ons in de schuur. En na 40 jaar niet meer in de zee liggend, waren ze alleen maar gebroken in die schuur en weggegooid

En ook de veenlijken blijken aan hun kleding te zien uit de ijzertijd te komen, een paar honderd jaar voor Christus dus, 2500 jaar oud dus en niks geen 3 nullen extra

https://www.scientias.nl/veenlijken/

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 08 jun 2017 08:50

Bambi schreef:Een familielid van ons was zeevisser en die visten nog wel es mammoetkiezen op. Van miljoenen jaren oud zeker?
Die lagen gewoon bij ons in de schuur. En na 40 jaar niet meer in de zee liggend, waren ze alleen maar gebroken in die schuur en weggegooid

Zo lang zijn mammoeten ook weer niet uitgestorven.
4000 jaar pas (in het westen wat langer)

En ja, zuurstof is a *censuur* ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2017 08:59

antoon schreef:De mens is pas 6/7000 jaar op het toneel, en dat is in tegenstelling tot dat evo verhaal te controleren en ik zal niet tegen jou zeggen te bewijzen, want door jou met jouw welliswaar behoorlijke kennis, maar helaas beperkt inzicht is het niet te bevatten.

Right... dus Dit, Dit en Dit bestaan allemaal niet?

Bijvoorbeeld, beetje achterbaks is wel dat zij jonge ontvankelijke kinderen het verhaal door de strot duwen als zijnde een uitgemaakte zaak.

Herinner je je nog mijn verhaal over projectie? Dat moet haast wel, want je gebruikt het haast letterlijk alleen nu probeer je het tegen me te gebruiken, precies zoals ik zei toen ik dit gedrag haast symptomatisch voor dit soort creationisme noemde.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 08 jun 2017 09:04

Johan100 schreef:Naar mijn bescheiding mening; volgens mij geven die teksten aan dat voor God 1 dag is als duizend jaren en andersom, gewoon zoals het er staat. [..] God heeft deze woorden in deze teksten na de zondeval op laten tekenen om het voor onze menselijke maatstaven begrijpelijker te maken zodat wij beseffen dat God van eeuwigheid is en in wezen tijdloos.

Wat is het nu? 1 dag = duizend jaar en andersom of.....is Gods tijd ≠ menselijke tijd

Je noemt jezelf een theïstische evo-aanhanger. Dé theïstische evo-aanhanger bestaat volgens mij niet. Ook daar zit verschil tussen. Voelt misschien wel lekker om ergens 'veilig' bij een hoop mensen in een hokje te zitten, denk je misschien :wink:

Nooit voor een ander denken. :|
Ik heb allang geleerd om op eigen 'denkbenen' te staan.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2017 09:05

Bambi schreef:Een familielid van ons was zeevisser en die visten nog wel es mammoetkiezen op. Van miljoenen jaren oud zeker?

Wat blijblij al zegt: mammoeten zijn ongeveer 4 500 jaar geleden uitgestorven. Een schijntje qua tijd voor de paleontoloog. Als het nou dino-kiezen waren geweest, was ik wat meer onder de indruk geweest.

En ook de veenlijken blijken aan hun kleding te zien uit de ijzertijd te komen, een paar honderd jaar voor Christus dus, 2500 jaar oud dus en niks geen 3 nullen extra

https://www.scientias.nl/veenlijken/

Ja, en? Veenlijken zijn toch echt niet de oudste menselijke resten die we hebben gevonden. Net vandaag nog werd een bericht gepubliceerd dat er menselijke resten zijn gevonden die de 'geboorte' van de mens 100 000 jaar verder terug in de geschiedenis plaatsen. Als dat onderzoek klopt, zijn we dus nog ouder dan we al dachten.

https://www.theguardian.com/science/201 ... uman-story

antoon

Berichtdoor antoon » 08 jun 2017 09:33

mammoeten zijn ongeveer 4 500 jaar geleden uitgestorven

De evo jongens zijn slim genoeg om valkuilen te vermeiden. niet teveel nulletjes als ze gevaar lopen het kan zo zijn van 5000 jaar geleden ,het is dan wel tentijde van de vloed
Er zijn meer mammoeten gevonden in poolstreken in goede staat snel bevroren, allemaal in overeenstemming met de bijbel, dat er overal een gematigd klimaat was, de vloed heeft heel wat schepsels uitgeroeid, en veel dieren en planten zijn daardoor in bewaring in precies zoals ze nu zijn, en ze zijn door de evo jongens geprikt of en tenminste ouder dan 6000 jaar..
Ik vind die onderzoeken overigens prima, ze bereiken het tegendeel van wat ze willen namelijk bevestiging van het bijbelse verslag

a, en? Veenlijken zijn toch echt niet de oudste menselijke resten die we hebben gevonden. Net vandaag nog werd een bericht gepubliceerd dat er menselijke resten zijn gevonden die de 'geboorte' van de mens 100 000 jaar verder terug in de geschiedenis plaatsen. Als dat onderzoek klopt, zijn we dus nog ouder dan we al dachten.

Je mag het van mij geloven, maar het is wel zonder enig bewijs
6000 en iets meer is wat mensen geleefd hebben planten dieren en vissen kunnen van een andere scheppingsperiode misschien enige duizenden jaren ouder zijn maar absoluut geen tientallen laat staan miljoenen, nergens in de historie wordt dat bevestigd, integendeel alle culturele uitingen gaan gewoon niet verder terug

In 1993 rapporteerden Russische wetenschappers dat ze resten van mammoeten hadden gevonden op Wrangel-eiland, ongeveer 140 km uit de Siberische kust, die gedateerd werden op 3700 jaar geleden (dus pas 1700 jaar voor Christus).

De mammoet zou dus 6000 jaar later zijn uitgestorven dan tot nu toe aangenomen. Deze vondst geeft steun aan de hypothese dat de mammoet is uitgestorven als gevolg van bejaging door de mens.

Dus niet ver van de datum voor de vloed zijn ze geprikt
en laat mij niet hard lachen, door bejagen uitgestorven, de mammoet, de vloed is een betere uitlegging.

Eind 2002 werd in de Siberische provincie Jakoetië de zogenoemde Yukagir-mammoet gevonden, een wolharige mammoet van 18.000 jaar oud.
er worden dus wel degelijk exenplaren gevonden die tenminste volgens de tijdschaal van evos ouder zijn dan 6000 jaar

Laten we nu eens ervan uitgaan dat ze door jagen uitgestorven zijn, waarom vinden we mammoeten in perfecte staat waarvan je zo het vlees kan eten

nee die theorie spoort van geen kant, een snelle dood en begrafenis verklaart het wel, ze stonden nog te grazen en werden overvallen door het water

TRrouwen ook andere dieren vinden we in een staat van zeer snelle dood en begrafenis in minder dan een dag, of niet veel langer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2017 09:58

antoon schreef:mammoeten zijn ongeveer 4 500 jaar geleden uitgestorven

De evo jongens zijn slim genoeg om valkuilen te vermeiden. niet teveel nulletjes als ze gevaar lopen het kan zo zijn van 5000 jaar geleden ,het is dan wel tentijde van de vloed
Er zijn meer mammoeten gevonden in poolstreken in goede staat snel bevroren, allemaal in overeenstemming met de bijbel, dat er overal een gematigd klimaat was, de vloed heeft heel wat schepsels uitgeroeid, en veel dieren en planten zijn daardoor in bewaring in precies zoals ze nu zijn, en ze zijn door de evo jongens geprikt of en tenminste ouder dan 6000 jaar..
Ik vind die onderzoeken overigens prima, ze bereiken het tegendeel van wat ze willen namelijk bevestiging van het bijbelse verslag

Wat? mammoeten in poolstreken bevroren DUS dat bewijst dat het klimaat mild was? Wat bazel je nou allemaal weer?

Het is natuurlijk volledig onmogelijk dat die beesten bevroren omdat het in Noord-Rusland gewoon stervenskoud was.

Je mag het van mij geloven, maar het is wel zonder enig bewijs
6000 en iets meer is wat mensen geleefd hebben planten dieren en vissen kunnen van een andere scheppingsperiode misschien enige duizenden jaren ouder zijn maar absoluut geen tientallen laat staan miljoenen, nergens in de historie wordt dat bevestigd, integendeel alle culturele uitingen gaan gewoon niet verder terug

En wederom maak je de fout dat je stelt dat de geschiedenis pas met het schrift begint. Waarom dat zo zou zijn, is me echt een raadsel (behalve dan dat het je natuurlijk gewoon goed uitkomt).

Dus niet ver van de datum voor de vloed zijn ze geprikt
en laat mij niet hard lachen, door bejagen uitgestorven, de mammoet, de vloed is een betere uitlegging.

Het blijkt dat er wereldwijd vrij veel uitstervings-events zijn die geheel toevallig precies samenvallen met de eerste menselijke kolonisatie.

Eind 2002 werd in de Siberische provincie Jakoetië de zogenoemde Yukagir-mammoet gevonden, een wolharige mammoet van 18.000 jaar oud.
er worden dus wel degelijk exenplaren gevonden die tenminste volgens de tijdschaal van evos ouder zijn dan 6000 jaar

Ja, natuurlijk! Waarom zou dit een probleem zijn voor de wetenschap?

Terug naar “[Religie] - Open forum”