Satanisme... geloof?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 04 apr 2004 19:03

als t soft is, kan t nog wel satanistisch zijn
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2004 00:00

kurtyo schreef:En men is nog steeds ongenuanceerd aan het zeuren over satanisme? Die cu2: kinderachtig, puberaal, nep, geen satanist, soft...

Ja, we weten ondertussen wel dat jij precies weet hoe het met alle subculturen zit en dat je overal een antwoord op weet en het ook weet als ergens geen antwoord op te vinden is...! :x :x :mrgreen:

Maar laat anderen dan wel de ruimte om er gewoon over te praten aub..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 apr 2004 09:09

kurtyo schreef:En men is nog steeds ongenuanceerd aan het zeuren over satanisme?

Wat ben jij nogsteeds opstandig? alle andere meningen dan jij vind je gelijk ongenuanceerd.
Ik vind niet dat de mensen hier ongenuanceerd zeuren, integendeel, ik denk dat als je er niks vanaf weet, dat je er dan ook niet over schrijft. Dat lijkt me logisch.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 apr 2004 12:34

Leg mij dan eens precies uit wat satanisme inhoudt volgens jou. En wat verschillen zijn tussen de verschillende opvattingen. En wat het verschil is tussen satanaanbidding en satanisme.

Aragorn: ik zeg niet dat anderen hier niet over mogen praten o.i.d. Ik vraag me af wat het nut is. En ik zeg niet dat ik er veel van af weet. Ik probeer me echter wel eerst te verdiepen in dingen voordat ik er over praat. En er worden hier gewoon ontzettend veel dingen door elkaar gehaald. En dat doet ontzettend af aan de geloofwaardigheid.

Mariamagdalena: dat heeft niets met opstandigheid te maken. Ik vind het gewoon jammer dat dingen door elkaar worden gehaald (ten onrechte). En er wordt hier naast enkele duidelijke postings ook gewoon veel ongenuanceerd over een religie gepraat waar men weinig vanaf weet. Ik weet er ook niet super veel van af en probeer daarom ook niet teveel op de religie zelf in te gaan. Een andere mening dan de mijne is absoluut niet ongenuanceerd. Dat heb ik ook nooit gezegd. Maar als je een mening hebt, breng die dan naar voren met feiten en baseer deze op waarheid.

M@rije: als je het hebt over satanisch als 'niet van god dus van satan' dan heb je gelijk. Als je het hebt over 'ze is satanist' dan heb je geen gelijk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2004 12:43

kurtyo schreef:Aragorn: ik zeg niet dat anderen hier niet over mogen praten o.i.d. Ik vraag me af wat het nut is. En ik zeg niet dat ik er veel van af weet. Ik probeer me echter wel eerst te verdiepen in dingen voordat ik er over praat. En er worden hier gewoon ontzettend veel dingen door elkaar gehaald. En dat doet ontzettend af aan de geloofwaardigheid.

Oke, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk dat het zinvoller is om dan uit te leggen hoe het wel zit, dan dat je alleen maar roept hoe zinloos het is wat anderen doen en dat ze er weinig vanaf weten. Als je alleen dat laatste doet kun je denk ik nog beter niets zeggen, want daardoor gaat men niet in een keer beter snappen waar het over gaat oid..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 apr 2004 16:20

Ik heb al enkele dingen aangegeven, niet alleen ik ook vrouwe justitia als ik het goed heb en Raido ook. Toch worden nog steeds dezelfde dingen door elkaar gehaald. En dan kun je wel zeggen 'het is niet van God dus van Satan'. Maar dat vind ik te nietig, te weinig. Dat is te gemakkelijk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2004 16:36

kurtyo schreef:Ik heb al enkele dingen aangegeven, niet alleen ik ook vrouwe justitia als ik het goed heb en Raido ook. Toch worden nog steeds dezelfde dingen door elkaar gehaald. En dan kun je wel zeggen 'het is niet van God dus van Satan'. Maar dat vind ik te nietig, te weinig. Dat is te gemakkelijk.

Dat ben ik ook wel met je eens. Alleen wilde ik even zeggen dat ik het vrij zinloos vond om zomaar een discussie af te kraken als je verder niets inbrengt... en dat heb ik dus ook gezegd. :wink:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 apr 2004 16:52

Ik heb een hoop ingebracht waar niet of nauwelijks of 'vaag' op gereageerd wordt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2004 21:28

kurtyo schreef:Ik heb een hoop ingebracht waar niet of nauwelijks of 'vaag' op gereageerd wordt.

Hm, ja, dat is dan weer een mankement van de rest...

MENSEN: WEL FF REAGEREN (EN DAN NIET VAAG) OP WAT KURTYO ALLEMAAL INGEBRACHT HEEFT!!!

En wel echt doen dan he, stelletje lafaards, want nu is het opeens stil aan de overkant!
Laatst gewijzigd door Aragorn op 08 apr 2004 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 08:56

eikel
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 09:03

Raido schreef:eikel

twas wel redelijk serieus bedoeld hoor... :oops: hoe had ik het beter kunnen formuleren?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 08 apr 2004 09:05

Raido schreef:eikel

... wie ontvangt dit compliment? :roll:
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 09:06

aragorntje ... haal dan even dat zo goed? :mrgreen: weg... dat maakt het wat minder serieus (en dat jij het post natuurlijk ook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 09:16

sgoejoh..

(eikel... :mrgreen: )

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 09:36

Kom op, weer on-topic!

Terug naar “Archief”