de ware kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2004 11:33

Oh ja? Ik dacht dat je door geloof in Jezus alleen werd behouden en dat je niet zelf wat kon verdienen? Ik lees nergens dat je alleen gered wordt of God behaagt als je voor de kinderdoop bent, of voro de volwassendoop, als je aan het avondmaal wel of niet kinderen toelaat, ale je psalmen zingt en een orgel hebt, als je de 3 formulieren van onenigheid onderschrijft en ga zo nog maar ff door.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 21 apr 2004 12:23

Het Weermannetje schreef:Juist ja, maar hoe je dat doet maakt ook nog wat uit.

Als we maar onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken. Het gaat God overigens in de eerste plaats om de gesteldheid van je hart:
Rom 2,29 schreef:maar híj is een Jood, die het in het verborgen is, en de (ware) besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.

Het hart is belangrijker dan de letter.

Ik kan me niet voorstellen, dat het God iets uitmaakt, of je, om maar een voorbeeld te noemen, een infralapsarist of een supralapsarist bent!
The Lord is the Potter, not Harry!!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 21 apr 2004 14:19

Peter L schreef o.a:

@@Het hart is belangrijker dan de letter.@@

Het vleesgeworden Schriftwoord is net zo belangrijk als je hart (verstand). Wat hier bedoelt wordt, is de wettische toepassing van de wet (10 geboden). De wijze waarop de dominee, de pastoor of de Bisschop zeggen hoe je moet leven. Net zoals de Farizeeërs en Schriftgeleerden zeiden tegen het volk Israël. Nikodemus begreep wat Jezus er uiteindelijk mee bedoeld.

Dus als in het 4e gebod staat dat we de Sabbat moeten onderhouden, dan onderhouden we de Sabbat door die te onderhouden; in relatie tot de Here Jezus, niet tot de Heilige Schrift.

Als er in het boekwerk verkeersled staat: VOor het rode licht moet u stoppen. Dan onthopuden we dat en stoppen dus -daadwerkelijk- voor dat rode stoplicht. De Bijbel is net zo;

Zie maar:

De Waarheid, waartoe de Heilige Geest leidt, is in harmonie met de Heilige Schrift:
Jesaja 8
20 "Vergelijk de woorden van deze waarzeggers met het woord van God!" zegt Hij. "Als hun boodschappen van de Mijne verschillen, komt dat doordat Ik hen niet heb gestuurd; want er is geen licht of waarheid in hun binnenste.

Dus de "letter" telt wel degelijk! Want Jesaja 8:20 leert ons dat beiden met elkaar in harmonie moeten zijn. Dus dat nbetekent niet van:

Oh wat ben ik toch lieg voor mijn medemens en wat hou ik toch de zondag als de dag des Heren!

Neen, het betekent dat ik doe en uitvoer; in de Gerechtigheid van Jezus -maar- geleid door de Heilige Geesrt, zoals de Bijbel mij -eerst- laat zien wat die wet is! Wanrt de Bijbel is é1▲n betoog van het onderhouden van de geboden! Dat is wat Jezus ons leert; de Grondwet van een Hemels Koninkrijk!

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 21 apr 2004 15:13

Boudewijn schreef:Het vleesgeworden Schriftwoord is net zo belangrijk als je hart (verstand). Wat hier bedoelt wordt, is de wettische toepassing van de wet (10 geboden).

Natuurlijk, maar iemand die het Woord met voeten treedt, kan mij niet wijs maken, dat het goed zit met z'n hart!!

Ik denk dat we het er wel over eens zijn. Ik had het meer over leerstelligheden dan over Gods wet.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 21 apr 2004 17:29

Beste Peter L,

Ik zou dat beste met je eens kunnen zijn! Maar wie maakt uit dat het Woord met (de) voeten getreden wordt. Als het Vleesgeworden Woord, Jezus is, vraag je dan eens af in hoeverre jij (of wij) groeien in Zijn Gerechtigheid -alleen- als we Zijn Woord elke zondag massaal overtreden. Ik spreek nu niet van "schuld" of "onwetend" ik haal slechts de feiten aan, die ook de werkelijkheid zijn. Van zo'n systeem vraagt Jezus uit te gaan!

Omdat we dus alleen maar één gebod overtreden (het 4e) ,overtreden we dus alle geboden. Afgezien van dat feit, we snijden het hart uit de geboden, als het 4e gebod (de Sabbat)=zaterdag) ook de spil wordt genoemd. We vertrappen dus de gehele wet!

En daarmee, beste luisteraars gooien we zelf onze middelen tot de verlossing weg. Want:

Het 4e gebod =

1.Teken van Verbond (Exodus 31:13-18)
2.Middel van indentiteit en heiliging (Exodus 31:13 een Ezechiël 20:12)
3.Een gedenkdag feitelijk voor alle mensen (Exodus 20:8)
4.Een teken van trouw (Openbaring 13:15-17 alsmede 14:9 en 10:12)

Zijn Teken (Zegel)

Het NT is een bredere, completere en duidelijkere Openbaring van het verlossingsplan. UIteraard staat alleen de Heiland Jezus Christus, in al zijn volheid, hier centraal. Als Heer over de wet en Heer over ale mensen. Door dat en in Hem te geloven kunnen wij deel hebben aan dat verbond. Het geloof echter komt pas aan de oppervlakte en wordt ook duidelijk voor alle mensen, doordat wij de wet, die in ons hart geschreven zou moeten zijn, ook naleven!

Wat is nu de essentie van de Gemeenschap met Christus, als wij genade mogen ontvangen en een genadetijd lang mogen kiezen en studerenb, onder leiding van de Grootste Leraar, door de Heilige Geest.

Het is niet zo dat de gehoorzaamheid aan de wet en de profetie hét middel is tot verlossing. Wie dat denkt, handelt "wettisch", zoals de Joden van het OT, maar ook veel "Christenen" van vandaag ook menen te meoten doen. Mensen eer en buigen voor het Beeld van deze wereld (Openbaring 13)

Neen: In de omgang met Christus en de Heilige Geest is gehoorzaamheid een teken van de verhouding van liefde tussen mens en God, zijn Heer en Heilige Vader.

Als we het dan over "het met voeten treden van het Woord hebben, dan goed uitgelegd!
Met zijn "hart" = verstand zit het dan ook niet goed, want zijn denken is niet op de Geest der Waaarheid afgestemd, maar op een vals Evangelie. Derhalve kan Jezus dus niets voor hem of haar doen!

Gezegende week

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 21 apr 2004 19:10

Boudewijn schreef:Omdat we dus alleen maar één gebod overtreden (het 4e) ,overtreden we dus alle geboden. Afgezien van dat feit, we snijden het hart uit de geboden, als het 4e gebod (de Sabbat)=zaterdag) ook de spil wordt genoemd. We vertrappen dus de gehele wet!
Houdt jij je aan alle bepalingen van de Torah? Of, vindt je dat dat moet? Eet jij b.v. varkensvlees? Vier je de Joodse feesten? Zo niet, hoe weet je dan, dat je het een wel en het ander niet moet onderhouden? In Hand. 15 staat toch duidelijk, dat de bekeerde heidenen zich NIET aan al de bepalingen moeten houden?

En zelfs indien het wel moet; de sabbatswet geeft toch alleen aan, dat je 6 dagen moet werken en 1 dag moet heiligen voor God? Op grond van wat stel je dan dat de zaterdag goed is en de zondag fout? Als ik nu eens de woensdag heilig voor de Heer, dan houd ik me toch nog altijd aan 6 dagen werken en 1 dag rusten? Het is trouwens tamelijk speculatief dat de regelmaat door de Joden in al die duizenden jaren perfect is onderhouden, te meer, omdat er in het OT al meerdere malen het verwijt staat, dat ze de sabbat niet hielden. Misschien zijn ze wel eens een dag versprongen. Maar zelfs indien niet, ze zijn een keer begonnen en er is geen reden om aan te duiden, dat God specifiek die dag heeft aangeduid. Waarom ook? Het gaat toch om het principe? Of het nu de ene dag is of de andere, lijkt me lood om oud ijzer.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 21 apr 2004 20:19

Beste Peter L.

Ik stel datgene vast, dat Jezus me voor houdt. Niet ikzelf. Ik wordt geconfromteerd met datgene wat Jezus zegt; Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.
Het Sabbatsgebod is een GEHEILIGD en APART GEZET gebod. Het is een gebod dat de persoonlijek relatie tussen mens en God werkelijkheid kan laten worden. Ook nu nog, door de Heilige Geest.

Het Sabbatsgebod heeft met de Torah alleen, allen niets te maken, ook niet met het volk Israël. Het is een gebod dat geldt voor ALLE mensen en werd in het Paradijs (Hof van Eden) ingesteld. Maar, ja Satan heeft de mens er toe aangezet om geboden en wetten te veranderen.

Het gaat inderdaad om het principe, niet om een menselijke wet, ogf een wet van mensen, maar een Goddelijke tot Redding en voorbeeld van Hemels Gezag en Hemsle verlossing.
Rome, de RKK heeft de Zaterdag in de Zondag veranderd. Als zij binnen niet al te lange tijd, de wereld één zal maken, zal zij de "Christenen" toetsen op dat gebod. Zij die vasthouden aan de zondag, zullen gewezen worden op een RKK wet. Zij zullen op Jezus geen aanspraak meer kunnen maken. Zij zullen onverwijld tot de Moederkerk worden teruggeroepen.

Zij die aangeven de Sabbat te onderhouden (Openbaring 12:17 Openbaring 14:12 en Openbaring 19:10) zullen worden vervolgd en geen deel meer mogen zijn van de "welvaart" en "eerlijk verdeelde sociale geneugten" van deze wereld. Bij deze operatie zullen de VN en de UNESCO een belangrijke rol, gaan spelen. Houd de verjaardag van de VN op 25 juni 2005 maar in de gaten!

Bidt er maar voor dat je vlucht dan niet op een Sabbat valle! In WOII hebben veel Duitse Generaals de Sabbatvierdende Christenen gered van de ondergang, omdat zij hun rustdag respecteerden. In feite echter was de Heilige Geest bezig om het volk van Openbaring 12:17 van Satans listen vrij te houden. Dit is o.a. gebeurd in Breda, waar Poolse troepen gereed lagen om tegen de Duitse overmacht te vechten. Vele Sabbatvierdende Christenen uit die omgeving kregen de tijd om op Sabbat naar de kerk te gaan en eerst op maandag te hoeven te vertrekken. Ook in Japan zijn duizenden Sabbatvierende Christenen, dwars door de hel van Hiroshima en Nagasaki, door de Heiland gered, onaangetast en vrij van elke smet!
Openbaring 12:17; knoop dat maar goed in je oren! En lees Openbaring 13 maar eens heééel goed door! En dan zie je dat de geboden en de wetten veranderd zijn; door mensen!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 08:07

Peter L schreef:
Het Weermannetje schreef:Juist ja, maar hoe je dat doet maakt ook nog wat uit.

Als we maar onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken. Het gaat God overigens in de eerste plaats om de gesteldheid van je hart:
Rom 2,29 schreef:maar híj is een Jood, die het in het verborgen is, en de (ware) besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.

Het hart is belangrijker dan de letter.

Ik kan me niet voorstellen, dat het God iets uitmaakt, of je, om maar een voorbeeld te noemen, een infralapsarist of een supralapsarist bent!

Denk jij dan niet dat je maar op grond van 1 Waarheid zalig kunt worden? Anders kan je geloof toch ook niet goed zijn?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 22 apr 2004 08:52

Weggehaald door Boudewijn. Was nooit in een "qoute" modes door mij hier neergezet!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 09:02

Wat heb je weggehaald?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 22 apr 2004 10:39

Nou, een posting van mij stond ineens als en "in quote" weergave gepubliceerd (tekst in ee wit vlak) en ik kan me niet herinneren dat ik dat (voor een tweede maal) zo geplaatst heb.!

Groeten

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 10:42

Okido, let's go on-topic.

Terug naar “Archief”