huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 23 mei 2008 13:22

Nou Smurf, je hebt niets teveel gezegd. Wow, wat mooi zeg! :)
Ik ben wel van dat stijltje. Ik ga jouw inrichting erg mooi vinden, vermoed ik.

Vinden jullie inrichten niet (een beetje) moeilijk? Hadden jullie direct zoiets van 'dit is het'..? Er is zoveel moois te koop, en er zijn zoveel verschillende stijlen. Ik zou echt niet kunnen kiezen. Oude spullen vind ik echt geweldig, maar sommige moderne dingen ook. En, een combinatie van die 2 stijlen lijkt me vrij lastig.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 mei 2008 13:39

Nee, was bij ons geen probleem. Hadden nog nooit ergens gekeken of serieus over kleuren, matrialen enzo gehad. Vorig jaar om half vijf liepen we Goossens wonen en slapen binnen, zagen mooie bank, zat lekker, verder gelopen, mooie tafel met stoelen erbij, stukje verder dressoir, salontafel en boekenkast en toen was het vijf uur. Paar weken later nog een keer binnen gelopen en alles besteld zonder verder te kijken. 10 maanden later werd het bezorgd...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 mei 2008 13:40

Oja, dat het pas na 10 maanden kwam was ook de bedoeling. Hadden het in mei vorig jaar gekocht en zijn eind maart getrouwd.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 23 mei 2008 14:07

zit dat Goossens toevallig ook in Sliedrecht of weet je dat niet Daatje?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 mei 2008 14:13

Lenny schreef:zit dat Goossens toevallig ook in Sliedrecht of weet je dat niet Daatje?

Die zit wel op meerdere plekken. Geweldig mooie spullen hebben ze daar.
Mijn ouders zijn pas verhuisd en hebben een nieuw tv-meubel, nieuwe eetkamertafel en salontafel met bijzettafel van Goossens. Ik ben er wel weg van! Maar het is wel vrij prijzig. Ben dan ook student :P
pobody's nerfect

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 mei 2008 14:37

Het is inderdaad niet goedkoop, maar wel kwaliteit en service!! Tenminste, dat is onze ervaring. Enne... we hebben nergens anders gekeken, maar geloof wel dat het de helft goedkoper kan. Kzal niet vertellen wat het koste... :oops:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2008 14:39

Daatje123 schreef:Nee, was bij ons geen probleem. Hadden nog nooit ergens gekeken of serieus over kleuren, matrialen enzo gehad. Vorig jaar om half vijf liepen we Goossens wonen en slapen binnen, zagen mooie bank, zat lekker, verder gelopen, mooie tafel met stoelen erbij, stukje verder dressoir, salontafel en boekenkast en toen was het vijf uur. Paar weken later nog een keer binnen gelopen en alles besteld zonder verder te kijken. 10 maanden later werd het bezorgd...

10 maanden? :shock:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 mei 2008 14:45

Ja, dat was ook de bedoeling. Kochten in mei het huis, 2 weken later de meubels, kregen in december de sleutel en trouwde in maart. Vandaar dat de meubels pas eerste week van maart er hoefte te zijn.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2008 14:46

Ohw, ik dacht dat de levertijd 10 maanden was, ik vond het al absurd lang :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2008 14:53

Ik wist wel dat ik wit met koloniaal wilde. Eettafel en salontafel maakte me niks uit, als ze maar koloniaal waren. Dus hebben we gewoon op marktplaats gezocht. En toen een kast gevonden, die was oudgrenen, maar vonden we allebei mooi. En we wilden toch veel dingen schilderen. Dus gewoon wit geschilderd, en uiteindelijk de tafel ook maar wit geschilderd.

Ons uitgangspunt waren wel 4 klassieke antieke stoeltjes. Ik wilde er 2 wit en 2 bruin. Maar met verf en lak kom je heel ver :)
Later nog twee stoeltjes en een bank erbij, en we waren voor erg weinig geld klaar :D

Ik vind het zelf leuker om niet alles in 1 x van 1 soort te kopen. Al ben ik nu met mijn vriendin voor hun huis rond aan het neuzen, en er zijn nog veel meer mooie dingen behalve onze inrichting :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 23 mei 2008 15:37

"Focus op verkopers keukens en meubels

DEN HAAG - De Consumentenautoriteit gaat dit jaar optreden tegen
keukenhandelaren en meubelzaken. Uit klachten die bij de waakhond zijn
binnengekomen, blijkt dat deze bedrijven het niet zo nauw nemen met de
algemene voorwaarden.

Vooral door de lange levertijden, gebrekkige garantie en het forse bedrag
dat mensen vooruit moeten betalen, worden klanten benadeeld."

Meer info.
Laatst gewijzigd door Rolf op 23 mei 2008 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 mei 2008 15:50

Smurf, als je rommelmarkten af wilt lopen, die zijn er te kust en te keur in de Alblasserwaard, geluksvogel! Mijn schoonzus struint ook altijd wat af. In Langerak zit/zat een rommelschuur kom je daar ook wel eens? Aan de Lekdijk geloof ik. En in Werkendam weet ik er ook nog 2 die op zaterdag tweedehands waar te koop aanbieden.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 23 mei 2008 16:56

@ Daatje.. Dat klinkt wel erg makkelijk. Jullie hebben zo'n beetje dezelfde smaak zeker? Anders zou dat toch zeker wel voor problems zorgen. Ik zou dat echt niet kunnen, zo'n eerste keer direct al kopen/bestellen. Of, ik zou me steeds af gaan vragen of ik de juiste keus heb gemaakt. Geen moment twijfels gehad?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mei 2008 18:21

Het ligt ook aan je 'winkelinstelling' in zijn algemeen denk ik. Als ik iets mooi vind, koop ik het gelijk, dan ga ik echt niet eerst alle andere winkels af om vervolgens toch weer bij die eerste terug te komen (en daar te constateren dat het artikel van je keuze nét aan een ander is verkocht). Dat is met kleding zo, dat heb ik met een heleboel andere dingen (bijv. ook electronica), waaronder ook meubels.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 mei 2008 18:36

Lenny schreef:zit dat Goossens toevallig ook in Sliedrecht of weet je dat niet Daatje?
ik heb 20 jaar in Sliedrecht gewoond (ben er pas anderhalf jaar weg) en volgens mij zit ie er niet!! (of het moet een nieuwe zaak zijn...) hou me ff ten goede :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”